Organizacyjnie widzę to tak:
Mały komitet organizacyjny – maksymalnie 5 osób nie więcej. Te osoby na własną rękę organizują zbiórkę – cena zakupu to jakieś 100 do 150 pln za „trofeum”.
Komitet spośród członków wybiera „przewodniczącego” (jak to fajnie brzmi),. Jego zadaniem jest zebranie pieniędzy, przygotowanie zamówienia, zamówieniem grawerki i dostarczenie nagrody do zwycięscy konkursu. Zadaniem komitetu byłoby dotarcie do odpowiednich mediów tak by ktoś się dowiedział o ty fakcie – najlepiej mała informacja prasowa – specjalistów, czyli rzeczników prasowych mamy kilku na forum (te osoby, o których wspominam pewnie uśmiechają się teraz).Forma przekazania nagrody – dwa sposoby – osobiście jednak to wiąże się z dodatkowymi kosztami ewentualnej podróży lub za pośrednictwem kuriera – mało widowiskowa, ale zaskakująca opcja.
Co do konkursów na następne lata – komendantów ciężko znowu będzie wybrać! Jednak zawsze można wybrać „Strażaka roku według społeczności forum internetowego strazak.pl”
Jednak o tym pomyślimy jak uda nam się sprawnie przeprowadzić tę akcję.
Trzeba będzie pomyśleć o ograniczeniu w możliwości głosowania – to znaczy uniemożliwić ludziom tworzenie kont i oddawanie głosów. Proponowałbym wprowadzić techniczne ograniczenie np. tak by głosy mogli oddawać użytkownicy od bywalca wzwyż. Nie wiem jednak czy jest to możliwe.