Autor Wątek: Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych  (Przeczytany 3534 razy)

Offline protech

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych
« dnia: Grudzień 17, 2006, 20:31:23 »
Witam serdecznie wszystkich państwa!

Nie jestem strażakiem lecz pracuję dla Was  - opracowuję urządzenia elektroniczne stosowane w budowie pojazdów specjalnych.Moje urządzenia markowane są przeze mnie jako "ProTech" oraz (dawniej) "Euro-Elektronik".

Współpracuję z firmą "Pojazdy Specjalistyczne-Zbigniew Szczęśniak".

Czy mógłbym prosić o opinie związane z elektroniką produkowaną przeze mnie? Być może ktoś z Was spotkał się z tymi urządzeniami w pojazdach i zechciałby mi coś przekazać - za wszelkie odpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny - pozwoli to tworzyć lepsze urządzenia z którymi pracujecie na codzień.

W sprawie szczegółów urządzeń i kontaktu ze mną zapraszam do dyskusji , proszę też o maile na adres : silikonowy@tlen.pl

Serdecznie pozdrawiam : Adrian   
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 09:55:34 wysłana przez protech »

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2006, 09:09:01 »
Witam,

Bardzo dobrze, że zaglądają na forum producenci sprzętu - myślę, że taka możliwość porozmawiania będzie pożyteczna dla wszystkich - strażacy będą mogli się dowiedzieć czegoś więcej "z pierwszej ręki" o sprzęcie na którym pracują a producenci o tym jak ich sprzęt sprawdza się w boju.

Tak się składa, że moi koledzy z OSP służą jednocześnie w PSP. Mają tam 2 samochody zabudowane przez Szczęśniaka (Iveco Daily i Mercedesa). Niestety urządzenie elektroniczne do pokazywania poziomu wody psuło im się jako jedno z pierwszych zarówno w jednym jak i drugim samochodzie. Na szczęście, nauczeni złymi doświadczeniami, zażyczyli sobie w drugim samochodzie zwykłe wodowskazy, które są niezawodne... o ile są czyste.

Prawdopodobną przyczyną uszkodzenia elektronicznych wskaźników wody było to, że zbiorniki w wozach Szczęśniaka są robione jako zespolone zbiorniki wody i środka pianotwórczego z laminatów lub żywic (przynajmniej tak mi to wyjaśniali koledzy) - w miejscu rozdzielenie zbiorników pojawiły sie dziury, środek pianotwórczy dostawał się do wody i z nią mieszał co powodowało, że  zacinały się te elementy elektroniki które były umieszczone w zbiorniku.

Brak wiarygodnego wskazania poziomu wody jest bardzo niewygodny dla kierowcy i może być niebezpieczny dla strażaków prowadzących działania gaśnicze. Bez sprawnego urządzenie, które pokazuje poziom wody kierowca praktycznie nie ma on żadnej innej możliwości stwierdzić ile ma wody.

Sylwek

Offline dodo2304

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2006, 13:44:15 »
witam, jeśli chodzi o elektronikę w samochodach pożarniczych, a w szczególności gaśniczych to moim zdaniem powinno byc jak najmniej, dlaczego??? bo warunki pracy z jakimi mamy doczynienia są takie jakie wszyscy strażacy wiedzą czyli woda, duża wilgotnośc, wpływ warunków atmosferycznych (zima, lato). Na prospektach i wystawach ładnie to wszysko wygląda dla widzów, wiadomo że elektronika może zawieśc. Muszą byc nowinki, ale nie za wszelką cenę " bo taka moda".

Offline papay_psp

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 48
Odp: Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2006, 14:14:23 »
Pracuję w jednostce, która posiada kilka samochodów, które zeszły z linii produkcyjnej owej firmy. Średni gaśniczy /GBA 2,5/16 Mercedes Atego 1325 AF/ jest w podziale bojowym 2005 roku. Kilkakrotnie musieliśmy spawać już zbiornik wody - obecnie nadal jest wyciek - cały czas pęka blacha na płaszczy zbiornika coraz to w innym miejscu. Jeśli chodzi o elektronikę to "fala świetlna: całkowicie nie działa - bezpiecznik jest ok więc siadła elektronika. Wskaźnik poziomu wody, środka pianotwórczego oraz otwarcia skrytek i podestów działa kiedy chce i jak chce. Nie można ufać temu co pokazuje i musimy sami fizycznie wszystko sprawdzać. System automatycznego nastawu ciśnienia /de facto REGULACJI OBROTÓW/ rozregulował się i przy nastawie 6 bar uzyskujemy niecałe 5 bar, zaś przy nastawie 8 bar ciśnienie na wyjściu osiąga wartość 6,5 bara.

Uważam, że elektronika jest potrzebna i wręcz niezbędna w straży. Problemem jest jednak wykonanie. Na etapie prototypów nie można wymagać znowu aby wszystko działało przez długi czas prawidłowo. Tylko należy zadać pytanie: Czy my mamy być królikami doświadczalnymi? Co model samochodu to inne rozwiązania, inne systemy itd. I ta śmieszna certyfikacja w CNBOP. Farsa i nic więcej. Należy coś z tym wszystkim zrobić i to szybko.... Pozdrawiam

Offline protech

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2006, 13:44:23 »
Witam Państwa!
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi na mój post.Z zaciekawieniem przeczytałem Wasze opinie.W odpowiedzi chciałbym przekazać kilka informacji,oto one:

-Za zbiorniki z oczywistych względów nie odpowiadam...

-Urządzenia typu "fala świetlna" - jest to produkt innego producenta ,słyszałem że klawisze są zbyt małe do obsługi (np.podczas akcji strażak,o ile jest w rękawicach lub śpieszy się -a to jest wszak norma- nie może przełączyć kalwiszy bo są po prostu zbyt małe).OPRACOWALIŚMY SWÓJ sterownik fali,wygodny i czytelny - jednak projekt został zatrzymany przez odbiorcę z prostego powodu - urządzenia musiałyby być oferowane kompletami wraz z belką lamp , a my na dzień dzisiejszy nie dysponujemy możliwościami produkcji samej belki z lampami,możemy dostarczyć jedynie sterowniki.Próbowałem skontaktować się z producentem aktualnej fali świetlnej w sprawie zmian sterownika lub chociażby jego klawiatury sterującej, jednak nie są zainteresowani zmianami.

Reasumując : mamy sterownik pozbawiony wad i jak tylko będziemy mogli produkować do niego belkę - spróbuję znowu. Póki co producenci pojazdów montują "fale świetlne" innego producenta.

Stabilizatory ciśnień 6 i 8 bar : Urządzenie opracowane kilka lat temu przez ówczesną kadrę elektroników pracujących w B.P.S.,dosyć proste urządzenie analogowe.Zgadzam się z zarzutem rozkalibrowania- zdarzała się konieczność ponownej kalibracji urządzenia po pewnym czasie. My przejeliśmy zlecenia na produkcję tego urządzenia w oparciu o istniejące plany i produkowaliśmy te stabilizatory do niedawna.Jednak świadom wady postanowiłem opracować swoje urządzenie i wszystko jest na dobrej drodze,tzn.starsze rozwiązania są jeszcze stosowane bo istnieją gotowe urządzenia,lecz zmiany już blisko :nowe,gotowe urządzenia czekają na montaż w pojazdach.Mogę obiecać,że nowe rozwiazanie układowe stabilizatora ciśnień pozbawione jest możliwości rozkalibrowania (bedzie trzymało zadane ciśnienia).

Wodowskazy : Temat szeroki i wielokrotnie "wałkowany".Otóż tak się składa, że faktycznie zdarza się że urządzenie prototypowe jest montowane na pojeździe - Istnieje bardzo wiele odmian urządzeń,pomysłów,realizacji.Z moich konsultacji z pracownikami wynika,że dawniejsze pojazdy miały różne rodzaje wodowskazów. Były czasem problemy z ich funkcjonowaniem.Czasem były to rozwiazania pływakowe, słyszałem że czasem zacinały się w przypadku silnego zabrudzenia.Czasem były to wodowskazy oparte o analizę ciśnień w dnie zbiornika - pomysł nieco chybiony moim zdaniem ,bo pomimo stosowania specjalnej metody z pustką powietrzną muł i szlam zatykały czujniki co powodowało zafałszowania wskazań poziomu wody w zbiorniku.My opracowaliśmy wodowskaz BEZ ELEMENTÓW RUCHOMYCH z wysokiej jakości materiałów i one , jak to wynika z opinii , sprawują się naprawdę nieżle.Produkujemy je cały czas i myślę,że z czasem takie rozwiązania bedą powszechnie przyjete jako optymalne.Oczywiście i one mają swoje niewielkie bolączki,np.skrajne zabrudzenie elektrod pomiarowych może z czasem powodować błędne wyniki pomiarów , więc elektrody te okresowo nalezy czyścić. Czyszczenie jednak jest proste i tanie,zazwyczaj przeprowadzane przy okazji przeglądu czy konserwacji pojazdu (nie ma mowy o drogich wymianach czujnika , stawiamy sprawę uczciwie, samochody wszak są już i tak dość drogie).

-Sygnalizacja otwartych żaluzji,klap itp. - tu sytuacja podobna do fali świetlnej,tzn. czujniki i osprzet jest dostarczany wraz z żaluzjami od innych producentów,nie mam więc wpływu na funkcjonowanie sygnalizacji.Jednak zobowiązuję się przekazać problem do firmy "Pojazdy Specjalistyczne - Zbigniew Szczęśniak".

O jakości wykonania urządzeń : Kiedy rozpoczynałem pracę nad urzadzeniami elektronicznymi dla pojazdów specjalnych, niejednokrotnie widziałem istniejące rozwiazania.Były to czasem urządzenia prototypowe , próbne - niestety odbiorcy zamawiają często pojazd wyprodukowany "na miarę" - prototypy były więc koniecznością. Elektonikę dla Was opracowywano dla konkretnego pojazdu ad hoc. Dlatego też postawiłem sobie za cel profesionalne wykonanie urządzeń.Urządzenia markowane przeze mnie nim znajdą się na pojeździe,przechodzą kilka etapów mających na celu wyeliminowanie błedów montażowych czy uszkodzeń związanych z eksploatacją :
-Większość elektroniki jest pokrywana epoksydem lub specjalnym lakierem (zabezpieczenie przed wilgocią i wodą)
-Elementy użyte do budowy są specjalnie dobierane, np.zdolne do funkcjonowania w skrajnych temperaturach
-Obwody drukowane urządzeń wykonywane są wyłącznie przez specjalizowaną firmę produkcyjną obwody
-Gotowe urządzenia poddawane są ciekawym testom,np. wymrażamy je,mamy wibrującą platformę która nimi wytrząsa,wygrzewamy wszystkie przez minimum 12 godzin,zasilamy napięciem za wysokim i ogólnie mówiąc - znęcamy się nad nimi,by wiedzieć,że "przeżyją" one na samochodach. Dlatego uczciwie mogę powiedzieć,że dokładam wszelkich możliwych starań,byście byli zadowoleni...   

Na zakończenie jeszcze raz pragnę podziękować za udzielone odpowiedzi, licząc na następne wiadomości.
Pozwoli to nam na poznanie wszelkich błędów koncepcyjnych i technicznych , jak również stałe podnoszenie jakości produkowanych przez nas urządzeń

Pozdrawiam serdecznie wszystkich Was oraz składam szczere życzenia spokojnych,domowych,zdrowych i udanych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku

Adrian         
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 09:57:18 wysłana przez protech »

Offline protech

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
Nowe urządzenia elektroniczne od protech
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2009, 14:10:10 »
Witam ponownie Wszystkich Was !

Zgodnie z zapowiedzią chciałbym poinformować o nowościach w urządzeniach dla pojazdów specjalistycznych wprowadzonych przez naszą firmę.

Urządzenie UniPanel 7 - panel montowany w kabinach pojazdów , informuje o otwartych klapach , wysuniętych podestach , wysuniętym maszcie, ilości wody i środka pianotwórczego.Zmodyfikowaliśmy rozmiar urządzenia starszego typu , zmieniliśmy maskę czołową na maskownicę ze specjalnej polimerowej folii twardej (istnieją również odmiany językowe które mają maski foliowe solwentowe , odporne na wodę i promieniowanie UV , z wystającymi LED-ami kontrolnymi)

Urządzenie Atmos PMC-1 - mikroprocesorowy miernik ciśnień montowany w kabinie z wyraźnym ,czytelnym polem wyświetlacza który zapewnia doskonałą widoczność nawet w słoneczny dzień. Urządzenie wyposażone w algorytmy auto-testu , same się sprawdzają na okoliczność niektórych awarii systemu.

Urządzenie EnergySAV - rozbudowane urządzenie mikroprocesorowe do analizowania kondycji akumulatora , ochrony wybranych obwodów pojazdu przed napięciami za niskimi i za wysokimi , urządzenie realizuje również funkcję oszczędzania energii - może samoczynnie odłączyć wybrane odbiorniki w razie stwierdzenia złej kondycji akumulatora . Urządzenie wyposażone w czytelny , duży wyświetlacz informujący o aktualnym napięciu pokładowym 12V lub 24 V. EnergySAV jest również rejestratorem historii stanów napięcia , przez co może (w razie serwisu) ukazać wahania napięcia w instalacji pojazdu z przedziału ostatnich 2 godzin pracy urządzenia. Urządzenie wyposażyliśmy w klawisz awaryjnego zablokowania trybu pracy automatycznej
EnergySAV-y znajdziecie w kabinach pojazdów.


Urządzenie wodowskazowe AquaTest zostało zmodyfikowane , zmieniliśmy program wewnętrznego procesora by uzyskać sygnalizację brudnej elektrody pomiarowej jak również obniżyliśmy jeszcze bardziej energię potrzebną do pracy urządzenia . Aktualnie zmienił się także design obudowy , z maską ze specjalnej folii twardej odpornej na wodę , promieniowanie UV (słoneczne). Dodam , że w opracowaniu jest także wersja cyfrowa która będzie posiadała duży , jasny wyświetlacz na panelu czołowym jak również będzie mogła współpracować z czujnikami ciśnienia (jako opcja pracy bez dotychczasowej elektrody pomiarowej ze stali). Myślę że końcem roku 2009 urządzenie będzie już w pełni stworzone i będzie montowane w nowych pojazdach.

Urządzenie wskaźnikowe AquaDISP , montowane okazjonalnie na życzenie odbiorcy , jest to urządzenie współpracujące z bliźniaczym urządzeniem "AqaTest" , umożliwia ukazanie stanu napełnienia zbiornika w innym niż tył zabudowy i kabina miejscu.

Urządzenie ASCer , najświeższa mikroprocesorowa "perełka" , urządzenie zastąpiło analogowe stabilizatory ciśnienia , co sygnalizowałem w poprzednim poście. Urządzenie ASCer cyfrowo stabilizuje ciśnienie 6 i 8 bar , posiada jasny , czytelny wyświetlacz LED który pokazuje aktualną wartość w instalacji gaśniczej pojazdu , jak również posiada 2 wygodne duże klawisze membranowe do wyboru ciśnienia stabilizacji bądż (po drugim naciśnięciu lub obu naraz) na wyłączenie trybu automatycznego. ASCer-y posiadają odporną trwałą folię czołową , są montowane na tyle zabudowy , mają zaimplementowane rozbudowane funkcje auto-testu samego siebie , analizują i zapamiętują także historię ostatnich 128 próbek ciśnień.

W przygotowaniu również najbardziej skomplikowane urządzenie do automatycznej korekcji stężenia środka pianotwórczego "OMEGA" , jednak stopień trudności urządzenia powoduje że znajduje się ono w fazie opracowywania algorytmu, myślę ze jeśli wszystko pójdzie dobrze , urządzenie będzie próbnie instalowane w połowie bieżącego roku na pojazdach marki Pojazdy Specjalistyczne - Zbigniew Szczęśniak.   

Mam nadzieję że będą Państwo zadowoleni z jakości i niezawodności nowych urządzeń !

Jeśli macie państwo jakiekolwiek pytania odnośnie urządzeń oferowanych przez firmę ProTech - proszę o wiadomości

Serdecznie pozdrawiam : Adrian
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 10:03:46 wysłana przez protech »

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Nowe urządzenia elektroniczne od protech
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 06, 2009, 23:06:38 »

Urządzenie ASCer , najświeższa mikroprocesorowa "perełka" , urządzenie zastąpiło analogowe stabilizatory ciśnienia , co sygnalizowałem w poprzednim poście. Urządzenie ASCer cyfrowo stabilizuje ciśnienie 6 i 8 bar , posiada jasny , czytelny wyświetlacz LED który pokazuje aktualną wartość w instalacji gaśniczej pojazdu , jak również posiada 2 wygodne duże klawisze membranowe do wyboru ciśnienia stabilizacji bądż (po drugim naciśnięciu lub obu naraz) na wyłączenie trybu automatycznego. ASCer-y posiadają odporną trwałą folię czołową , są montowane na tyle zabudowy , mają zaimplementowane rozbudowane funkcje auto-testu samego siebie , analizują i zapamiętują także historię ostatnich 128 próbek ciśnień.

A  co się dzieje jak skończy się woda w zbiorniku , bo w poprzedniej wersji  można było tylko uciekać od samochodu jak automatycznie dodawał obrotów !!!
Brakuje mi tu jeszcze jednego mądrego urządzenia,  które powinno znaleźć się w wozach pożarniczych , ale i nie tylko .  Ale o tym może przy okazji lub na PW bo mogę zaangażować się w jego produkcję .

Pozdrawiam MIKO   

Offline protech

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Urządzenia elektroniczne w pojazdach specjalnych
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 08, 2009, 13:04:18 »
Witam !

System ASCer posiada na tyle obudowy wtyk uniwersalny , złącze to pozwala na sterowanie zdalne oraz na współpracę z wodowskazami AquaTest w nowej wersji. AquaTest może , o ile jest prawidłowo podłączony do systemu ASCer , "poinformować" o niskim stanie wody ASCer-a , a to z kolei spowoduje ustalenie obrotów minimalnych silnika pojazdu. Jednak zaznaczam, że nie zawsze jest to stosowane , niemniej jednak stabilizator ciśnienia ASCer może reagować także na stan pustego zbiornika.

Cieszę się że zwrócił Pan uwagę na ten efekt !

Jeśli mogę stworzyć jakieś przydatne urządzenie ułatwiające Wam pracę : piszcie , z uwagą przeczytam i odpowiem czy moglibyśmy to dla Was stworzyć.

Tymczasem pozdrawiam , Adrian Kuglin - ProTech
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 15:20:32 wysłana przez protech »

Offline protech

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
Jeszcze o sterowaniu automatycznym
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2010, 15:49:19 »
(poniżej mail z odpowiedzią do użytkownika , zdecydowałem się go tutaj dokleić , by te informacje mogły pomóc także innym kierowcom):

Witam Pana , już odpowiadam:
-Układ stabilizacji ciśnienia ASCer jaki zapewne jest zainstalowany na Waszym pojeździe pracuje w 3 trybach:
-pierwszy (zawsze po włączeniu zabudowy) - tylko pokazuje ciśnienie jakie panuje w instalacji , są wówczas aktywne klawisze sterowania ręcznego
-drugi (po naciśnięciu któregoś z klawiszy) - praca automatyczna , gdzie urządzenie stara się stabilizować ciśnienie na wartości zadanej 6 lub 8 bar , z definicji sterowanie odbywa się automatycznie ,więc urządzenie odcina sterowanie ręczne.
-trzeci (po dłuższym przytrzymaniu któregoś z klawiszy)-zwiększa lub zmniejsza obroty na wale autopompy , niejako dublując sterowanie ręczne.Po tej funcji sterowanie automatyczne wyłącza się by zadane ciśnienie nie wracało do zadanej wartości 6 czy 8 bar.

Wyłączenie trybu automatycznego (również przywrócenie sterowania ręcznego) nastąpi w kilku sytuacjach:

-ponowne naciśnięcie wybranego ciśnienia automatycznego
-przyciśnięcie obu klawiszy jednocześnie
-ręczne zwiększenie lub zmniejszenie ciśnienia
-wykrycie sygnału o małej ilości wody (jeśli na pojeździe pracuje nasz system AquaTest w wersji 1.4 lub nowszej i jest on podłączony do systemu ASCer , co nie zawsze jest możliwe ze względu na różne czynniki)
-wykrycie dyspozycji zdalnej z kabiny czy pulpitu zdalnego (o ile sygnały zdalne są podłączone do systemu ASCer).

I teraz właściwa część odpowiedzi : otóż często komputer pojazdu zostaje zablokowany ("głupieje") w momencie wykrycia wzajemnie wykluczających się sygnałów o zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów.Sytuacja taka miałaby zawsze miejsce gdyby system ASCer wymuszał (w trybie automatycznym) np. zwiększanie obrotów i w tym momencie ktoś z obsługi wcisnąłby klawisz zmniejszania lub odwrotnie.Stąd konieczność wyłączania przyjmowania dyspozycji ze sterowania ręcznego w czasie kiedy pracuje system ASCer.Wyklucza to taką sytuację.Niestety to rozwiązanie,jakkolwiek bezpieczne dla komputera pokładowego, zakłada świadomą obsługę automatyki pojazdu.Od przyszłego roku będziemy pracowali nad nowym systemem ASCer z dowolnie ustawianą wartością ciśnienia stabilizowanego automatycznie i myślę że uda się wówczas podłączać sterowanie ręczne do systemu ASCer,więc ewentualny konflikt sterowania zostanie wyeliminowany - póki co sterowanie ręczne jest niejako systemem równoległym . Oczywiście można podłączyć sterowanie ręczne do systemu ASCer ale nie jest to praktykowane ze zwględu na specyfikę sterowania ręcznego traktowanego jako system awaryjny i niezależny od pracy systemu ASCer. Trzeba więc pamiętać by uruchamiać system ASCer świadomie.
Co się tyczy progu ciśnienia to rozumiem że chodzi tu o sytuację z pustym zbiornikiem gdy ASCer podbija obroty nie mogąc wymusić zadanego ciśnienia - problem ten jest dawno rozwiązany o ile wodowskaz "AquaTest" ma podłączony sygnał "MINI" do systemu ASCer w odpowiedni sposób , wówczas system ASCer może "wiedzieć" że skończyła się woda i wyłącza automatyczny tryb wyświetlając monit o ustawieniu obrotów minimalnych (wyświetla komunikat "obr." , ustawia obroty minimalne i wyłacza sam siebie z trybu automatycznego)-ale jak napisałem wcześniej nie zawsze podłączenie systemu do AquaTest jest mozliwe.

Na koniec dodam , iż program nadzorujący pracę naszych "ASCerów" można oczywiście tak zmodyfikować , iż nie będzie blokował pracy sterowania ręcznego , jednak niesie to ze sobą ryzyko zablokowania komputera pokładowego w najmniej oczekiwanym momencie a nie trzeba chyba dodawać , jakie to niesie konsekwencje...

 
Mam nadzieję że moja odpowiedź pomoże zrozumieć dlaczego podczas pracy w trybie automatycznym następuje blokada sterowania ręcznego.


Offline protech

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 19
pierwsze Omegi już pracują
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2010, 15:57:01 »
Witam serdecznie , jak w temacie - Nasze automatyczne systemy dozowania środków pianotwórczych, urządzenia "Omega" w najnowszej wersji 2.0 już od jakiegoś czasu pracują z Wami , prosimy o uwagi , spostrzeżenia , wnioski zmian , wątpliwości związane z tym systemem. Serdecznie pozdrawiamy : firma ProTech.