Skoro mamy dyskutować - wypowiedz sie proszę na temat (nie znanego Ci podobno ) Dennisa i mozliwości przeniesienia tej konstrukcji na rynek krajowy.
Wybacz - Dennis nie istnieje w Polsce. I długo nie będzie. A dlaczego - zapytaj kolegów choćby z CNBOP.
Pytanie źle skonstruowane.
To tak jakbym miał opisywać konstrukcje Wawrzaszka, Szczęśniaka, Stolarczyka, Germazu, Arconu, Bocaru, Auto SHL i wszystkich pozostałych... skupiając ich w jednym "worku" - nie możliwe.
Realia krajowych producentów są zupełnie różne.
Każdy z nich produkuje inaczej (lepiej - gorzej) to co produkuje.
Fundamentem nadal pozostaje podwozie.
Wypowiadam się o podwoziu które spełnia warunki bycia dedykowaną konstrukcją dla Straży.
Krytyk innych podwozi - mi nie wypada oceniać i głosić.
Każdy z tych producentów ma swoje lepsze i gorsze rozwiązania.
Dla przykładu - nowy tręd produkcji pojazdów pożarniczych to zabudowy kompozytowe. Tylko 3 firmy zdecydowały się na ich produkcję - (ISS Wawrzaszek, Stolarczyk, Bocar).
ISS produkuje auto od A do Z, bo posiada swoje technologie i możliwości.
Stolarczykowi kompozyty dostarcza poddostawca - o jakości to odrębna rozmowa.
Bocar - strasznie ambitna firma, która może sprostać oczekiwaniom. Do pewnego czasu posiłkowała się poddostawcami, teraz sama tworzy kompozyty. Jakość jeszcze do poprawienia, ale to z czasem zapewne.
Każda z tych firm również utożsamia się z producentem podwozi i pod nich projektuje swoje zabudowy.
Patrząc z pkt.'u widzenia ciężkich aut i w kolejności marek które wybierają.
ISS Wawrzaszek - Renault, Scania, Man, M-B
PS Szczęśniak - M-B, Scania, MAN, Volvo
Auto SHL - M-B, MAN, Scania
Stolarczyk - MAN, M-B
Bocar - małe Volvo
Germaz - M-B
Arcon - Tatra