Autor Wątek: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!  (Przeczytany 18822 razy)

Offline kolumb 112

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 276
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 13, 2008, 14:33:08 »
Panowie pisałem na ten temat w dziale sprzęt w odniesieniu do nowelizacji rozporządzenia MSWiA. Napisałem tam tak:
"Odnośnie nowelizacji rozporządzenia w pkt 4. Pojazdy pożarnicze. Powiem tak: Panowie z zespołu zróbcie coś z tym bubelkiem prawnym bo to co tam w tej chwili jest zapisane w kwestii samochodów to normalnie żarty. Kupuję (przepraszam mój komendant) teraz średni samochód ratowniczo-gasniczy pierwszego rzutu do swojej JRG i trochę rozpoznałem ten rynek. I co? Koszmar. Nie może być tak jak byś chciał kiedy masz rozsądne pieniądze 600 tyś.W Polsce karosują na fabrycznych podwoziach z kabinami "budowlano-energetycznymi" i polscy producenci zabudów tylko takie mają, zresztą spełniające wymogi cytowanego rozporządzenia. Nigdzie w Europie i na świecie tak nie jest. Brygadowe kabiny strażackie są modułowe i wyglądają jak z  bajki:np:Rosenbauer, Ziegler. W Polsce tez kiedyś zrobiono dobrą kabinę Jelcz 022. Teraz „podobno” tak się nie da. Strażak polski na razie jest chyba zbyt słabo wyszkolony?, żeby docenił wartość kabiny i jej ergonomię i "wsadza się go" w fabryczne kabiny  budowlane lub energetyczne. Niestety nie wiem dlaczego, nie żąda on lepszych(gdzie związki zawodowe?). Niestety w świetle prawa musi łamać nogi przy wychodzeniu a raczej skakaniu z niej, bo w rozporządzeniu określono kąt alfa pomiędzy płaszczyzną styczną do krawędzią dwóch sąsiednich stopni a poziomem, na mniejszy równy (a w rzeczywistości jest równy) 85 stopni. Czy ktoś ma takie schody czy stopnie w domu? Śmiech na sali. Moje pytanie brzmi: do samochodu strażackiego wchodzimy po drabinie czy po stopniach lub schodach? Jak po drabinie to kat nie powinien być większy jak 75(BHP). Myślę jednak że polski strażak zasługuje na to aby wchodzić i wychodzić(nie skakać) po odpowiednio zaprojektowanych stopniach lub schodach jak w większości krajów UE. Panowie zróbcie coś z tym bo można i trzeba!!!(nogi i kręgosłupy naszych kolegów). Jeden z polskich producentów zabudów zrobił ostatnio samochody dla kraju chyba o wysokiej kulturze ratowniczej(zdjęcia w ostatnim PP). I co? Zobaczcie jaka kabina w samochodzie 6x6. Nam zaś nasi producenci zabudów oferują tylko podwozia fabryczne z kabinami budowlano-energetycznymi w kolorze RAL 3000. No malują jeszcze  błotniki na biało dodają prostopadłościan z autopompą  i mówią, że to samochód strażacki. Na zachodzie podwozia wiodących producentów w napędach 4x4(najlepsza trakcja dla samochodów ratowniczych) mają obniżone ramy dla straży pożarnej. A u nas? Z kabiny "budowlano-energetycznej" w wersji 4x4 trzeba skakać na "twarz" z wysokości ok. 1,35 m bo przecież wyjść sie normalnie nie da, bo jest tylko „drabinka spaleo”. Co śmieszne wszystkie te nasze samochodziki spełniają wymogi naszych aktów prawnych i CNBOP. Normalne żarty i brak szacunku dla polskiego strażaka. Zróbmy coś z tym. Koniecznie". Co Wy na to?

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 13, 2008, 16:54:39 »
dopóki w przetargach cena będzie miała 80% wagi a jakość 10%, to nic się nie zmieni w tym temacie. 

To akurat nie ma znaczenia. W Wawie kryteria ostatnio odwrócono, ale i tak wygrał Stolarczyk, którego zabudowa została podsumowana za pomocą wulgaryzmów. Konieczne są zmiany prawne, umożliwiające ściślejszą współpracę pomiędzy zamawiającym a wykonawcą (np. ISS Wawrzaszek przedstawił odbiorcy estońskiemu prototyp serii 20 Scanii, który został dokładnie obadany, a klient miał możliwość wprowadzenia wszelkich możliwych poprawek), a także zmiany w mentalności zamawiających, czego w przeciwieństwie do prawa jednym rozporządzeniem się nie załatwi.

W Polsce karosują na fabrycznych podwoziach z kabinami "budowlano-energetycznymi" i polscy producenci zabudów tylko takie mają, zresztą spełniające wymogi cytowanego rozporządzenia.
Nigdzie w Europie i na świecie tak nie jest.

Zdecydowane veto! Po Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii jeżdżą setki wozów z fabrycznymi kabinami brygadowymi: Renault, MB, MAN, Scania, Volvo... Ostatnio szczególnie popularne są Scanie z Crew Cab CP28/31. Są jednak 2 podstawowe różnice: 1) istnieje możliwość kompletnej reorganizacji wnętrza kabiny; 2) wielu zachodnich producentów faktycznie posiada w ofercie kabiny modułowe/usadowione w zabudowie. U nas wyboru rzeczywiście nie ma (ostatni raz takie cuda były chyba w warszawskim SRwys).

Dodam jeszcze, że w Anglii na Scaniach nie zostawia się suchej nitki, ('za duże', 'za ciężkie', 'dobre do wożenia kartofli'), a z sentymentem wspomina się Dennisy, których obecnie kupuje się śmiesznie mało (nowe modele Sabre i Dagger to też podobno już 'nie to samo' co Rapier i RS/SS).

W Polsce tez kiedyś zrobiono dobrą kabinę Jelcz 022.

W PRL-u, co by o nim nie mówić, robiono jednak wozy 'koncepcyjne' z prawdziwego zdarzenia. Wprawdzie oparte były 'tylko' o cywilne podwozia (Star 21, 25, 244,266; Jelcz 315, 325), to każdy kolejny model z zabudową JZS był wielkim krokiem naprzód. Jak na swoje czasy były to wozy na wskroś nowoczesne, miejsce na sprzęt się nie marnowało, nawet ODO w kabinie było :P Na wszystko, co 'normatywne', zaplanowano miejsce (np. 'niskie' skrytki na ssawniaki w 004, 005 czy płócienne 'hamaki' na prądownice). Cola była wozem naprawdę uniwersalnym, 'pasującym' do wymagań straży w 80% jednostek (choć w dużych miastach - niekoniecznie). 266 od Osin był rasowym leśnikiem, skromnym, ale mającym wszystko, co trzeba i do tego odpowiednio niskim (w odróżnieniu od stolarczykowego 1466). I choć nie były bez wad, to jednak pod wieloma względami wozy produkowane obecnie nie dorastają im do pięt. Przydałoby sie rozpisać jakiś konkurs/przetarg na koncepcję wozów 'miejskich', uniwersalnych uterenowionych, 'leśnych', cystern, etc. dla PSP. Najlepiej modułowych, tak, aby mogły jednocześnie być dopasowywane w miarę możliwości do indywidualnych potrzeb. Ale to niestety raczej nierealne.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2008, 13:07:34 wysłana przez b07 »

Offline kolumb 112

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 276
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 13, 2008, 17:54:58 »
Cytuj
Zdecydowane veto! Po Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii jeżdżą setki, tysiące wozów z fabrycznymi kabinami brygadowymi 6- i 8-mio osobowymi: Renault, MB, MAN, Scania, Volvo... Kto wie, czy nie większość!
B07 czy mógłbyś mi przysłać na mój adres mailowy zdjęcia tych kabin. Bo nie wierzę!!! Chcę zobaczyć te fabryczne kabiny brygadowe, ale nic nie mówisz, że to strażackie. Brygadowe owszem mogą być, bo są, ale czy strażackie. A jak z nich wychodzi załoga z pojazdu 4x4. Mają pod tylnymi drzwiami drabinę, stopnie czy schody? Muszę to zobaczyć. Nie zawiedź mnie bo mam wątpliwości czy nadajemy na tych samych nutach i rozmawiamy o tym samym problemie. Obiecuję rewanż.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2008, 18:23:33 wysłana przez kolumb 112 »

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 13, 2008, 19:38:35 »
Fabryczną 8-osobową kabinę europejskiego producenta podwozia  to i ja bym z chęcią sam zobaczył....
Poza jedyną znaną oczywiście...

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Kiełb998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 13, 2008, 20:32:06 »
Fabryczną 8-osobową kabinę europejskiego producenta podwozia  to i ja bym z chęcią sam zobaczył....
Poza jedyną znaną oczywiście...
ja tak samo

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 13, 2008, 22:05:21 »
Panowie wybaczą 2 rażące generalizacje:

- kabina 8-os.
- 'większość'.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 13, 2008, 22:30:53 »
Panowie wybaczą 2 rażące generalizacje:

- kabina 8-os.
- 'większość'.

Nie muszą wybaczać - zrozumienie wystarczy...

Ale może masz jakieś "tego typu" zdjęcia to proszę...

PS. A znajomość i postrzeganie "niby czasem TEGO samego oczywistego " - czasem i w życiu się przydaje...
Prosty test...

"Test na to kto jest lepszym przyjacielem: żona czy pies?

Zamknij oboje w bagażniku, po godzinie otwórz i zobacz kto się będzie cieszył że Cię znowu widzi."

Tak to mniej więcej działa... :)


Proszę o powrót do tematu ,  jutro cztery ostatnie posty zostaną skasowane , ponieważ odbiegają od tematu , pozdrawiam  MIKO
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2008, 23:08:03 wysłana przez MIKO »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 14, 2008, 00:11:54 »
I jakoś idzie wyprodukować chemika , gdzie ciężki sprzęt jest na poziomie gruntu




Albo wygodne stopnie dla załogi



Co za zdziwienie Słowacy umieją przenieść zbiornika paliwa w inne miejsce , a ja myślałem że w wszystkich krajach postkomunistycznych – jest takie zacofanie technologiczne – a to tylko okazuje się w Polsce jest problemem. Producent :GASILSKA VOZILA PUŠNIK d.o.o.



A te fotografie z specjalną dedykacją polecam projektantom firmy Stolarczyk którzy trochę autek na tej marki podwoziu (MAN)  rocznie popełniają . Jak interesuje was gdzie jest zbiornik paliwa i akumulatory , zapraszam na stronę producenta http://www.schlingmann112.de/index.php

Polecam również dla Panów konstruktorów  -_- prawie to samo , a jednak nie to samo  :huh: :
http://www.ziegler.de/uploads/media/LF_10-6_MAN_Strasse.pdf
http://www.ziegler.de/uploads/media/HLF_20-16_MAN.pdf
http://www.ziegler.de/uploads/media/HLF_20_16_Technik.pdf
http://www.ziegler.de/uploads/media/HLF_2016_Emotion.pdf


« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2008, 01:49:22 wysłana przez MIKO »

Grześ89

  • Gość
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 14, 2008, 09:32:04 »
Może głupie pytanie ale po co wam kabina 8 osobowa?
Tylko w dużych miastach gdzie jest duzo strażaków na zmianie wyjeżdża pełna obsada. Bo w moim mieście w komendzie powiatowej na zmianie jest ok10 strażaków i na GBA pierwszowyjazdowym jeździ przeważnie 3 osoby, na GCBA są 3 miejsca i jadą 3 osoby a na SLRT śmiga co najmniej 4 osoby. Te 8 osób to moze dobre dla OSP. Jak źle mówie to mnie poprawcie.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 14, 2008, 09:44:20 »
Holandii i Niemczech spotykałem się z rozwiązaniami nawet  11 osobowymi . Wszystko jest sprawą  potrzeb lokalnych . Osobiście bardzo chętnie 8 osobową - 6 strażaków ratowników + 2 osoby zawodowego  personelu medycznego bo takie mam warunki lokalne.  Również  strażacy ale jacyś tacy bardziej delikatni , szczególnie dziewczyny  -_-
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2008, 11:14:35 wysłana przez MIKO »

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 14, 2008, 10:15:09 »
Może głupie pytanie ale po co wam kabina 8 osobowa?

Po prostu chodzi o to by była taka możliwość. Masz rację, że PSP to pewnie niepotrzebne ale w przypadku mojej OSP to idealne rozwiązanie - po co mi być S3, S4 i rozrzucenie sprzętu na kilku samochodach jak do podjęcia działań wystarczy sprzętu na jednym średnim uniwersalnym samochodzie. Do tego dochodzi sprawa kierowców, warunków lokalowych i kosztów utrzymania kilku samochodów.
Obecnie nie można zgodnie z obowiązującymi przepisami zamówić w Polsce nowego samochodu z kabina na więcej niż 6 osób.

Offline ktk

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 135
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 14, 2008, 10:52:49 »
Może głupie pytanie ale po co wam kabina 8 osobowa?
A strażacy to pewno już nie pamietają, ale było to przecież tak niedawno, jak jeździł KG po Polsce i wygadywał, że chce wprowadzić standard 8 osób do zdarzenia. Miał wizję niewątpliwie.
Tak to ten sam co za jego czasów wprowadzono 40 godzin. A i rozporzadzenie, w którym wycięto 8-osobową kabinę za jego czasów powstawało coś mi się tak wydaje!
Bardzo popieram wszystkich kolegów promujących piękne, skuteczne i ergonomiczne auta w PSP. Problem jest jednak bardzo złożony i dotyczy rozpierdziuchy w całej Ojczyźnie, a nie tylko w naszej formacji.
Wszystkie ogniwa muszą bezbłędnie funkcjonować by się coś naprawdę zmieniło, bo co by nie powiedzieć o producentach i ich super produktach to mam wrażenie, że na kleconym sprzęcie to pewnie najlepiej się znają.
Wymienię tylko kilka kluczowych elementów w całym ogniwie
Planowanie, zapewnienie finansowania, profesjonalne ustalenie standardów i wymagań, procedury zamówienia publicznego, procedury odbiorowe, normalizacja, jednostki certyfikujące, edukacja kupujących, lobby i grupy interesów.

« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2008, 10:54:48 wysłana przez ktk »

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 14, 2008, 16:44:01 »
Mimo wszystko te samochody z 8-osobową kabiną to raczej na potrzeby OSP jak myślę?? Faktycznie nie głupi pomysł jeśli są możliwości z obsadzeniem takiego wozu. Rozporządzenie o którym mowa chyba nie dotyczy wyposażania w sprzęt jednostek ochotniczych, chyba, więc problemu być nie powinno. Osobiście kilka lat wstecz widziałem wózek Iveco, GBA z obsadą 8 ratowników. Przyjemny samochód.

pozdr.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline kolumb 112

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 276
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 14, 2008, 19:08:35 »
Co za zdziwienie Słowacy umieją przenieść zbiornika paliwa w inne miejsce , a ja myślałem że w wszystkich krajach postkomunistycznych – jest takie zacofanie technologiczne – a to tylko okazuje się w Polsce jest problemem. Producent :GASILSKA VOZILA PUŠNIK d.o.o. Tak pisał i pokazywał zdjęcia MIKO. Moim zdaniem problemów jest więcej ale za najpilniejszy uznaję problem kabin szczególnie zaś w pojazdach 4x4.
Miko zauważ podwozie w tym słowackim samochodzie. Prawdopodobnie jest to MB Atego 13/25 lub MAN TGM 13/280 4x4 ze strażacką kabina brygadową. Podwozia super w tym konkretnym przypadku kabina też. Nie zauważyłem drabinki spaleo pod drzwiami załogi. Pewnie zrobili tam schody lub porządne stopnie. U nas tak sie nie robi-niestety. Wejdz na stronę :http://www.stolarczyk.pl/start.html Porównaj takie same podwozia a jak rożna konfiguracja kabiny i jaj ergonomia. Tam szanują strażaków (Słowacja), bo oni szanują pewnie siebie. My dalej musimy "kicać" bo wyjść normalnie sie nie da.
Najpierw niech nasi rodzimi producenci zrobią porządną kabinę strażacką brygadową 6-osobowa (bo już niektórzy potrafią, ale chyba dla duńczyków) a jak będzie taka potrzeba lokalnych uwarunkowań to zrobią tez 8-osobowa. ALE NIECH ZROBIĄ W KOŃCU KABINĘ STRAŻACKĄ!!!!

Również polecam to co pisał MIKO:"Polecam również dla Panów konstruktorów  prawie to samo , a jednak nie to samo"   :
http://www.ziegler.de/uploads/media/LF_10-6_MAN_Strasse.pdf
http://www.ziegler.de/uploads/media/HLF_20-16_MAN.pdf
http://www.ziegler.de/uploads/media/HLF_20_16_Technik.pdf
http://www.ziegler.de/uploads/media/HLF_2016_Emotion.pdf[/color]
MIKO o to właśnie chodzi. To nie to samo to inny świat. To własnie są kabiny strażackie. Dlaczego nie możemy takich mieć? Zacznijmy w końcu "żądać". A co gorsi jacyś jesteśmy czy co? Bo chyba nie chodzi o pieniądze! Przecież życie i zdrowie strażaka są bezcenne!!!!! i zespoły KG nad tym pracują.

Scalono dwie kolejne wiadomości , używaj funkcji modyfikuj
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2008, 23:16:22 wysłana przez MIKO »

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 14, 2008, 23:32:38 »
Nie Słowacja, a Słowenia  -_-

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 17, 2008, 01:52:55 »
... I nie MAN a faktycznie M-B Atego...  :mellow:

Cytuj
... ze strażacką kabina brygadową.
Przeznaczenie tej kabiny jest "również" strażackie lecz nie przede wszystkim, bowiem... Tak w Manie jak i w Mercedesie...
Niemieccy klienci potrzebują kabiny załogowej w tonażu 10-14 ton DMC głównie dla służb komunalnych, drogowych i energetycznych - strażackich również. Stąd zostały zmodyfikowane kabiny ciężarówek z tzw. "doklejkami".
Nie mniej to nie jest jeden element i narażony jest na często pokazujące się pęknięcia w miejscach łącznia tych elementów (szczególnie M-B). Stąd i o bezpieczeństwie załogantów mowa niby jest, ale są lepsze rozwiązania i równie dostępne...

Cytuj
Najpierw niech nasi rodzimi producenci zrobią porządną kabinę strażacką brygadową 6-osobowa (bo już niektórzy potrafią, ale chyba dla duńczyków)...

Nasi rodzimi to znaczy? O ile jestem nieco w temacie to od lat Polska jest krajem bez swojej marki i rodzimego producenta ciężarówek w obecnym czasie.

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 17, 2008, 03:07:09 »
Może i nie robią (gwoli ścisłości - zabudowujący), ale wykorzystać mogą. Przykład: GBA Iveco/SHL z Żar, MAN/Szczęśniak z Brna (CZ).
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2008, 03:20:55 wysłana przez b07 »

Offline kolumb 112

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 276
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 17, 2008, 23:09:26 »
Raddemenes używając sformułowania "niech nasi rodzimi producenci zrobią porządną kabinę strażacką brygadową 6-osobowa" miałem na myśli polskich producentów zabudów pożarniczych nie podwozi.
Kabinę taką ostatnio wykonal Pan W.(nie dla nas niestety) a Pan Paweł F. sfotografował ją w ostatnim PP (art. "Cudze chwalicie swego nie znacie").
PS. Ja natomiast będę chwalił swoje czyli nasze jak będzie za co. Inaczej to pochlebstwo a ono nie gwarantuje postępu.
Hej.

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 18, 2008, 10:21:44 »
no odświeżonej stronie Moto-Trucku widać, że pan Leszek Chmiel ma ambicje sięgające dalej niż tylko robienie zabudów dla OSP na Starach czy Jelczach. MANy, Mercedesy, Iveco... firma się rozwija..
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline miggru

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 961
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 25, 2008, 12:31:53 »
Zobaczymy co firmy rzucą na EDURE. Tam jest co porównywać bo jest wiele firm z różnych krajów.

Co do zabudów to ja już teraz zaczynam płakać. Kumple z sąsiedniej jednostki mają kasę na lekki samochód. Część kasy daję ZOSP RP. Mają już upatrzony samochód, ale oni na siłę chcą ich uszczęśliwić!!! Chcą im wcisnąć Gazele. Według mnie samochód jest do niczego. Kabina tylko dwudrzwiowa i innej nie dadzą bo producent nie produkuje trzy- lub czterodrzwiowych. Ja nie wiem jak szybko z takiego samochodu można wysiąść. Kierowca zanim wyjdzie to trochę mija, niech dowódca prowadzi korespondencje radiową i już załoga nie może wyjść z samochodu i rozpocząć działania. Z resztą przy wysiadaniu w naszych ubraniach jest pewne, że ktoś kiedyś straci zęby bo wystarczy butem zawadzić o fotel i już się ładnie leci.
http://www.mototruck.pl/index.php?subaction=showfull&id=1198706040&archive=&start_from=&ucat=2&lang=

Chłopaki z tej OSP cały czas walczą ze Związkiem, aby dostać samochód który bardziej odpowiada ich specyfice pracy i nie będzie im przeszkadzał w działaniach ratowniczych. Nawet ostatnio rozmawiali, że jeśli samochód musi być z tej firmy to niech będzie to Renault Master http://www.mototruck.pl/index.php?subaction=showfull&id=1200488961&archive=&start_from=&ucat=2&lang=

Kto ma Gazele niech się wypowie na temat kabiny.
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2008, 13:32:12 wysłana przez MIKO »

Offline robn

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.349
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 25, 2008, 13:45:35 »
wogóle jak to może być dopuszczone (gdzie jest przesławny CNBOP), że samochód ratowniczy ma tylko dwoje drzwi i miejsce dla załogi z tyłu!!!!!!! To są JAJA. Kto daje na to zgodę???? I dlaczego związek promuje taki bubel???

EGO = 1 / wiedza

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 25, 2008, 14:10:03 »
Totalna porażka...

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline robert28

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 295
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 25, 2008, 17:01:54 »
To sie nadaje tylko do http://uwaga.onet.pl/index.html
Może warto spróbować. Podobno telewizja dużo może.
Pozdrawiam.

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 25, 2008, 20:52:57 »
To sie nadaje tylko do http://uwaga.onet.pl/index.html
Może warto spróbować. Podobno telewizja dużo może.
Pozdrawiam.
tyle, że to nikogo nie zainteresuje...
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Pomóżmy producentom samochodów pożarniczych !!!
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 25, 2008, 20:59:09 »
tyle, że to nikogo nie zainteresuje...

Dlaczego - np. policyjnemu ARO poświęcono w Uwadze ładnych parę minut.