Ad. @j_cage
Nie ma przepisów, które stanowiłyby o tym, że osoby wykonujące konserwację gaśnic i innych urządzeń przeciwpożarowych powinny mieć specjalne uprawnienia (wyjątkiem są konserwatorzy przeciwpożarowych czujek izotopowych), w dobrze jednak pojętym interesie właściciela czynności te powinno powierzać się firmom mającym autoryzację producenta. Właściwa konserwacja, a tym bardziej remont sprzętu, wymaga posiadania specjalistycznego oprzyrządowania, dostępu do oryginalnych, nowych części zamiennych oraz właściwych, służących do napełnienia gaśnic środków chemicznych. Powierzanie zatem konserwacji gaśnic i innych urządzeń przeciwpożarowych przypadkowym firmom lub osobom spowodować może szybką zamianę tych przedmiotów w bezużyteczne atrapy, co automatycznie powoduje naruszenie art. 4 ust. 2 i 2a ustawy z 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (DzU z 2002 r. nr 147, poz. 1229 ze zm.).
WAŻNE
Każdy przegląd, konserwacja, naprawa lub remont sprzętu przeciwpożarowego powinien być potwierdzony odpowiednim, podpisanym czytelnie przez konserwatora protokołem. To samo dotyczy gaśnic i hydrantów przeciwpożarowych, przy czym sama gaśnica lub hydrant powinny otrzymać indywidualną cechę aktualizacji – tzw. kontrolkę (najczęściej jest to nalepka z nazwą firmy, nazwiskiem i podpisem konserwatora oraz datą wykonania i datą ważności przeglądu).
Ad. @Maciej
Ministerstwo Infrastruktury w komunikacie przesłanym do Polskiej Agencji Prasowej zaprzeczyło, jakoby wicepremier Marek Pol zamierzał zlikwidować obowiązek posiadania gaśnic w samochodach.Ministerstwo podało, że projekt rozporządzenia (w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia), jest tylko roboczą wersją, która nie była przedstawiona do akceptacji kierownictwu resortu. Minister Marek Pol jednoznacznie potwierdza, że obowiązek wyposażenia pojazdów w gaśnice zostanie utrzymany" - napisano w komunikacie.
Co do przydatności gaśnic - jeżeli umiesz się nią prawidłowo posłużyć to napewno do niewielkich lub rozpoczynających się pożarów wystarczy.
Z tym przeglądem to nigdy nie ma pewności czy zadziała ale jeśli przegląd robi autoryzowany serwis to jest większe prawdopodobieństwo (przynajmniej teoretycznie).
Czy wozić większą? Nasuwa się pytanie do ilu kg zwiększyć? możnaby tak zwiększać i zwiększać. Im większa tym ma więcej środka gaśniczego i niby więcej można nią zgasić. Moim zdaniem problem leży nie w wielkości gaśnicy, tylko w tym, że większość kierowców nie umie użyć gaśnicy.
Zeby nie przedłużać polecam tę dyskusję:
Gaśnice samochodowe tak, czy nie?