No niestety jest to problem , bo mimo że wiemy co chcemy , mamy często środki na to, nie koniecznie musimy kupić to co chcemy . Bo jest coś takiego w tym kraju jak zamówienia publiczne , podejrzliwość korupcji . I choć mogę mieć w jednostce 10 MAN – jeden serwis : jeden problem , poprawność obsługi dla kierowców itd. , nie mam gwarancji, że ten 11 będzie również MAN , bo może byś również TAM , jak popieprzę grzebanie przy specyfikacji technicznej ( nie wolno podać żadnych nazw – marek) , lub ktoś ją oprotestuje . A że w większości przypadków 70% punktów, jak nie więcej 80% jest za cenę, kupujemy tanio, czyli do d……………….
I jak kolega od Scani dogada się z 2-3 polskimi producentami , zagwarantuje im dobre ceny – wcale nie koniecznie związane z dobrą jakością, to będziemy jeździć Scaniami , a może TAM
A to że ktoś ma pompę np. w porównywalnych parametrach z Godiv to nieznaczny że jest to Godiv, a nie pompa klepana w garażu . Zabudowy Polskie są podobne do np. Rosenbuera, HDS , Muca z zewnątrz , nie znaczy że są tak samo trwałe , a przede wszystkim tak samo funkcjonalne . Bo musi być tanio , czyli z reguły do d……………
Rosenbauer nie wykona nam wszystkiego co zapragniemy bo najpierw oprze się o normy DIN , ale gwarantuje że zmieści nam do wozu wszystko co sobie wymyślimy , będzie to dostępne i przymocowane , a po otwarciu pierwszej skrytki za dowódcą nie pojawi się zbiornik paliwa na pół skrytki.
I dlatego trochę dyskusja nasza jest czysto teoretyczna , bo tak naprawdę będziemy jeździć tym co jest tanie i wygra w przetargu . Co w żaden sposób nie motywuje producentów .
Ale marzyć można .
Zresztą jakiś czas temu dyskutowałem z jednym z producentów , że może by nas interesował jeden pojazd GCBA ale chcemy by nie miał zbiornika paliwa w skrytce , zmniejszyć mu zbiornik z 5000 l do 2000 l w zamian powiększając skrytki i takich jeszcze kilka drobiazgów – AODO w siedzeniach , kilka ruchomych platform , 2 x 80 m HD itd. Sprawa oparła się po dwóch tygodniach dyskusji o Prezesa i chyba wiedza się skończyła . Był to na tyle duży problem , że jestem w trakcie zamawiania używanego wozu na zachodzie po przeglądzie i przeróbkach , za resztę dołożę sprzętu i zabawek . Wydając tak naprawdę tyle samo , bo nie skorzystałem z różnych dotacji .
Może jestem chory – ale każdy w mojej jednostce pracując na konstrukcjach zachodnich , nie zrezygnuje z pewnych udogodnień . Poza tym z uwagi na specyfikę jednostki i ilość przewożonego sprzętu, muszę mieć ciężarówkę z odpowiednimi skrytkami. A to w Polsce okazało się problemem . I naprawdę nie interesowało mnie jaki znaczek marki będzie na przedniej klapie .
Pozdrawiam MIKO
PS. Tak co by było nam trochę smutno , i nie że bym był fanem Rosenbauera – akurat bardziej podobają mi się rozwiązania innych firmy
http://pl.youtube.com/watch?v=KSMIn_78UXA