Autor Wątek: Idealny GCBA  (Przeczytany 1317 razy)

strażak79

  • Gość
Idealny GCBA
« dnia: Październik 22, 2007, 23:36:32 »
Taki mały projekt. Napiszcie jaki byłby idealny GCBA. Parametry techniczne samochodu, sprzęt na aucie itp. Nie ma ograniczeń cenowych  ^_^ Jedyne co Was ogranicza to wyobraźnia. 

AUTO
Napęd 8X8 terenowe zawieszenie, silnik min. 800 KM, automatyczna skrzynia biegów, 6 osób załogi

KAROSACJA
pojemność 10000 l, Działko sterowane z kabiny, sytem obronny samochodu, najaśnice na maszcie z przodu i ztyłu pojazdu,  2Xpilarka, 2Xpiła tarczowa, lekki zestaw COMBI RT, sprężarka do napełniania AODO, pompa pływająca,

« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2007, 12:01:49 wysłana przez strażak79 »

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Idealny GCBA
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2007, 13:56:33 »
Napęd 8x8 w strażackich autach to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie...
Można wszak "popełnić" auto i z napędem 10x5... Im więcej osi (nawet napędowych) tym gorsze prowadzenie takiego auta. Stąd 8x8 praktykuje się w bardzo ciężkich autach które w tern muszą wjechać z dużym ładunkiem jak np. betoniarki, wywrotki....

Przy 8x8 słuszność auta dla straży to min. 12000 l. wody +reszta zabudowy. Długość auta będzie liczyła sobie ponad 12m, więc średnica zawracania przekroczy 19m. A kto takim bydlęciem ruszy w teren? Grigorij Sakaszwili z Rudego 102 by miał cykora.

Dlatego praktykuje się podwozia dla takich aut 6x6. Są zwarte i praktyczne.

ps. Moja osobista opinia na temat 4 osiowych aut w straży jak np. hakowce do przewożenia kontenerów? - nie rozsądne i nie przemyślane rozwiązanie.

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."