Nie spodziewałem się takiej dyskusji.
W zasadzie to dwa wątki miałem na myśli - pierwszy to kwestia obiektów, które mogą być "odebrane" przez PSP i tutaj widzę raczej zgodę.
Chodzi o grupę budynków lub obiektów budowlanych, wymagających uzgodnienia, które zostały wymienione w Rozporządzeniu MSWiA w sprawie uzgadniania ..., gdzie mowa jest o projektach budowlanych, w stosunku do których Państwowa Straż Pożarna
ma prawo zająć stanowisko przed przystąpieniem do użytkowania obiektu.
Niby wszystko ok, ale ...
1. Czy Nadzór Budowlany może nałożyć na inwestora obowiązek zawiadomienia PSP o zakończeniu budowy obiektu budowlanego innego niż z grupy wymienionych w Rozporządzeniu MSWiA w sprawie uzgadniania...
Może np. tak zrobić w stosunku do inwestora chcącego przystąpić do użytkowania zakładu stolarskiego (np. nie wie co to ta gęstość obciążenia ogniowego - a w projekcie jest mowa o 499 MJ/m2 lub nie ma wcale mowy o gęstości obciążenia ogniowego)
.
2. Czy jeżeli Nadzór Budowlany nałoży na inwestora obowiązek zawiadomienia PSP o zakończeniu budowy obiektu budowlanego (np. ww. budynek wydaje mu się "niebezpieczny") i inwestor zgłosi to do właściwej komendy, to czy PSP może zająć stanowisko poprzez przeprowadzenie czynności kontrolno - rozpoznawczych czy takich praw nie ma??? A co jeżeli powierzchnia wynosi 1200 m2 (nie wchodzę tu w kwestie gęstości obciążenia ogniowego, bo może to być określone, może nie być, jak to sprawdzić na etapie projektowania itp. itd.)?
Czy powyższe nie powoduje, że budynki budowane są np. jako PM o gęstości obciążenia ogniowego poniżej 500 MJ/m2 a później ... dopóki nie ma pożaru to gra i buczy, a jak się zapali to jedna wielka masakra???
Druga kwestia to ewentualna obligatoryjność zajęcia stanowiska. Z tego co zdążyłem się zorientować leży to w gestii właściwego terenowo Komendanta Miejskiego / Powiatowego PSP i (jak to określił badacz) mocy przerobowych komendy.
pozdrawiam