Autor Wątek: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22  (Przeczytany 5039 razy)

Offline strażak sam-olsztyn

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 455
IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« dnia: Listopad 01, 2007, 20:08:37 »
Witam. Pod koniec miesiąca moja jednostka ma otrzymac IVECO Turbo- Daily 59-20 GLBA 0,7/22 z 1999 roku. Wiec mam do Was takie pytanie jak te auto sprawuje sie w praniu. Posiada może ktos jakies instrukcje obsługi lub materialy dotyczace tego samochodu?? Pozdrawiam io czekam na odpowiedzi.

« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2007, 08:30:47 wysłana przez strażak sam-olsztyn »

Offline beniok

  • Podkarpacie
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 277
    • Ochotnicza Straż Pożarna Majdan Królewski
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2007, 10:25:40 »
Kolega pracował w serwisie Iveco.
Z tego co mówił bardzo fajne silniczki
są trzy wersje tego silnika wszystkie maja 2,9 pojemności
wersja wolnossaca ma 80 KM wersja doładowana 100KM a wersja z doładowaniem i intercoolerem 120KM.
Z tego co mówił trzeba uważać na pasek rozrządu który lubi się zerwać albo stracić zęby,
no i jeszcze jedna rzecz którą najczęściej w nich wymieniali to tzw. silentbloki- roboty przy tym sporo.
http://www.ospmk.info
bk(małpka)ospmk(dot)info

Offline strażak sam-olsztyn

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 455
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2007, 00:38:58 »
ten bedzie mial 120 KM. a co mozecie powiedziec o spalaniu i osiagach??

Offline maldrin

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 697
  • Strach ma wielkie oczy ;)
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2007, 00:48:47 »
Jak tak patrze na niego to sie zastanawiam ciągle dlaczego kabina załogi ma wyjście tylko od strony dowódcy :huh:

Dla bezpieczeństwa załogi przy np. wypadkach ;)
Człowiek ujawnia swoją osobowość w sposobie traktowania bliźnich. - Kardynał Stefan Wyszyński

Nie znać Historii to być zawsze dzieckiem - Cyceron

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2007, 09:29:12 »
nie, nie dla bezpieczeństwa :)

Swego czasu Iveco po prostu produkowało kabiny z jednym wejściem. W przypadku ich konkurencji było podobnie.

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2007, 18:57:33 »
zeybOr dokładnie tak jak piszesz ponieważ to jest BHP przy zdarzeniach nic dodać nic ująć

Offline tomekkula

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 584
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2007, 09:33:37 »
no w BHP jest że tylko dowódca albo kierowca mogą wyjść o strony jezdni a załoga od strony chodnika, ale tak jak kolega pisał wyżej jeżeli nieda się samochodu ustawić inaczej niż ta że kierowca wychodzi od strony chodnika a dowódca od strony jezdni to jest zupełnie bez sensu z tymi dwrzwiami bo wtedy cała załoga musi wyjść od strony jezdni
Musisz sobie zadać jedno zaj***e ważne pytanie: co lubisz w życiu robić? A potem zacznij to robić...

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2007, 11:19:52 »
hmm no ok. Tylko teraz pytam: wypadek miedzy miejscowościami A i B. Obydwa samochody znajdują się na pasie, którym jedziemy do miejsc.A, Iveco jedzie z miejscowości A, to co kierowca ma na miejscu wypadku zawrócić po to by chłopaki wysiedli po "bezpiecznej stronie" :huh:
 

To proste. kierowca zatrzymuje samochód na pasie, którym jedzie, na wysokości rozbitych samochodów, blokując tym samych ruch samochodowy. Załoga + dowódca wychodzą od strony pobocza. Ruch z przeciwka już jest zablokowany przez rozbite samochody. Wszystko wg. zasad BHP ;)
Ratownicy mogą dodatkowo zablokować trasę wiadomym sprzętem. W praktyce jest jednak prościej..

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2007, 17:43:58 »
proszę bardzo;)
hm.. nie pisałeś o godzinach szczytu, o wylotówce z dużego miasta, tylko o zachowaniu zasad bhp, ale... wszystko da się zrobić.
Byłeś może świadkiem wypadku samochodowego na zachodzie? albo znasz może procedury na taką okoliczność? ja kiedyś spędziłem 3 godziny w korku na autostradzie w Niemczech (kilkadziesiąt kilometrów za naszą granicą). 3 godziny, bo doszło do kolizji 2 samochodów osobowych??? dodam, że pasów ruchu było 3 (w jednym tylko kierunku), w tym przynajmniej 1 drożny. Niemcy zamknęli ruch i nic ich nie obchodziło, że jest 6 rano, że ludziska jadą do roboty. Puścili ruch dopiero, gdy służby drogowe zabrały uszkodzone samochody i zamiecione zostało ostatnie szkiełko.
A co do godzin szczytu, kilka razy wstrzymywałem już ruch podczas popołudniowego szczuty na trasie przelotowej przez duże miasto (tuż przed wjazdem na najbardziej uczęszczany most) bo wymagały tego działania, które podejmowaliśmy. Czasem trwało to dobrze ponad godzinę. Więc jak widzisz.. wszystko da się zrobić, byle robić to z głową.
pozdro;)

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline ryssioo

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2007, 18:48:14 »
witam. mialem okazje jezdzic na takim w gdansku. co do osiagow to szalu nie ma. caly czas trzeba go trzymac na wysokich obrotach zeby jakotako jechal. motopompa calkiem przyzwoita. brak tylnych lewych drzwi troche komplikuje sprawe. malo miejsca w kabinie zalogi z tylu i brak aparatow za plecami. sprawdza sie w zatloczonych miastach przy zdarzeniach typu smietnik, plama oleju, kolizja, otwarcie mieszkania chociaz mialem okazje gasic z niego mieszkanie.

Offline gasior_grzeniu

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2007, 14:18:43 »
Wczoraj słyszałem na ćwiczeniach gminnych (odwiedziliśmy przedstawiciela paru firm handlujących sprzętem np. LUKAS-em) o właśnie takim nowym Iveco które ma 1000 litrów wody 300l środka pianotwórczego i przy okazji system CAFS pozwalający na wyprodukowanie przy tej ilości środków około 5,5 m3 piany i to takiej fajnej gęstej. Furka kosztuje wtedy około 200 tyś i ma na wyposażeniu agregat prądotwórczy (spory) i maszt pneumatyczny, szybkie natarcie i autopompę wysokiego ciśnienia. Myślicie że taki sprzęt dla OSP byłby dobry?
Pojzdras!

Offline ryssioo

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 10, 2007, 12:48:05 »
troszke malo wody jak na osp. no chyba ze macie gba albo gcba. poza tym bardzo sprawne autko i calkiem ekonomiczne

Offline bartek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
  • więcej potu na ćwiczeniach mniej krwi w walce
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 10, 2007, 13:46:09 »
Szanowni Koledzy zawsze myślałem że samochód gaśniczych powinien spełniać następujące wymagania by sprostać akcji (jakiej Akcji np.:
- wypadkom drogowym z małą funkcja gaśniczą,
- pożarom mieszkaniowym czyli podawanie 200, 300 l/min i przewożenie sprzętu ratowniczego aparatów, węży, prądownic, ratowników  )
- gaszeniu śmietników
- już wiem trochę porajdować i ładnie wyglądać

Jakie parametry samochodu gaśniczego powinny nas interesować
- zapas środków gaśniczych - tak
- wydajność autopompy niskie ciśnienie - tak
- wydajność autopompy wysokie ciśnienie - tak
- długość linii szybkiego natarcia (bo wydłużyć się jej nie da - tak
- liczba ratowników - tak
- ilość węży tłocznych - tak
- ilość i rodzaj armatury wodno-pianowej - tak
- urządzenia do podawania prądów gaśniczych - tak
- ilość i rodzaj drabin przenośnych - tak
- ilość i rodzaj podręcznego sprzętu burzącego - tak
- ilość i rodzaj zestawów hydrauliki siłowej - tak
- ilość i rodzaj pilarek i pił do betonu i stali - tak
- rodzaj agregatu prądotwórczego - tak
itd w zależności od rejonu chronionego i ilości i jakości (rodzaju) zdarzeń na danym terenie

Samochód jest ładny ale gdzie to wszystko zmieścić i i jak mają wysiąść z niego ludzi i ilu dojedzie bezpiecznie na miejsce akcji

 pozdrawiam amator 

Offline strażak sam-olsztyn

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 455
Odp: IVECO Turbo- Daily 59-12 GLBA 0,7/22
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2007, 10:10:05 »
troszke malo wody jak na osp. no chyba ze macie gba albo gcba. poza tym bardzo sprawne autko i calkiem ekonomiczne

mamy jeszcze
GBA Stara 244

a ten samochodzik ma służyć do ratownictwa drogowego i mniejszych pożarów
, wedlug mnie posiada bardzo funcjonalną zabudowe
http://ratownictwo.org.pl/data/thumbnails/188/P8180058.jpg
http://ratownictwo.org.pl/data/thumbnails/188/P8180061.jpg