Opony wielosezonowe są do niczego – tak generalnie i ogólnie. Ani na lato ani na zimę.
Bo ani tu ani tu nie będą na 100%.
Nie mogę się zgodzić z Mariuszem, że mimo braku śniegu nie ma konieczności używania opon zimowych. Generalnie chodzi o skład mieszanki. Skład wszystkich mieszanek opon letnich generalnie jest tak „ułożony”, że opona swoje właściwości zachowuje mniej więcej do +7 stopni. Poniżej tej temperatury właściwości opony zmieniają się dramatycznie. Opona twardnieje, zmniejsza się jej przyczepność nawet na suchej nawierzchni. Znacznie wydłuża się droga hamowania.
Podobnie dzieje się z oponą zimową w lecie. Tyle tylko, że zimówka staje się zbyt miękka.
Na poparcie tych informacji mam gdzieś w kompie test przeprowadzony przez ADAC w Niemczech. Poddali próbie zimowej kilka rodzajów opon zimowych, letnich i wielo sezonowych.
Tak, więc PANOWIE! Opona zimowa na zimę!
Z dostępnych na rynku :
Goodyear Ultra Grip 7
Pirelli Winter 210 Sottozero
DUNLOP SP Winter Sport 3D 91 H
A zresztą zobaczcie sobie tabelkę. Dobór opon do warunków, w jakich macie się poruszać.
Test opon zimowych w rozmiarze 205/55 R 16 H