Może spróbuję rozwiać wątpliwości, ponieważ jestem w Zarządzie jednostki, która od 2005 roku jest OPP to mam informacje na bieżąco.
Na 100% rozliczamy rok 2007 już na nowych zasadach. Na strone Ministerstwa Finansów są już nowe wzory druków PIT. Należy na nich umieścić pełną nazwę OPP (jednostki), nr KRS i kowtę jaką przekazujemy.
Wiem, że musimy opublikować nasze rozliczenia (Jednostki OSP) tak, by każdy kto chce mógł się z nimi zapoznać. W zwizku z powyzszym zamieściliśmy je na naszej stronie www. To też jest dopuszczalna forma publikacji.
Każdego roku musicie opublikować sprawozdanie merytoryczne oraz finansowe za kazdy rok na stronie
www.pozytek.gov.pl, a potem w wersji papierowej trzeba oba sprawozdania wysłać do Ministerstwa Pracy, namiary na konkrestny Departament też są na powyższej stronie www, chyba że Wasze dochody przekraczają jakąś tam kwotę (nie interesowałem się dokładnie kwotą, bo mowa jest o kilkudziesięciu tysiącach euro - co w przypadku mojej OSP jest kosmosem
, wtedy publikacja następuje w Monitorze Polskim i tam jest pobierana opłata od każdej strony.)
Wzór sprawozdania finansowego jest też z tego co pamiętam na ww. stronie.
Wcześniej musicie się zarejestrować na tej stronie, będziecie mieli swój login i hasło.
Publikacja sprawozdań na ww. stronie wyczerpuje znamiona ustawowe dotyczące publikacji sprawozdań przez OPP (poza przypadkiem wielkiej kasy
).
wons - a powiedz czy twoja jednostka musi płacić za to co roku kasę (słyszałem, że trzeba i to nie małą) i czy nie musisz raz do roku opubikować swoich dochodów w jakimś Monitorze?
Nie ponosi się żadnych dodatkowych opłat w związku z tym, że jest się OPP a kwestię publikacji wyjaśniłem powyżej.