Autor Wątek: Psycholog W Strazy Pozarnej  (Przeczytany 51074 razy)

Offline StreetRacinGirl

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Psycholog W Strazy Pozarnej
« dnia: Kwiecień 17, 2005, 19:00:24 »
Panowie, czy uwazacie, ze pomoc psychologa jest Wam wskazana? Czy w kazdej jednostce powinien byc psycholog, czy wystarczy jeden na cale miasto?? Jak sadzicie??

Ja jestem studentka psychologii i chcialabym w przyszlosci pracowac w strazy pozarnej, ale nie wiem jak podchodzicie do rozmow z psychologiem i w ogole do psychologow. Tez pisze o Was prace magisterska :rolleyes: i goraco prosilabym Was o pomoc, jezeli jest to tylko mozliwe.

SRG  :ph34r:  
Życie to ciągły wyścig.... Nie daj się wyprzedzić!!!

Offline KUCHAR

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 74
Psycholog W Strazy Pozarnej
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2005, 19:39:02 »
Jednostki PSP korzystaja najczęściej z pomocy "zaprzyjaźnionych" psychologów. Nie wyobrażam sobie strażaka-psychologa zatrudnionego na stałe na poziomie powiatu - zmarnowany etat. Na wyższym szczeblu - owszem, są takowi zatrudniani, lecz osobiście uważam, że w PSP nigdzie (z wyj. szkół poż.) nie ma potrzeby zatrudniać psychologów na stałe. Współpraca z nimi jest konieczna lecz powinna być organizowana na innych zasadach.

Kilka lat temu, po trudnych akcjach kierowano mnie na rozmowy z psychologiem. Z powodu zmęczenia przysypiałem i uważam, że nic mi one nie pomogły. To ja, natomiast kolega dotknięty nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności potrzebował takiej rozmowy.
Myślę, że w straży w trudnych psychologicznie sytuacjach powinien być stosowany t.z.w. debriefing, czyli wspólna rozmowa ratowników po akcji, a do tego może  wystarczyć odpowiednie pszeszkolenie dowódców.
Dopóki tych rozmów nie ma, doputy częściej musimy korzystać z pomocy psychologów.    

Offline rademenes99

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Milczenie jest złotem, mowa żródłem nieporozumień.
Psycholog W Strazy Pozarnej
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2005, 20:56:18 »