Autor Wątek: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!  (Przeczytany 18825 razy)

Offline miggru

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 961
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 27, 2008, 01:05:16 »
Post dla odnowy tematu!!
według mnie jeszcze nie wszystko zostało skonsultowane

http://www.bas-brandschutz.de/we_htmfiles/Fahrzeuge/Filme/Benediktbeuern.php

nudny początek
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2008, 17:42:58 wysłana przez miggru »

Offline Waldi

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 163
    • http://
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 29, 2008, 16:20:26 »
Obejrzałem film.
Dla mnie żadna nowosc jeżeli chodzi o rynek zachodni. Tak sie produkuje samochodoy od długiego czasu. Rozmowa z klientem, nawet jezeli bierze jeden samochód, spelnianie jego życzeń i piękny gest jak zostało pokazane na filmie przed odebraniem nalezy sprawdzić cały samochód u producenta czy wszystko jest zgodnie z zamówieniem i czy wszystko działa.
Gdzie u nas taka sytuacja przy zakupie jednego lub kilku pojazdów. Bierzesz albo nie to co ci dają standardowo i dowidzenia. Żenada z takim podejśiem do klienta.
Niech mi ktos pokaże ktory polski producenta tak robi.

Nieważna jest ilosć wiadomości, ale ich jakość.

Offline Ogureczek1988

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 74
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 29, 2008, 17:19:10 »
Producenci naszych samchodów niech podpatrzą troszke u swoich kolegów po fachu za iedzą tam im to dużo lepiej wychodzi

Offline miggru

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 961
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:30:05 »
Witam
Chciałbym powrócić do meritum tego wątku, który wygasł już jakiś czas temu. Mam nadzieje że wróci bardziej merytoryczna dyskusja na temat poprawy zabudowy, wyposażenia, rozwiązań technicznych, systemowych w pojazdach straży pożarnej. Zachęcam do pisania co nas boli i jakie są pomysły na rozwiązania. Mam zamiar pisać na ten temat pracę inżynierską i wiele cennych uwag zostało już wymienionych ale technika i myśl idzie na przód więc i nowe pomysły się pojawią.

Offline Marcin1986

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 486
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 09, 2011, 10:49:21 »
Dla mnie najwieksza zagadka jest to, dlaczego producenci aut nie buduja ani nie maja w ofercie kabin na 8czy 9 osob jak to ma miejsce za granica...moze w JRG nie ma takiej potrzeby ale dla OSP jest to dosc wazne tym bardziej gdy jest to jedyne auto w OSP, jesli cos takeigo powstalo to prosze o info bo sam od dawna szukam czegos o tym...

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 09, 2011, 10:56:07 »
nie budują, bo wytyczne KG nie przewidują kabin dla więcej niż 6 osób.
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline szybki

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 169
    • O.S.P Główczyce
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 09, 2011, 15:35:14 »
Wiem że to nie dział z filmami ale dotyczą one zabudowy i ergonomii w środowisku naszej pracy
http://www.youtube.com/watch?v=pqGaYnfgHRc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=crkZQx7YcNM
Ach co bym dał za taki wóz w naszej remizie...

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 10, 2011, 02:28:14 »
@Marcin1986

Generalnie można skwitować to następująco (pomijając aspekt wymagań): bo nikt takowych nie zamawia. Gdyby ktoś się uparł na przekór wszystkiemu i wszystkim, to taki pojazd mógłby sobie z powodzeniem zamówić i zostałby on wykonany wedle życzenia. Jak trafnie zauważył przedstawiciel handlowy pewnej firmy zabudowującej: "a choćby złotych klamek zażądali, to zamontujemy". Ostatecznie SRp na Atego były 9-osobowe.

Z drugiej strony, zapewne nie ma rynku zbytu, by samemu wychodzić z taka inicjatywa. Większe OSP maja swoje mikrobusy/więcej pojazdów, mniejszych typu S-1 i tak nie stać najczęściej na nówkę, wiec jeśli maja taka potrzebę, ściągną sobie używanego Magirusa w wersji Löschgruppenfahrzeug/przerobionego GKW z THW itd.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 10, 2011, 08:29:31 »
Niestety b07 nie jest tak kolorowo. Przepisy są tu jasne i z nowymi samochodami na więcej niż 6 osób jest bardzo ciężko.

Zerknij np do tego wątku http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,16599.0.html
Rozmawiam na PW z kolegą i opór ZW OSP RP jest ciągle ogromny - nie wiadomo, czy im się uda.

Wiele zależy do źródeł finansowania - jeśli jakaś jednostka miałaby 700 tys to bez problemu kupi samochód jaki będzie chciała. W praktyce korzysta się z różnych źródeł finansowania i nie można sobie pozwolić na wpadkę - typu wpisanie w studium wykonalności czegoś co potem producenci czy CNBOP oprotestuje. Jest ryzyko potężnej wpadki i nierozliczenia całego projektu.

SPR jak sama nazwa wskazuje to samochody specjalne - specjalne samochody to trochę inne zasady niż GBA.  Tu udało się kupić to co potrzebowali strażacy i uzyskać certyfikat CNBOP. Rozszerzenie kabiny pochodziło od znanego producenta - Plastisolu.


W praktyce Scania ma firmowe kabiny na 8 osób, Volvo ma kabiny na 7 osób i to można próbować zorganizować na zasadzie umowy z dostawcą.

Jeszcze w odniesieniu do wątku - producenci zrobili moim zdaniem spory postęp - samochody są wyraźnie lepsze. Problemem pozostają jednak ciągle kabiny na Polskę, czyli kabiny brygadowe. Jeśli ktoś tak jak ja przesiądzie się z kabiny holenderskiej Rosenbauera do kabiny Volvo to ma spory problem żeby się przestawić. Siedzi się jak w puszce a założenie AODO wymaga sporo ekwilibrystyki. Sporo w tym naszej winy bo poprosiliśmy o zabudowanie kabiny i umieszczenie tam wielu skryteczek ale inaczej tego sprzętu się nie dało poupychać. Zastosowanie kabiny rozszerzanej to oprócz kosztów kabiny także koszt CNBOP jakieś 60 tys) więc na pojedyncze rozwiązanie nikomu się nie opłaca - ani jednostkom ani producentom zabudów.

Myślę, że kwestia kabin leży w gestii CNBOP i prostym przepisaniu w wytycznych minimalnych wymiarów wewnętrznych z aut zachodnich (a nie jak to uczyniono z dostępnych kabin brygadowych). Trzeba jednak pamiętać, że za pewno stosowanie rozszerzeń podroży nasze auta o jakieś 80 - 100 tys. ale zrównanie cen aut polskich z zachodnimi może spowodować zainteresowanie tych drugich naszym rynkiem co prowadzi tylko i wyłącznie do większej konkurencji.

PS: jeszcze jedno to co mówią przedstawiciele handlowi a to co robi produkcja nie zawsze jest ze sobą zbieżne i dotyczy to każdej dziedziny naszego życia, nie tylko pojazdów strażackich :)

Offline Marcin1986

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 486
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 12, 2011, 00:05:05 »
Ja gdy szukalem ,,używanego" GBA oprocz duzego zbiornika wody druga kwestia byla ilość miejsc..gmina chciala wepchnac nam 5 osobowa Gazele..potem 3 miejscowego Steyra, pozniej znowu Steyr 6 osobowy ale ja uparcie dążłem do tego ze to za malo..jak ma sie jedno auto a ludzi zawsze jest ponad 6 to glupio sie dzielic bo kazdy chce pomagac...nie pojedzie raz drugi to nastepnym razem nie przybiegnie..dlatego teraz jest Renault G230 na 8 osób..90% wyjazdów wszystkie miejsca zajete ^_^ sila w ludzich jest..gdybym jednak ( daj Boże żeby byly pieniądze) mogl wymienic na nowsze lub nowe to :

Morał jest krótki i niektórym dobrze znany, zamiast kupowac ,,Polskie" wole sprowadzić używane z niemiec 8 osobowe Man-y  :rofl:

Majac tylko jedno auto i miejsce raczej tylk na jedno trzeba szukac kompromisu..ciekawe czy kiedys sie zmieni cos w tej materii...

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 12, 2011, 09:06:00 »
Marcin myślę, że jak Ci się za jakiś (raczej niedługi) czas zacznie sypać auto to zaczniesz się jednak rozglądać za nowszym.
Druga sprawa to finanse - ostatnio było sporo kasy do wzięcia z projektów unijnych. W niektórych województwach dotacja wynosiła nawet 85%.
Wiele jednostek miało więc wybór co lepiej kupić mając do dyspozycji 100 tys. - przelatany 20 letni wóz sprowadzony za te 100 tys. czy nowy wóz od polskiego producenta za ok 670 tys? Myślę, że byś się nie zastanawiał 5 minut a z kwestią kabin byś się musiał niestety pogodzić bo na dziś jest to u nas praktycznie nie do przeskoczenia. Niestety zbiornik paliwa w prawej przedniej skrytce także Ale to już kwestia tylko chęci i producentów zabudów no i paru złociszy.



Offline Marcin1986

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 486
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:12:37 »
Sylwek oczywiscie ze masz racje..nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi...zakup mialem na mysli z własnej kasy bez dotacji  majac np ok 500 tys i nie kupowac starego grata tylk oauto stosunkowo swieze..nastepnym razem badrziej sprecyzuje.. bo gdyby ktos dzis zaproponował wymiane 20 letniej Renii na nowego Mana to chyba nie byloby przeciwnikow... wtedy sukalbym tylko i upchnał w garazu jakies male SLOP