Autor Wątek: MAN TGM 13.280  (Przeczytany 68254 razy)

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
MAN TGM 13.280
« dnia: Styczeń 01, 2008, 13:05:07 »
Witam. Zapraszam do wpisywania opinii na temat samochodu GBA 2.5/16 vel. 2.5/24   na podwoziu MAN TGM 13.280 4x4. Wiem już że kilkanaście pojazdów trafiło do OSP . Moja OSP posiada ów pojazd i sprawuje się bardzo dobrze przynajmniej jak do tej pory. Podwozie jest moim zdaniem bdb pod zabudowę pożarniczą. Kabina jest ergonomiczna i dobrze zagospodarowana. Silnik bardzo mocny . Jest prosty w obsłudze i co najważniejsze nie posiada systemu oczyszczania spalin do norm Euro czyli tzw. AD-BLUE który jest porażką jak dla OSP . Płyn (blue) jest drogi i gdy samochód nie jest w pełni wykorzystywany trzeba go wymieniać.Takie informacje zaczerpnąłem od gościa który się na tym zna. a systemy ad-blue posiadają Renaulty, mercedesy. Także to jest moja opinia na temat pojazdu BDB:) autko można zobaczyć na stronie internetowej Jednostki OSP KSRG Gromnik woj. małopolskie www.ospgromnik.prv.pl

Offline Strażak

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2008, 00:05:45 »
Takie autko piękna sprawa :)

Offline beniok

  • Podkarpacie
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 277
    • Ochotnicza Straż Pożarna Majdan Królewski
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2008, 10:33:38 »
Coraz więcej OSP dostaje nówki samochody.
Nic tylko czekać wyprowadzenia wszystkich starów 25 26 29 200 i innych żuczków
http://www.ospmk.info
bk(małpka)ospmk(dot)info

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2008, 15:55:20 »
tak aby coraz więcej tych samochodów nowych było, mojej jednostce się udało po długich staraniach.. Życzę wam koledzy druhowie aby wam się udało......:) w tym Nowym 2008 roku:)) pzdr.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2008, 16:05:38 »
Jest prosty w obsłudze i co najważniejsze nie posiada systemu oczyszczania spalin do norm Euro czyli tzw. AD-BLUE który jest porażką jak dla OSP . Płyn (blue) jest drogi i gdy samochód nie jest w pełni wykorzystywany trzeba go wymieniać.Takie informacje zaczerpnąłem od gościa który się na tym zna. a systemy ad-blue posiadają Renaulty, mercedesy.

Tylko dwie marki posiadają silniki spełniające normę Euro 4 bez układu SCR (z grubsza wspomniane AdBlue). Normę Euro 5 spełnia już tylko jedna marka a będzie ona obowiązywać od 2009 roku.
Ta sama marka w tym momencie kończy również swoje prace nad silnikami spełniającymi olbrzymio wyśrubowaną normę Euro 6 i nadal będą to silniki bez AdBlue :)

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2008, 17:05:05 »
No tak z tego co mi wiadomo to dwie Marki ale która Euro V będzie spełniać bez ad-blue to nie wiem. Mam nadzieje że nam to wyjawisz.  Szwedzi oraz Niemcy są bardzo zaawansowani technicznie więc nie rozumiem stosowania tego systemu w M. Benz. ........... Jakoś w MANie się dało:). a co Ciekawe MAN wykupuje kolejne akcje szwedzkiego monopolistę od ciężarowców http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Samochody_uzytkowe/MAN_ponownie_skupuje_akcje_Scanii,a,83318.html

Offline Strażak

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2008, 21:49:55 »
Norma Euro 5 i Euro 6 bez zastosowania Adblue ma Scania tylko mnie martwi właśnie te 30 # udziałów MANa w Scanii

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2008, 22:14:06 »
a mnie udziały MANa w Scanii cieszą :) dokładność i ergonomiczność w tworzeniu pojazdów przez Niemców z połączeniem szwedzkiej precyzji i zaawansowania technologicznego może doprowadzić do całkiem Fajnych rezultatów....:)

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2008, 09:08:15 »
A ja twierdzę - wspominając maksymę jednego z naszych najwybitniejszych iż "Polacy nie gęsi..." - Nie czytamy niemieckich brukowców i nie słuchamy niemieckiej posłanki Nelli Von Rokita :)

To taki mój osobisty komentarz na temat niby przejęcia Scanii przez MAN'a

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2008, 12:58:05 »
zapraszam do pisania opinii o tym samochodzie, i w jakich jednostkach go macie, ewentualnie jakieś fotki z udziałem tego wozu w działaniach...

Offline miggru

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 961
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2008, 15:12:25 »
samochód jak samochód ... ale kilka rzeczy to wam wcisnęli (jak rozmawiam z innymi ochotnikami na temat samochodu to zawsze ta sama odpowiedź: Bo my tak chcieliśmy). Chodzi mi o tę pompę szlamową na najwyższej półce. Jak już to szybkie natarcie ma być w prawej tylnej skrytce to można by te dwie rzeczy zamienić miejscami. Kolejna sprawa to zbiornik paliwa w skrytce. Sprzęt mógł by być lepiej pogrupowany ze względu na skrytki, ale tu jeszcze nie wszystko stracone bo macie trochę powietrza na samochodzie. Przykładowo R1 można umieścić razem z deską. Panel sterowania nawet im się udało nisko umieścić :D dzięki temu macie dodatkową półkę na sprzęt nad autopompą, gdzie zmieścicie np. Niagarę.

A teraz niby ten sam samochód, a jednak nie ten sam. Różnica tkwi w szczegółach!!! I nie krzyczeć mi że ja się czepiam pompy szlamowej pod dachem :D przecież Niemcy pod dach wrzucili całą motopompę, ale o ile cięższa motopompa i się ją da bardzo łatwo wyciągnąć choć jest ok. 180 cm nad ziemią.
Porównaj
http://www.bas-brandschutz.de/we_htmfiles/Fahrzeuge/Aktuelle_Fahrzeuge/Vachendorf.php
http://www.bas-brandschutz.de/we_htmfiles/Fahrzeuge/Aktuelle_Fahrzeuge/Lenggries_LF20.php
z tym
http://www.ospgromnik.prv.pl/
http://www.straz.skaryszew.com.pl/sprzet.htm

Niech nikt nie obraża się na mnie że daje samochody z ich jednostek, bo przecież więcej jest takich samochodów, a nie tylko u was. Małe zestawienie POLSKI z SĄSIADEM.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2008, 16:09:31 wysłana przez miggru »

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 28, 2008, 16:38:48 »
docelowo w miejsce pompy szlamowej będzie pompa pływająca.. ktorej jeszcze nie posiadamy... deska jest włożona w skrytce przelotowej  jest tam zrobiony uchwyt , co sprawia ze deske wyciąga sie bardzo szybko, a po za tym, sprzętu nie jest tak dużo, a rozmieszczenie zrobilsmy tak żeby było nam wygodnie, tak jak mówie za szłamówke będzie niagara.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2008, 18:13:55 »
E…………………..  od razu tam porównywać do Rosenbauera , może niższa półka i też idzie zbiornik paliwa schowaći ładne zgrabne autko zrobić – tylko w Polsce nie do zrealizowania, ale chyba tylko dla  tego że ma się strażaków w d……… a ważne są tylko przetargi .

www.hasici-nachod.eu/vybaveni/man_foto.htm

Pozdrawiam MIKO

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2008, 23:36:23 »
.....ładne zgrabne autko zrobić .................
www.hasici-nachod.eu/vybaveni/man_foto.htm


Khym... ykhyyym...
 ^_^

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2008, 23:56:02 »
No nie oczywiście przepraszam , zapomniałem o tym najelegantszym i najzgrabniejszym Scani technicznej gdzie po sprzęt się wchodzi do środka – to chyba rozwiązanie z pociągów ratowniczych zaczerpnięte – tylko tam wagony są jeszcze drewniane z lat 60  ^_^ ^_^

Pozdrawiam MIKO

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2008, 00:01:50 »
A o to pytaj zamawiających którym idealnie to pasuje...

Ja natomiast w kwestii tej zgrabności podwozia :) Czy kabinka oby zabyt nie za bardzo zgrabna jest?
W Holandii bodajże uwielbiają takie maluśkie domki z maluskiej cegiełki - niczym dla krasnoludków...
Może tam właśnie to autko (przepraszam, nie obrażając autek - "auciontko") miało trafić?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2008, 00:14:54 wysłana przez Raddemenes »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 01, 2008, 09:32:42 »
A o to pytaj zamawiających którym idealnie to pasuje... ^_^

MIKO

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2008, 00:20:13 »
Aś sie uczepił jak "rzep psiego ogona".... Ale i ja czepliwy to sobie na forum pogadamy chociaż :)

Nawiązując do tematu Technika...
Mówię, że chłopaki takie sobie autko zaprojektowali.
Miał być olbrzymi żuraw? - jest,
Potężna wyciągarka? - jest,
Takie lub inne podwozie? - jest,
Taka zabudowa (z dostępem - jak nazwałeś "wagonu kolejowego") ? - jest...
Zabudowujący takie w konsekwencji auto wykonał jakie miało być i basta - testy w CNBOP przeszło i się wszyscy cieszą.

A Ty bracie bijesz się dalej z KG PSP, ZOSP, CNBOP i pozostałymi o specjalne chemiczne autko dla siebie, bo wizję auta masz szalenie słuszną ze swojego punktu widzenia ale rozbijasz się o "niewidoczną" ścianę... I co dalej?

W konsekwencji dostaniesz z przydziału zamówień tzw. "obszerniejszych i wielosztukowych w ramach przetargu na 19 aut" realizowanych przez ZOSP jakiegoś tam "Unochoda" od X., które w konsekwencji - ni przypiął, ni wypiął - dla swoich potrzeb indywidualnie przerobisz dla swoich wymagań.... Ale poza gwarancją (czyli za dwa lata) - lub tego nie uczynisz i sobie będziesz miał autko... Ot zwykłe takie gaśnicze...
Natomiast jeśli uczynisz wcześniej to stracisz gwarancję....

Zapłacisz - lub zapłacą tyle, że z czerwonymi dywanikami byś zamówił dla siebie "szyte na miarę potrzeb" autko o jeszcze by zostało... np. na dosprzętowienie osobiste Twoich strażaków....

Oby tylko w ramach gwarancyjnych napraw zbyt długo również nie stało się na serwisach gwarancyjnych - bo i tak może być...

A wiesz że takie autko Cię nie interesuje...

Nie tędy droga - stąd dyskuji dalszej nie podejmuję...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2008, 01:13:38 wysłana przez Raddemenes »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 02, 2008, 02:19:28 »
Ale się denerwujesz  heeeeeee

Widzisz mnie pokonał układ , że nie mogę kupić samochodu taki jaki chcę choć mam na to pieniądze  , bo ktoś  tak , a nie inaczej w tym odwrotnym kraju skonstruował przepisy , czy te autko dostosuje do swoich potrzeb czy nie , nawet jak by miało być to jedno z tych 19 to tylko kwestia wyłożonych na to pieniędzy i  umowy z producentem – akurat zabudowa X najbardziej mi odpowiada i tego nie ukrywam choć wymaga to dołożenia paru złotówek by było OK. .

Jednak ja chociaż wiem co chcę , w przeciwieństwie do ciebie bo im dłużej czytam to co tu piszesz tym bardziej dochodzę do wniosku że o straży masz pojęcie z obrazków .

Posłuchaj opinii  ludzi z podziału o tych pięknych samochodach zabudowanych na  Scani – to nawet nie leżało koło samochodów ratowniczych .  Opinia o technicznych do szkół  jest katastrofalna , ten dziwoląg który tak zachwalasz wyżej  w ogóle nie mieści się w żadnych ramach – chyba ze uważasz że strażak cieszy się schodząc po g……… schodkach z byle gównem . Zobaczymy jak będzie padał śnieg ilu sobie nogi połamie . Nie wiem czym cię zauroczyła  firma Y którą tak promujesz , owszem na fotkach fajnie to wygląda , ale po obejrzeniu tego na żywo na targach jest to katastrofa – podobnie jak pozostała oferta rodzimego przemysłu .  Bezmyślność , a wręcz brak umiejętności i nabijanie strażaków w butelkę .

A wiesz co jest z tego najgorsze – że 80% tych zarzutów tyczy rzeczy które nie kosztują więcej i nie stoi na ich prawidłowym wykonaniu CNBOP . Tylko wola , poruszanie makówką i dbałość o klienta . I jak zaczynasz rozmawiać z danym producentem – no to faktycznie nagle okazuje się że wszystko można zmienić i poprawić.  Oczywiście za to że masz dobry pomysł musisz zapłacić  bo w standardzie jest ten zły , bo często problemem jest schowanie kilku obrysówek które urwiesz przy pierwszej okazji lub pochowanie luźno wiszących kabli pod podwoziem  lub  przeniesienie nasad które mogą cię zabić o których nie wspomnę bo to kolejna historia zgłaszana przez wielu . No ale przecież producenci tylko produkują te pojazdy , a nie użytkują  i co ich interesuje ilu strażaków np. zęby straci . Nie ma w CNBOP to jest dowolnie byle by było łatwiej dla producenta .

Oczywiście w Polsce przesiadając się z 004, 005 , 010, 015, 022 jest to postęp ale tiptopami na czym bazują dziś producenci i kują z młotka samochodziki dla strażaków . Ale nadal tylko kując , nie produkując .

A ten brzydki MAN z tych zdjęć ma parę bardzo mądrych i ciekawych rozwiązań . Jak nie zauważyłeś tych rozwiązań , oczywiście wyprodukowanych prymitywnie przez jakąś małą firmę – to po prostu nie masz pojęcia o zabudowach pożarniczych .

A jak sobie życzysz mogę ci przesłać kilka zdjęć prawdziwych samochodów technicznych , może porównanie coś da , jednak jak na tym nie pracujesz, nie zauważysz tych różnic bo to i to czerwone .

Pozdrawiam MIKO   

Offline wolszczanin

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 265
    • OSP Nowy Targ
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 02, 2008, 07:58:38 »
Ja się wtrącę w Waszą rozmowę i znajomi z PSP NT podczas rozmowy ze mną na temat tego technika na podwoziu Scanii potwierdzili, że to na ich własne życzenie powstał ten projekt - to właśnie Oni chcą wchodzić do samochodu po sprzęt, jedyne zastrzeżenie mieli do żurawia (który ustawieniem przypominał te budowlane), ale zaznaczam, że rozmawialiśmy o tym po przyjeździe tego samochodu od producenta, więc może do tej pory zmienili zdanie na jego temat

ps. jak będę pamiętał to zapytam się ich na temat tego samochodu.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 02, 2008, 10:16:18 »
No to porażka i to na własne życzenie , z drugiej strony jak ma być dostęp do sprzętu tak jak na szkolnych technikach to wagon kolejowy jest lepszy . Ale idąc tą drogą to lepiej furgon kupić z rampą i sprzęt na wózki włożyć – wygodniej , taniej i poręczniej .

A to takie same autko – też czerwone  ^_^ .






« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2008, 10:23:43 wysłana przez MIKO »

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 02, 2008, 14:27:50 »
No Panowie, troszkę chyba zaszliśmy z głównego tematu.
Najpierw reklama Scanii, później dywagacje na temat rozwiązań samochodów SCRt i całkiem ładnie prezentujący się Merc;)

Może zostawmy ten wątek MAN-owi.
Co do Scanii to @Raddemenes ma pole do popisu w dziale "Scania". Poza tym, raczej nie ma sensu już jej więcej reklamować, skoro od 2009 roku będziemy jeździli tylko Scanią (Euro 5), prawda??
 :mellow:

pozdr.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline miggru

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 961
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 02, 2008, 19:04:52 »
W konsekwencji dostaniesz z przydziału zamówień tzw. "obszerniejszych i wielosztukowych w ramach przetargu na 19 aut" realizowanych przez ZOSP jakiegoś tam "Unochoda" od X., które w konsekwencji - ni przypiął, ni wypiął - dla swoich potrzeb indywidualnie przerobisz dla swoich wymagań....
Co do Łunochoda to była poważna konstrukcja!!! Rosjanie stworzyli pojazd który był zdalnie sterowny. Wysłanie człowieka na księżyc to był pikuś w porównaniu z takim przedsięwzięciem, ponieważ człowiekiem nie trzeba sterować, a ten pojazd przetrwał kawał czasu na Księżycu. Amerykanie ka się dowiedzieli to im szczena opadła. Sam nie jestem fanem ZSRR, ale to co dokonali z maszyną to majstersztyk i niektórzy komentowali to jako trudniejsze w realizacji niż samo lądowanie przez człowieka.
Ja się wtrącę w Waszą rozmowę i znajomi z PSP NT podczas rozmowy ze mną na temat tego technika na podwoziu Scanii potwierdzili, że to na ich własne życzenie powstał ten projekt - to właśnie Oni chcą wchodzić do samochodu po sprzęt,
Widocznie nie myśleli o swoim garbie :D Popracują i zobaczą, ale wątpię, że powiedzą o tej konstrukcji złe słowa, ponieważ sami taką chcieli.
Czekamy na relacje zero-11

Offline Rafaello-OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 03, 2008, 10:00:56 »
Panowie... Czy mi się wydaje czy zjechaliście całkowicie z tematu , przypominam MAN TGM, lub TGL  o tych samochodach sie tu wypowiadajmy... pozdrawiam...

Offline kolumb 112

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 276
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 17, 2008, 13:59:03 »
Witam. Zapraszam do wpisywania opinii na temat samochodu GBA 2.5/16 vel. 2.5/24   na podwoziu MAN TGM 13.280 4x4. Wiem już że kilkanaście pojazdów trafiło do OSP . Moja OSP posiada ów pojazd i sprawuje się bardzo dobrze przynajmniej jak do tej pory. Podwozie jest moim zdaniem bdb pod zabudowę pożarniczą. Kabina jest ergonomiczna i dobrze zagospodarowana. Silnik bardzo mocny . Jest prosty w obsłudze i co najważniejsze nie posiada systemu oczyszczania spalin do norm Euro czyli tzw. AD-BLUE który jest porażką jak dla OSP . Płyn (blue) jest drogi i gdy samochód nie jest w pełni wykorzystywany trzeba go wymieniać.Takie informacje zaczerpnąłem od gościa który się na tym zna. a systemy ad-blue posiadają Renaulty, mercedesy. Także to jest moja opinia na temat pojazdu BDB:) autko można zobaczyć na stronie internetowej Jednostki OSP KSRG Gromnik woj. małopolskie www.ospgromnik.prv.pl
PS. Nie to jest moim zdaniem najważniejsze w samochodzie ratowniczym. Nie to!!
MAN TGM 13/280 napęd 4x4 z kabina brygadową (zabudowa made in "St...k") bo o ten samochód chodzi? Tak? Mam pytanko do jego użytkowników. Jak się z niego wychodzi załodze? Skaczą czy zjeżdżają po linie bo jest tam prawie 1,50m? Schodki są pod katem 90 st. No to jak?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2008, 14:05:11 wysłana przez kolumb 112 »