"....Wprawdzie stanowisko zastępcy dowódcy zmiany nie zostało aktualnie jeszcze uwzględnione w powyższym rozporządzeniu, ale również wydaje się należeć do stanowisk oficerskich związanych z kierowaniem działaniami ratowniczymi, do których ma zastosowanie art. 36 ust. 5 ustawy o Państwowej Straży Pożarnej. ..."
KG zabrała sie za interpretowanie i dobrze ale w takich dokumentach posługiwać się nie jednoznacznymi określeniami z cyklu "wydaje się" poddaje lekko w wątpliwość co autor przekazuje. Nie bardzo na dzień dzisiejszy mogę sie zgodzić z zapisami tegoż pisma - mianowicie przytaczanej podstawy "§ 26 ust. 1 pkt 3,..." dotyczą
§ 26 ust. 1 pkt 3 strażaka wyznaczonego przez komendanta powiatowego (miejskiego). nie dotyczy d-cy zmiany. Ustawodawca gdyby miał taki zamiar zastosowałby zapis "dowódca zmiany" podobnie jak to zrobił w § 25, ust.1, pkt 3. Więc całkowicie nie trafiony argument i podstawa prawna.
Cytowane rozporządzenie ze wszelkimi zmianami nie wymienia z-cy d-cy zmiany, naciąganiem jest zastosowanie wybiegu, że z-ca d-cy zmiany to strazak wyznacozny przez komendanta.
§ 25. 1. Uprawnionymi do kierowania interwencyjnego są w kolejności:
1) dowódca zastępu,
2) dowódca sekcji,
3) dowódca zmiany,
4) strażak wyznaczony przez komendanta, kierownika lub szefa jednostki ochrony przeciwpożarowej włączonej do systemu.
Generalnie dopóki nie ma zapisu prawa, że z-ca d-cy zmiany jest związany z kierowaniem działaniami rat. to takie twierdzenie choć na logikę jest uzasadnione prawnie jest nieusankcjonowane i KG nie powinna sie na to powoływać. Stworzono zatem system prawny w którym sami się pogublilśmy.