Autor Wątek: uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi  (Przeczytany 11873 razy)

Offline alarmowy_998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 11
uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi
« dnia: Sierpień 15, 2009, 11:17:22 »
witam!

jakie uprawnienia powinienem posiadać żeby móc jeździć karetką pogotowia i SLRt w straży?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2009, 18:01:30 wysłana przez robn »
Bycie Strażakiem to nasze osobiste powołanie...

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2009, 17:51:05 »
Jeśli jesteś już kierowcą w straży to powinieneś to wiedzieć. Adekwatne prawo jazdy - często SLRt podchodzą pod samochody ciężarowe, czyli kat. "C". Dodatkowo uprawnienia do jazdy pojazdami uprzywilejowanymi - czyli ważna badania lekarskie + psychotechnika.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Johny112

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 111
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2009, 20:30:29 »
I jeszcze pisemną zgodę właściciela pojazdu, czyli danego komendanta miejskiego czy powiatowego.

Offline salfk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 418
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 16, 2009, 12:02:21 »
A jeśli to OSP to wójta, burmistrza, prezydenta miasta.

Offline alarmowy_998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2009, 15:56:05 »
a nie wiecie jak jest w pogotowiu?
Bycie Strażakiem to nasze osobiste powołanie...

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2009, 16:04:07 »
Odpowiednie prawo jazdy i psychotechnika to zapewne standard. W końcu karetka to też pojazd uprzywilejowany.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Szkwaras

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2009, 17:16:33 »
Teraz żeby zostać kierowcą karetki w pogotowiu to oprócz prawa jazdy + badania, trzeba mieć min. ratownika medycznego (2 letnia szkoła), bo inaczej nie przyjmą.
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana.

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2009, 19:41:14 »
Hehe, za to w straży, żeby zostać ratownikiem trzeba mieć papiery kierowcy na "C" - w większości przypadków ;)

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Vendetta

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 120
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2009, 19:44:33 »
A więc pogotowie:
- Kategoria prawa jazdy C [nie ma innej opcji]
- Badania wszystkie
- Doswiadczenie
- Zaje*** znajomość topografi miasta i okolic.. [Nie ma czasu na zastanawianie sie gdzie jechać - trzeba to miec przed oczami]
- SZKOŁA, nie ma juz kierowców bez zawodu Ratownika Medycznego [licencjat = 3 lata, studium = 2 lata] = tylko te dwie drogi...

Wymagania są.. Odpowiedzialność rowniez..

Offline toma

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 91
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2009, 20:23:14 »
Czy do kierowania pojazdem w OSP jest wymagane ukończenie kursu podstawowego ratowników OSP, czy może wystarczą prawo jazdy kat. C, badania na kierowcę, zgoda wójta i zapoznanie się z obsługą pojazdu?

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 17, 2009, 22:27:05 »
A więc pogotowie:
- Kategoria prawa jazdy C [nie ma innej opcji]

Dlaczego akurat C, skoro 99% karetek w Polsce nie przekracza DMC 3,5t ?

Offline fireman

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.318
  • Ostatnia umiera nadzieja... no i powoli umiera:)
    • http://www.pl
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 17, 2009, 22:52:51 »
Czy do kierowania pojazdem w OSP jest wymagane ukończenie kursu podstawowego ratowników OSP, czy może wystarczą prawo jazdy kat. C, badania na kierowcę, zgoda wójta i zapoznanie się z obsługą pojazdu?

Prawo wyjazdu do działań z ramienie OSP posiadają członkowie danego OSP działajacy w tej jednostce i działajacy w tej jednostce w ramach Jednostki Operacyjno Technicznej (JOT). W JOT-cie możesz działać z kompletem badań, z przeszkoleniem itd - zatem wniosek, żeby wyjechać do działań samochodem OSP powienieneś mieć kurs podstawowy.

Dlaczego akurat C, skoro 99% karetek w Polsce nie przekracza DMC 3,5t ?

Dopuszczalna masa całkowita Mercedesów i VW jeżdżących (przynajmniej po okolicznym terenie) wraz ze sprzętem i ratownikami o pacjencie nie wspomnę ;) przekraczają 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2009, 22:56:14 wysłana przez fireman »

Offline dHMartynka

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Strażak to nie tylko zawód,ale i sposób na życie
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 18, 2009, 04:29:44 »
Koledzy dobrze mówią :) Kierowca to też strażak, więc jakieś pojęcie o pożarnictwie musi posiadać. Nawet jak tak się zastanowić, to dziwne by było, aby zwykły cywil jeździł do akcji. Pozdrawiam  :straz:
"Jak rozpoznać strażaka w tłumie panicznie  uciekających ludzi?
Zawsze będzie biegł w przeciwną stronę niż wszyscy" ...
Wiem, że są rzeczy, które bolą ...

Offline Vendetta

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 120
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 18, 2009, 09:09:11 »
A więc pogotowie:
- Kategoria prawa jazdy C [nie ma innej opcji]

Dlaczego akurat C, skoro 99% karetek w Polsce nie przekracza DMC 3,5t ?

Tak jak Fireman Ci napisał... Tkwisz w wielkim bledzie jesli twierdzisz ze nie przekracza ;)

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 18, 2009, 09:40:50 »
A więc pogotowie:
- Kategoria prawa jazdy C [nie ma innej opcji]

Dlaczego akurat C, skoro 99% karetek w Polsce nie przekracza DMC 3,5t ?

Tak jak Fireman Ci napisał... Tkwisz w wielkim bledzie jesli twierdzisz ze nie przekracza ;)

Pewnie jestem w błędzie, ale skoro Sprintery i Craftery producent przewidział do DMC 3,5t, to pewnie wykonwaca zabudowy sam te auta przerabia na DMC z wyższą wartością zmieniając odpowiednie dane w dowodzie.

Offline salfk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 418
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 18, 2009, 10:28:41 »
Producent robi te auta w wersji o ile dobrze pamiętam od 2,8t do 5 ton i z zewnątrz są one nie do odróżnienia. Różnica jest w konstrukcji ramy, oraz w konstrukcji zawieszenia. Ostatnio to trochę studiowałem jak zamawialiśmy coś podobnego do straży. Jednakże większość Sprinterów jakie widziałem u nas w PR to 315, a więc DMC 3,5 tony.

Offline MGNACZUS

  • Banita FM
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.469
  • Odwaga jest najpiękniejszą formą szaleństwa.
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 18, 2009, 21:36:59 »
A więc pogotowie:
- Kategoria prawa jazdy C [nie ma innej opcji]

Dlaczego akurat C, skoro 99% karetek w Polsce nie przekracza DMC 3,5t ?

Tak jak Fireman Ci napisał... Tkwisz w wielkim bledzie jesli twierdzisz ze nie przekracza ;)

Pewnie jestem w błędzie, ale skoro Sprintery i Craftery producent przewidział do DMC 3,5t, to pewnie wykonwaca zabudowy sam te auta przerabia na DMC z wyższą wartością zmieniając odpowiednie dane w dowodzie.

Sam nic nie przerabia - Sprintera możesz kupić z DMC od 3 do 5 ton.
Zresztą popatrz sam na tabelkę

Tak samo robią inni producenci Fiat, Renault, Iveco itp.

Rozmawiałem całkiem niedawno z przedstawicielem pogotowia - przymierzają się do zakupu nowej karetki - DMC do 5t - kierowca musi mieć kat C.

Powód? Coraz więcej coraz cięższego sprzętu na aucie.
„Wiesz jak rozpoznać strażaka w tłumie panicznie uciekających ludzi??
Zawsze będzie biegł w przeciwną stronę niż wszyscy inni…”

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 18, 2009, 21:47:39 »
A więc pogotowie:
- Kategoria prawa jazdy C [nie ma innej opcji]

Dlaczego akurat C, skoro 99% karetek w Polsce nie przekracza DMC 3,5t ?

Tak jak Fireman Ci napisał... Tkwisz w wielkim bledzie jesli twierdzisz ze nie przekracza ;)

Pewnie jestem w błędzie, ale skoro Sprintery i Craftery producent przewidział do DMC 3,5t, to pewnie wykonwaca zabudowy sam te auta przerabia na DMC z wyższą wartością zmieniając odpowiednie dane w dowodzie.

Sam nic nie przerabia - Sprintera możesz kupić z DMC od 3 do 5 ton.
Zresztą popatrz sam na tabelkę

Tak samo robią inni producenci Fiat, Renault, Iveco itp.

Rozmawiałem całkiem niedawno z przedstawicielem pogotowia - przymierzają się do zakupu nowej karetki - DMC do 5t - kierowca musi mieć kat C.

Powód? Coraz więcej coraz cięższego sprzętu na aucie.

Zapoznałem się. Merce 3xx maja DMC 3,5t a tych jest najwięcej.
Zakup 4xx i 5xx wiązać się bedzie z rozwiązaniem problemu kierówców z C.

Ostatni kierowcy zawodowi co na wypadku z rękami w kieszeniach stoją i patrzą co się dzieje wkrótce będą znikać. Ich miejsca zajmą ratownicy medyczni. Problem w tym, że niewielu posiada C. Niewielu będzie też opłacało się zrobić C, szczególnie jeśli pogłoski o znacznym podniesieniu kosztów szkolenia potwierdzą się. Nie wiem jak jest teraz, kiedyś wymagano od kierowcy pojazdu uprzywilejowanego posiadania prawa jazdy w danej kategorii od przynajmniej 3 lat.

Ale temat karetek, średnio pasuje do tematyki tego forum.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2009, 10:43:35 »

- Zaje*** znajomość topografi miasta i okolic.. [Nie ma czasu na zastanawianie sie gdzie jechać - trzeba to miec przed oczami]


Kierowcy karetek nie znają Warszawy:

http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1615469,0,1,kierowcy_karetek_nie_znaja_warszawy,wiadomosc.html

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: uprawnienia do kierowania
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2009, 11:48:53 »

- Zaje*** znajomość topografi miasta i okolic.. [Nie ma czasu na zastanawianie sie gdzie jechać - trzeba to miec przed oczami]


Kierowcy karetek nie znają Warszawy:

http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1615469,0,1,kierowcy_karetek_nie_znaja_warszawy,wiadomosc.html

Cóż w straży też trafiają się kierowcy, którzy nie znają swojego rejonu i bez mam dojazdowych i pomocy dowódcy do celu by nie dojechali.

p.s.
Śmierć kobiety pod kołami karetki pogotowia
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2009, 11:53:29 wysłana przez Łukasz Telus »

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2009, 14:25:20 »
A czego można by się spodziewać. W Warszawie w pogotowiu czy straży pracują kierowcy dojeżdżający nawet z odległości dalszych niż 100km. Niskie zarobki i wysokie koszta utrzymania w mieście sprawiają, że nie ma chętnych do tej pracy wśród mieszkańców miasta.
Jednak w straży schemat - atlas miasta na każdym wozie funkcjonuje. Dlaczego w karetkach miało by nie być podobnie?

pozdr.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2009, 08:28:05 wysłana przez robn »

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Vendetta

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 120
Odp: uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 20, 2009, 14:32:06 »
Dziwie sie ze tacy dostaja prace wogole jako kierowca karetki .. U mnie w przeszło 100 tyś miescie sa testy z topografi niczym na taxi, nie zaliczasz nie jezdzisz! A w takim wielkie miasto jak Warszawa puszczaja ludzi bez znajomosci? aua! Schodzi to na psy troszke ;) choc mimo wszystko lepszy psy, niz gdyby karetki stały bez kierowcow hoh
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2009, 08:27:52 wysłana przez robn »

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2009, 14:54:13 »
Dziwie sie ze tacy dostaja prace wogole jako kierowca karetki .. U mnie w przeszło 100 tyś miescie sa testy z topografi niczym na taxi, nie zaliczasz nie jezdzisz! A w takim wielkie miasto jak Warszawa puszczaja ludzi bez znajomosci? aua! Schodzi to na psy troszke ;) choc mimo wszystko lepszy psy, niz gdyby karetki stały bez kierowcow hoh

Jestem ciekaw czy w czasie w/w egzaminu sprawdza się znajomość topografii całego powiatu, włącznie ze znajomością nazw ulic w we wszystkich wsiach. Przecież pogotowie ratunkowe nie obsługuje tylko miast a także wioski. Można znać topografię miasta 100tys. miasta, a czy w takim razie można nie znać dojazdu do 80 tys. obywateli zamieszkującymi powiat?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2009, 08:26:48 wysłana przez robn »

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 21, 2009, 10:35:23 »
według mnie tacy kierowcy, którzy nie znają dobrze rejonu powinni w wolnej chwili siąść nad mapą i przestudiować sobie po kolei ulice, czy jakieś ościenne miejscowości. roboty z tym wiele nie ma, a jak może pomóc!
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2009, 18:01:58 wysłana przez robn »
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline salfk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 418
Odp: uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 21, 2009, 17:50:26 »
Może ale dla przykładu. U mnie w powiecie jest 78 miejscowości. Około 20 z nich ma ulice. Powiedzmy, że 10 ma ponad 75 ulic. Więc przelicz sobie ile to miejsc do zapamiętania. U mnie w OSP czasem się na mapę zerka gdzie jest taka ulica, bo stoi na niej jeden budynek, ale jest (łącznie mamy ich 94, a wioska liczy 5500 mieszkańców). Nie da się wszystkiego spamiętać.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2009, 18:01:46 wysłana przez robn »