Szanowni Forumowicze,
Proszę o informacje dlaczego koledzy z biur kwatermistrzowskich zakupują sprzęt niskiej jakości - żeby wypełnić 100 % stany - zamiast zakupić np. 50-60% stanu - ale kupując sprzęt, który wytrzyma znacznie dłużej. (dodam tylko, że można uzupełnić resztę stanu w następnym roku)
Rozumiem jak najbardziej, że PSP ma małe fundusze - ale takie działania z racji ekonomi są nieuzasadnione. Podam przyład.
Firma "A" oferuje obuwie specjalne po cenie XX (XX oznacza mniejszą cenę niekoniecznie dwu cyfrową) - z gwarancją na 12 miesięcy - sprzęt ten wytrzymuje zaledwie rok czasu, jest niewygodny, itp.
Firma "B" oferuje obuwie specjalne po cenie XXX (XXX - alternatywnie jak wyżej) - z gwarancją na 24 miesiące - sprzęt ten w praktyce wystarcza na 3-5 lat - jest wygodny, sprawdza się w akcji itp.
Przykład z firmą A - PSP zakupuje takie obuwie co roku wydając określoną kwotę pieniędzy -, strażak jest niezadowolony, biuro ma problem z reklamacjami, ogólnie jest do du..
Przykład z firmą B - PSP zakupuje takie obuwie co 3-5 lat strażak jest zadowolony, obuwie się sprawdza wydaje pieniązki raz na kilka lat, biuro ma mniej pracy, itp.
Finanse - A - co roku kwota razy XX
Finanse - B - co 3-5 lat kwota x XXX
Wynik po zsumowaniu lat razy kwotę XX okazuje się, że PSP przepłaca, ma kupę problemów, ludzie są niezadowoleni oraz przy dużych stanach osobowych okazuje się, że kupując od razu obuwie z firmy B - ogólna suma pieniążków nie przekracza kwoty kupując z firmy A - mało tego jakaś częsć pieniązków zostaje - można np zakupić kilka (kilkanaście) par rękawic.
Alternatywnie można robić z pozostałym sprzetem.
Wiem, i tylko wiem że jest to możliwe do zrobienia bo znam takie komendy w Polsce, które właśnie takim systemem się kierują - mają bardzo dobry sprzęt i ludzie są zadowoleni.
Oczywiście system ten wymaga cierpliwości ze strony strażaków - ale po kilku latach może jednostka dysponować już całkiem niezłym wyposażeniem.
Co Wy na to?