Autor Wątek: koszt zakupu Iveco Turbo Daily  (Przeczytany 2482 razy)

Offline seba1122

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« dnia: Wrzesień 03, 2007, 22:58:19 »
Witam, orientuje sie ktos moze jaki jest koszt zakupu nowego samochodu Iveco Turbo Daily ??
Takiego jak na fotce: http://www.ratownictwo.org.pl/details.php?image_id=10174
Z gory dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam

Offline strażak sam-olsztyn

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 455
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2007, 23:42:04 »
koszt ok 300 tys pln

a najlepiej zadzwon do producenta tego pojazdu i sie dowiedz -_-. pozdro
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2007, 23:52:29 wysłana przez strażak sam-olsztyn »

Offline szampan

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2007, 08:47:58 »
tak zapytam z ciekawosci...zakup do OSP???

Offline seba1122

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2007, 10:59:27 »
tak, dla OSP, szukamy jakiegos lekkigo pojazdu ratownictwa techniczego

Offline szampan

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 04, 2007, 12:16:15 »
to bogatego wójta macie ^_^ mnie stac bylo tylko na gazele ale tez po wielkich bólach....odbieram za miesiac....

Offline seba1122

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2007, 12:57:53 »
hmm, orintuje sie ktos, czy mozna zrobic tak, ze kupimy np, takie IVECO z allegro czy innych otomoto http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T269784 i damy pod zabudowe np, firmie BOCAR ??

Offline szampan

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2007, 13:48:08 »
osoba u której kupisz takie auto musi ci wystawic fakture vat na to auto ( jesli jest to auto prywatnego własciciela to bedzie z tym ciezko chyba ze ma firme ) aby przedstawic ją w Urzedzie Gminy....kupujac takze auto na allegro itp. równoczesnie tracisz dofinansowanie na zakup auta z ZGOSP w tym roku wynosi ono bodajże 35 tys i koszt całego zakupu auta poniesie gmina jednakze z ZGOSP mozesz dostac  dofinansowanie ale tylko na zabudowe pojazdu

Grześ89

  • Gość
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2007, 13:50:05 »
Prawdopodbnie tak kwestia dogadania się.  

Offline miggru

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 961
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2007, 15:59:20 »
my też myślimy aby kupić samochód z samą ramą i dorobić do niego zabudowę bo to i tak dużo taniej wyjdzie niż zakup nowego samochodu. Samochód trzeba liczyć w okolicach max. 50 tys zł i zabudowę ok 100 tys zł i jak pisze kolega wyżej dotacja ze związku na zabudowę i mamy samochód za pół kasy co za nowy.

Offline strażak sam-olsztyn

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 455
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 04, 2007, 17:15:53 »
Gorzej jak dofinansowania dana jednostka nie otrzyma. Takie Iveco mozna już zabudowac za jakies 60 tys zł w góre.

Grześ89

  • Gość
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2007, 17:47:04 »
Myślę że lepsze by było to renault  http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T303844    tylko nie wem jak z DMC ładownością i długością ramy. Na dobry pomysł wpadliście z tym starszym podwoziem. A ile % można dostać takiego dofinansowania?

Offline strażak sam-olsztyn

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 455
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2007, 17:54:51 »
dotacja na karosacje wyniesie ok 15 tys zł według strony zwiazku http://www.zosprp.pl/node/458

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: koszt zakupu Iveco Turbo Daily
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2007, 21:39:14 »
Według mnie to ryzykowny zabieg - kupując taki wózek trzeba mieć świadomość, że był to samochód kupiony do pracy, więc przebieg będzie miał duży i mógł dużo przejść. Przy zakupie w Polsce pewnie będzie picowany i dostanie nowy "dobry" przebieg. Trzeba bardzo uważać i się znać żeby kupić dobry.
Do tego karosacja - jeśli będzie to przetarg gdzie 100% punktów będzie to cena to może się skończyć tym, że zrobi to firma o kiepskiej reputacji z kiepskich materiałów - poczytaj w wątku: http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,2873.0.html. Ponadto te firmy karosujące specjalizują się w Starach, Jelczach i Lublinach więc taki zachodni samochód będzie dla nich trochę eksperymentem. Żeby dobrze zrobić takie auto trzeba ingerować w skrzynię biegów (jeśli ma być GBA) i bardzo ostro w instalacje elektryczną pewnie jeszcze w pneumatykę.

Jedyna pewność jaką będziecie mieć to dobry rocznik samochodu - to jest dobre przy sprzedaży ale niekoniecznie jeśli chcecie żeby to auto Wam dobrze służyło.

Moim zdaniem inna opcja do rozważenia to używany z zachodu. Też trzeba bardzo uważać, ale można kupić samochód o niewielkim przebiegu (30 - 50 tys km), o którym wiadomo, że był zadbany na podziale, naprawiany w serwisach oryginalnymi podzespołami i pochodzący z renomowanej firmy, o wieloletnim doświadczeniu z dobrą autopompą i sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi. Poza tym widać za co sie płaci nie tak jak w przypadku karosarzu, gdzie najpierw wszystko się rozstrzyga a potem już nie ma odwrotu. Przy dobrych pośrednikach spokojnie dostaje się samochód gruntownie sprawdzony, w razie potrzeby naprawiony oraz gwarancję i serwis. Problem polega na tym, że będzie to samochód o dobre 10 - 15 lat starszy od tego jaki byście zyskali kupując i karosując.

Wasz pieniądze wasze ryzyko, może to jednak jest dobry pomysł - daj znać jak wam poszło i czy się opłaca w taki sposób jak chcecie bo nie słyszałem o takim przypadku, żeby ktoś robił GBA na używanym zachodnim podwoziu w Polsce. Może będzie to nowa ścieżka i nowa szansa na dobre wozy dla nas.

PS: jakieś 2 lata temu albo może trochę więcej czytałem w Strażaku artykuł eksperta ds technicznych ZG ZOSP - pan stwierdził, że jeśli chodzi o dotacje na karosowanie używanych samochodów to preferowane są Stary 266, ze względu na to, że "jest to najodpowiedniejszy samochód dla OSP" i na to, że "części będą produkowane jeszcze co najmniej 10 lat". Może nie jest to sztywna reguła a może wystarczy tylko wiedzieć z kim dobrze porozmawiać.

PS2: a przed zakupem zerknijcie jeszcze koniecznie tu: http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,5984.0.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2007, 21:51:22 wysłana przez Sylwek »