Autor Wątek: Obniżenie składki rentowej  (Przeczytany 1552 razy)

Offline straszak 1

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 57
Obniżenie składki rentowej
« dnia: Kwiecień 25, 2007, 13:39:45 »
Ponieważ jestem całkowicie "zielony" z księgowości mam pytanie:
Czy obniżenie przez Rząd składki rentowej od lipca o 3pkt i stycznia 2008r. o kolejne 4 pkt daje coś strażakom? Czy my jako pracownicy służb mundurowych (wcześniejsza emerytura) mamy opłacane te składki czy nie (bo jeśli nie to nam zarobki chyba się nie zwiększą). A przy 3pkt. jest przy zarobkach rzędu 2500zł brutto jest to kwota około 60 zł.

Offline Geddeon

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.427
Odp: Obniżenie składki rentowej
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2007, 18:34:36 »
Dobre pytanie.... ale czy w PIT-11 masz gdzieś napisaną kwotę która Ci jest odprowadzana na składkę rentową ?  :huh:

Offline straszak 1

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 57
Odp: Obniżenie składki rentowej
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2007, 08:45:38 »
Chyba nie. Jestem również ciekawy czy osoby zatrudnione w 1999 r. mają te składki odprowadzane ponieważ oni posiadają inne stawki niż osoby zatrudnione przed 1999 r. będące w tej samej grupie. Jeśli tak by było to okazało by się iż osoby zatrudnione dostaną podwyżkę od państwa natomiast pozostali nie.

Offline Geddeon

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.427
Odp: Obniżenie składki rentowej
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2007, 09:49:11 »
masz racje tak kiedyś było.... ale później wszyscy byli przeszli na normalne zasady. (bez składki do ZUS)  A jak jest teraz ?? Może ktoś przyjęty po 99 sie wypowie

Offline mireks

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 159
Odp: Obniżenie składki rentowej
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2007, 10:10:44 »
W tej chwili wszyscy strażacy niezależnie od daty przyjęcia pracują na jednakowych zasadach, tj. nie podlegają tzw. składkom tzw. ZUS-owskim.
Pozdrawiam
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla Ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Offline Taker

  • Bywalec