Szczątkowo są również starsze samochody na bazie podwozi 4x2 - Jelcza, Stara.
Producentem Renówki z hakowcami Succi/Atib (bo tak się te urządzenia powszechnie nazywają) jest ISS Wawrzaszek.
Producentem Mercedesa z hakowcami jest PS Szczęśniak i HIAB.
Niebawem również będzie cały typoszereg takich samochodów na podwoziach SCANIA. Do tego należy wspomnieć o samym urządzeniu hakowym czyli jakie ma możliwości i parametry techniczne (np. masa, technologia, szybkość działania, cena)...
Ogólnie koszty to na dzień dzisiejszy (skupiając się w markach które wymieniłem i posiadających certyfikat CNBOP):
Renault Kerax 8x4 z hakiem Succi/Atib (ISS Wawrzaszek) - ok. 90 000 Euro + Vat
Renault Kerax 6x4 z hakiem Succi/Atib (ISS Wawrzaszek) - ok. 80 000 Euro + Vat
MB Actros 8x6 z hakiem HIAB/Multilift (PS Szczęśniak / HIAB) - ok. 95 000 Euro + Vat
Scania 8x6 z hakiem HIAB/Multilift - będzie na poziomie 95 000 -100 000 Euro + Vat
Scania 8x4 z hakiem HIAB/Multilift - będzie na poziomie 90 000 -95 000 Euro + Vat
Scania 6x4 z hakiem HIAB/Multilift - będzie na poziomie 85 000 -90 000 Euro + Vat
A jeśli kolegę interesują parametry techniczne - służę wsparciem i wiedzą.
O opinię co do sposobu działania możesz zapytać użytkowników czyli z grubsza właścicieli określając:
Renault Kerax 8x4 z hakiem Succi/Atib, - KW PSP Warszawa, KW PSP Wrocław, KW PSP Szczecin, KW PSP Toruń, SGSP Warszawa...
Renault Kerax 6x4 z hakiem Succi/Atib (ISS Wawrzaszek) - KW PSP Wrocław
MB Actros 8x4 z hakiem HIAB/Multilift - CSPSP Częstochowa
MB Actros 8x6 z hakiem HIAB/Multilift - KW PSP Kraków
do tego MB Actros 6x6 z hakiem HIAB/Multilift - Lotniskowa Straż Pożarna na Okęciu w W-wie
SCANIA niebawem...