Witam serdecznie Brać Strażacką
Mam pytanie skierowane głównie do tych, którzy będąc funkcjonariuszami PSP są również członkami OSP – czy Ktoś z Was posiada lub zna losy poselskiego projektu, nad którym po raz pierwszy dyskutowali posłowie w dniu 30 marca br., a który dot. m. in.:
1) zatrudniania komendanta gminnego ochrony przeciwpożarowej lub komendanta gminnego OSP,
2) koordynacji przez wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) nad funkcjonowaniem KSRG,
3) zobowiązania nieodpłatnego przekazywania przez PSP na rzecz OSP technicznie sprawnego zbędnego sprzętu i urządzeń,
4) ubezpieczenia strażaków OSP od odpowiedzialności cywilnej oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków,
5) zwolnienia jednostek OSP z obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych w zamian za ponowne wprowadzenie książki skarbnika i poprzestaniu na kontrolach komisji rewizyjnych,
6) wydawania przez wójta kierowcom pojazdów uprzywilejowanych należących do OSP dokumentu potwierdzającego uprzywilejowanie,
7) zwolnienia pojazdów uprzywilejowanych należących do OSP z podatku od środków transportowych,
10 procentowego dodatku do emerytury lub renty (lecz nie wyższego niż 200 PLN miesięcznie) dla tych członków OSP, którzy są w stanie udokumentować co najmniej trzydziestoletni staż członkowski w OSP.
Źródłem powyższych informacji jest artykuł pt. „Gmina zatrudni komendanta”, jaki ukazał się w gazecie „Rzeczpospolita” z dn. 30.03.2007 r. w dziale „aktualności” (C3).
Jeżeli Ktoś z Was posiada lub zna dalsze losy tego poselskiego projektu (po 30 marca br.) – będę tej osobie niezmiernie wdzięczny za informacje na ten temat.
Z wyrazami szacunku, poważaniem i pozdrowieniami
jaza