Autor Wątek: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?  (Przeczytany 5029 razy)

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?

Bo jest ładna?
To oczywiście również… Ale przede wszystkim…



Dedykowane i specjalnie projektowane rozwiązania związane z bezpieczeństwem bezpośrednim Strażaków podczas szybkich dojazdów do miejsc zdarzenia!

Bezpieczeństwo czynne pojazdów Scania

- Układy hamulcowe wyposażone w standardzie w systemy wspomagające bezpieczeństwu hamowania pojazdu typu ABS czy EBS (ESP)
- Elektroniczny system kontroli trakcji jazdy pojazdu TC (Track Control)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę
- Ostrzeganie o zbaczaniu z toru jazdy
- Wzmocniony układ hamulcowy
- Dynamiczne przyspieszanie

Bezpieczeństwo bierne pojazdów SCANIA

- Specjalnie zaprojektowane i wzmacniane kabiny z możliwością przewozu od 1 lub 2 aż do 8-9 osób (w polskiej straży wykorzystywane najczęściej w układach siedzeń 1+1, 1+2, 1+1+1, 1+1+4, ale na pozostałych rynkach występują jeszcze w wersjach 1+1+2+4, 1+2+4, 1+2+2+4)
- Kabiny aerodynamiczne, wpływające na spalanie – przy zachowaniu ich ergonomiczności, komfortu załogantów
- Masywna rama i zawieszenie pojazdu
- Kompletny system lusterek panoramicznych wokół pojazdu (już dziś dostępne z systemami kamer, które niebawem będą wymagane dla każdej ciężarówki)
- Oświetlenie zewnętrzne z możliwością montażu reflektorów dalekosiężnych w osłonie przeciwsłonecznej (tuż nad szybą czołową), zderzaki z halogenami i punktowymi światłami dalekosiężnymi, reflektory Xenonowe
- Ochrona przed wjechaniem samochodu osobowego pod ciężarówkę z przodu i tyłu
- Systemy ochrony pieszych przed dostaniem się pod koła pojazdu

Wzmocniona kabina załogowa w wykonaniu jednomodułowym


Szwedzki test wytrzymałościowy


- Bardzo duże obciążenie statyczne dachu
- Mocne uderzenie dynamiczne w przednie słupki kabiny
- Mocne uderzenie dynamiczne w mniejszą powierzchnię tylnej ściany
(na rysunku normy wytrzymałości:
szwedzkich norm – strona lewa,
norm europejskich – prawa strona)

Nowoczesne silniki i układy napędowe





- Największe momenty obrotowe silników – bezpieczeństwo zapasu mocy
- Pełna gama silników 9-12 litrowych o mocach od 270 do 620 KM. Silniki dostępne w technologii EGR bez konieczności stosowania mocznika (AdBlue) w celach spełnienia norm Euro 4, Euro 5 oraz EEV (porównywalnie jakby „Euro6”)
- Bardzo niskie zużycie paliwa
- Instalacja elektryczna sterowana elektrycznie do podgrzewania bloków silnika do 40 stopni – wpływa na szybkość wyjazdu pojazdu ze strażnicy
- Olejowa chłodnica skrzyni biegów – zasadniczo wpływa na żywotność podczas długich i ciężkich prac przystawki odbioru mocy (PTO) – napędzającej np. pompę, agregat…
- Nowoczesne skrzynie biegów – łatwość i prostota wybierania przełożeń
- przy tym niska masa i olbrzymia wytrzymałość GVW 150 Ton – a w skrócie każde to podwozie potrafi pociągnąć pojazd o masie 120 ton bez uszczerbku dla siebie
- Nowoczesne układy zawieszenia – bardzo komfortowe ale i niezwykle mocne – do 30 Ton

Ergonomia wnętrza kabin


















- Łatwe i bezpieczne wejście/wyjście do/z kabiny (szerokie i właściwie zamontowane stopnie, dostępne i praktyczne uchwyty w kabinie)
- Łatwa inspekcja podstawowa bez podnoszenia kabiny
- Hydrauliczne lub elektryczne podnoszenie kabin
- Doskonałe miejsce pracy kierowcy – wyprofilowany kokpit, czytelne podświetlane wskaźniki i przełączniki dostępne w zakresie ruchu ręki kierowcy
- Regulacja kierownicy w 2 zakresach z funkcją „łamania” przy kolizji czołowej, mającej na celu najwyższy standard ochrony kierowcy
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Elektrycznie sterowanie szyb – także w przedziale załogowym
- Pełna klimatyzacja (manualna lub automatyczna)
- Ogrzewanie postojowe
- Tapicerka foteli i ławek z materiałem łatwym w utrzymaniu czystości – Winyl
- Obicie i wnętrze z materiałami łatwymi w utrzymaniu czystości – podłoga kabiny z drenażem
- opcje dodatkowych półek podsufitowych dla przedziału załogowego, skrytek pod ławą z żaluzjami
- specjalne przygotowanie do montażu oparć z butlami ODO
- trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z szerokimi i wysoko podniesionymi klamrami zaczepowymi (w opcji w kolorze czerwonym dla łatwiejszej identyfikacji w nocy). Klamry ułatwiają ich zapinanie lub rozpinanie w grubych rękawicach

Ergonomia zewnętrzna kabin




Kabina 6-cio osobowa


Kabina 8-cio osobowa

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline BRAVEHEART

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.355
  • hot hot hot...
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2008, 00:09:28 »
Zadam pytanie... jako dobry handlowiec powinieneś dobrze znać konkurencję ... napisz (bo to duża sztuka) czym SCANIA różni się od konkurentów .... bo na razie przedstawiłeś charakterystykę marki - a jak wypada ona na tle konkurentów??? Np. MAN-a?, VOLVO, MERCEDESA... dlaczego SCANIA??? Co ma SCANIA czego nie mają inni producenci???

Offline DEX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 492
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2008, 00:14:29 »
Przecież wiesz, że to czy będzie, to takie czy inne podwozie, to w dużej mierze przypadek. W większości decydująca jest cena i parametry ogólne, mimo wszystko nasze pożarnictwo biedne jest. Uzbrojenie kół w  podobną zabudowę jest możliwe na każdym podwoziu. A najciekawsze jest to, że ogłaszając przetarg Komenda tak naprawdę nie wie co kupi.
Pozdrawiam
W pewnych kwestiach zgadza się z tobą, ale są i takie, w których mam odmienne zdanie.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2008, 00:19:29 »
Zadam pytanie... jako dobry handlowiec powinieneś dobrze znać konkurencję ... napisz (bo to duża sztuka) czym SCANIA różni się od konkurentów .... bo na razie przedstawiłeś charakterystykę marki - a jak wypada ona na tle konkurentów??? Np. MAN-a?, VOLVO, MERCEDESA... dlaczego SCANIA??? Co ma SCANIA czego nie mają inni producenci???

Nie powinienem, ale poddam się Twej prowokacji....
Silniki EGR bez mocznika....
A jak Ktoś odkryje że są "i takie marki" które również posiadają takie silniki to wskazuję na moment obrotowy silników - dla SCANII:)

ps. Hehe... Ani ze mnie dobry, ani żaden....
Nie jestem handlowcem, a konkurencję dla tej marki znam, bo znam cały rynek ciężarówek od lat... I się tym interesuję. Stąd mogę opisać każdą z marek producentów...
Jakbyś mi zadał pytanie Kto jest jedyną marką dostarczającą podwozia w układzie 12x12 jest.... to bym Ci odpowiedział że Tatra :)
Tutaj przedstawiłem markę (poproszony o to przez kilka osób)... pozostałe marki "oszczędziłem", aby nie pozostać stronniczym. A sam wątek jak z tytułu i treści wynika nie dotyczy innych marek - tak dla pamięci...
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2008, 00:36:12 wysłana przez Raddemenes »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline DEX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 492
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2008, 00:33:55 »
To na pewno jest zaleta tych silników. Kiedyś miałem okazję wysłuchać wykładu na ten temat. Byłem pod wrażeniem – dlaczego nikt inny na to nie wpadł. Inny temat, to taki - to co prezentujesz na zdjęciach jest ładne, a rzeczywistość bywa trochę inna. Do podwozia nie mam żadnych uwag.
Pozdrawiam
W pewnych kwestiach zgadza się z tobą, ale są i takie, w których mam odmienne zdanie.

Offline hapec

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 359
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2008, 17:52:11 »
wszystko piekne i ladne , a powiedz mi ile takie cacko kosztuje ? w wersji terenowej 6x6 lub 4x4 prosil bym o odp
dziekuje
W naszym fachu nie ma strachu... Spadniesz z dachu i po fachu

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2008, 17:57:24 »
Droższe od pieniędzy nie jest :)

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline beniok

  • Podkarpacie
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 277
    • Ochotnicza Straż Pożarna Majdan Królewski
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2008, 18:03:30 »
<ciach>..
Cytuj
Jakbyś mi zadał pytanie Kto jest jedyną marką dostarczającą podwozia w układzie 12x12 jest.... to bym Ci odpowiedział że Tatra :)
Tutaj przedstawiłem markę (poproszony o to przez kilka osób)... pozostałe marki "oszczędziłem", aby nie pozostać stronniczym. A sam wątek jak z tytułu i treści wynika nie dotyczy innych marek - tak dla pamięci...

 z ciekawosci poszukałem foty



budzi respekt
http://www.ospmk.info
bk(małpka)ospmk(dot)info

Offline hapec

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 359
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2008, 18:08:00 »
ale smiesne . . . podaj jakas przyblirzona cene . chyba ze nie wiesz .
a ta tatra to masakra do czego ona sluzy ?
W naszym fachu nie ma strachu... Spadniesz z dachu i po fachu

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2008, 18:13:49 »
ale smiesne . . . podaj jakas przyblirzona cene . chyba ze nie wiesz .


Przykro mi...
Ale zgłoś swoje pytanie do najbliższego Tobie regionalnie przedstawiciela handlowego Scania Polska, napewno uzyskasz odpowiedź.

Pozdrowienia

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline BRAVEHEART

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.355
  • hot hot hot...
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2008, 19:29:33 »
Kto dostał nagrodę TRUCK OF THE YEAR 2008??? :)

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2008, 19:41:31 »
Ale kolega pytanie zadał... :)

To jest tylko pseudo nagroda prestiżowa i nie ma nic wspólnego z jakością, technologią, etc. :) Otrzymali ją już w połowie ubiegłego roku :)

Każda z marek Wielkiej 7-mki producentów europejskich takową nagrodę otrzymuje... bez mała można powiedzieć że cyklicznie :)
Tym razem padło na kogo padło i następną taką otrzymają najpóźniej w ciągu kolejnych 7 lat :)

Żadne jak dla mnie wyróżnienie - co raczej "kupienie" sobie laurki - bo tak to również funkcjonuje :)
Ale o tym dłuższy wywód mógłbym napisać - tylko nie "tą razą"
:)

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline ślizki

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 340
  • Nie ma rzeczy nie do ugaszenia - M:**
    • :D
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2008, 19:49:14 »
Tatra to naprawde budzi respekt. Ciekawe jakby wyglądała jako samochód pożarniczy :wacko: A tak na serio to pewnie służy ona tylko wojsku przy transporcie jakiś rakiet albo innych wynalazków zbrojeniowych

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2008, 15:22:05 »
Tak chciałem zapytać już dawno ale jakoś mi wylatywało z głowy: czy w Scaniach, które trafiają do straży są montowane jakieś wzmocnione alternatory? Jak i czy przy projektowaniu wozu strażackiego sprawdza się zachowanie bilansu energetycznego, żeby w czasie długotrwałego postoju, przy wolnych obrotach silnika np jakaś długotrwała akcja,  i dużym obciążeniu (oświetlenie, oświetlenie alarmowe, oświetlenie pola pracy, oświetlenie skrytek?

Na drogach widać bardzo dużo samochodów "oblepionych" dodatkowymi światłami dalekosiężnymi ale one prawie nie są włączane, lub pracują z oświetleniem pozycyjnym a jak już pracują na pełnej mocy to samochód jedzie na obrotach - to nie to samo co pojazd strażacki na postoju.

Czy rozwiązaniem pośrednim nie mogłoby być stosowanie diod LED - można nimi łatwo oświetlić np. skrytki.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2008, 16:11:55 »
Tak chciałem zapytać już dawno ale jakoś mi wylatywało z głowy: czy w Scaniach, które trafiają do straży są montowane jakieś wzmocnione alternatory? Jak i czy przy projektowaniu wozu strażackiego sprawdza się zachowanie bilansu energetycznego, żeby w czasie długotrwałego postoju, przy wolnych obrotach silnika np jakaś długotrwała akcja,  i dużym obciążeniu (oświetlenie, oświetlenie alarmowe, oświetlenie pola pracy, oświetlenie skrytek?

Na drogach widać bardzo dużo samochodów "oblepionych" dodatkowymi światłami dalekosiężnymi ale one prawie nie są włączane, lub pracują z oświetleniem pozycyjnym a jak już pracują na pełnej mocy to samochód jedzie na obrotach - to nie to samo co pojazd strażacki na postoju.

Czy rozwiązaniem pośrednim nie mogłoby być stosowanie diod LED - można nimi łatwo oświetlić np. skrytki.

Sylwku - no komu jak komu ale Tobie tłumaczyć???  :mellow:
Ok...

Popierwsze to nie Polonez ani Mały Fiat... Tylko ciężarówki - dotyczy to wszystkich nie tylko Scanii.
Posiadają tzw. alternatory (czyli prądnice prądu przemiennego)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator

Scanie dostarczane do straży posiadają alternatory 100A - co oznacza, że w zakresie obrotów silnika 600-2400 dostarcza do sieci elektrycznej 100A, które w zupełności wystarczą do całego oświetlenia.
Do tego 2 akumulatory 24V - 180A.

Jak przeliczysz to będziesz miał odpowiedź na ile czasu i z jakim wydatkiem akumulatory wytrzymają bez uruchamiania silnika.

Co do kwestii użycia LED to zaczynają się pojawiać auta które mają tylne oświetlenie z LED.

Pozdrowienia

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 01, 2008, 13:20:34 »
Cześć,
to ja znowu z pytaniem - tym razem chodzi o zawieszenie - jakie powinny być kryteria doboru rodzaju zawieszenia do pojazdów?
Nie chodzi mi o to czy auto terenowe czy szosowe bo o tym decyduje specyfika jednostki ale o wykonanie zawieszenia - czyli resory stalowe, resory paraboliczne kontra zawieszenie pneumatyczne.
Trochę poczytałem ale nie do końca jeszcze wiem czemu u nas w straży nie widać ( a może widać tylko ja nie miałem okazji zobaczyć?) samochodów z zawieszeniami pneumatycznymi.
Przy okazji ściągania naszego obecnego wozu mogliśmy pooglądać w Niemczech potężny trzyosiowy pojazd odpowiednik naszego GCBA na podwoziu MAN'a który posiadał właśnie zawieszenie pneumatyczne. Samochód spodobał się nam dlatego, że po zaparkowaniu można go było "posadzić" i robił się niższy o kilkadziesiąt cm przez co dostęp do skrytek był łatwiejszy.
Czy samochody ciężkie ratownictwa technicznego i drogowego które jeżdżą po drogach utwardzonych nie byłyby wygodniejsze w eksploatacji gdyby miały zawieszenia pneumatyczne?

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 01, 2008, 21:38:06 »
Odpowiem najbardziej obrazowo jak potrafię....

Wielu strażaków jeszcze dziś marzy  o zwykłym radiu FM/CD z głośnikami na pokładzie swoich nowo odbieranych pojazdów...
A co do reszty to nadal te same powody ekonomiczne...

Natomiast co do szczegółów zalecanych zawieszeń - wyjaśnię Ci to i zainteresowanym na Zlocie.
:)

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."