Autor Wątek: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?  (Przeczytany 1885862 razy)

Offline KingsOfMetal

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3875 dnia: Listopad 24, 2016, 13:09:10 »
z tego co zrozumiałem chodzi o 32 tys. funkcjonariuszy głównie SB, strażaków to nie dotyczy

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/premier-ustawa-dezubekizacyjna-przywraca-sprawiedliwosc/bm0ejm

"W piekle diabeł jest postacią pozytywną" ;-)

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3876 dnia: Listopad 24, 2016, 13:53:51 »
Wszystkich służb podległych MSW i MON  :wall:

Offline raf998

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 184
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3877 dnia: Listopad 24, 2016, 16:41:36 »
Mam pytanie do wszystkich znawców. Od kiedy strażak jest w resorcie MSW? Czy jak strażak rozpoczął słuzbę w ZSP w 1984r. to podlegał on pod MSW czy nie? Czy dopiero od 1992 roku?

Online Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.361
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3878 dnia: Listopad 24, 2016, 17:55:25 »
Mam pytanie do wszystkich znawców. Od kiedy strażak jest w resorcie MSW? Czy jak strażak rozpoczął słuzbę w ZSP w 1984r. to podlegał on pod MSW czy nie? Czy dopiero od 1992 roku?
To trochę złożone bo szkolnictwo było w MSW a ZSP nie były resortowe. Cała straż jest w resorcie od 1992.
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3879 dnia: Listopad 24, 2016, 18:01:12 »
Ustawa bardzo ładnie się nazywa: Ustawa o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
więc chyba niestety łapiemy się pod ta nieszczęsna ustawę  :-\

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3880 dnia: Listopad 24, 2016, 18:24:40 »
Z tym, że osoby które podjęły służbę w PSP ( i w tym nadal pracujące) dotyczy chyba tylko to:
Cytuj
w przypadku osoby, która pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa, a następnie po zwolnieniu z tej służby przeszła pozytywnie weryfikację i podjęła służbę w innej formacji oraz nabyła prawo do emerytury z tytułu służby w tej formacji (albo osoba zwolniona z Milicji Obywatelskiej), emeryturę ustalać się będzie na dotychczasowych zasadach, przy czym każdy rok służby w organach bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1990 przeliczany będzie wskaźnikiem 0,5% podstawy wymiaru emerytury.

Offline Spartan998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 282
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3881 dnia: Listopad 24, 2016, 19:06:52 »
W zasadzie mnie to nie dotyczy , bo w '95 maturę pisałem na koniec szkoły średniej, ale...... jak się ma służba strażaka dla bezpieczeństwa społeczeństwa i ochrony przeciwpożarowej , do służby w "organach" bezpieczeństwa państwa? Wkurza mnie taka interpretacja, bo zaraz się okaże że strażacy pacyfikowali kopalnie i stocznie a także budowali aparat represyjny.... :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:, co na to prokurator piotrowicz?

Offline Florek-112

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 132
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3882 dnia: Listopad 25, 2016, 03:16:02 »
Choć nie popierałem PiS i nie aprobuje właśnie takich metod, to jednak podobna ustawa już dawno powinna zostać uchwalona, tak jak wiele rzeczy które PiS chce teraz nadrobić. Mnie osobiście to nie dotyczy, ale obawiam się wylania wszystkich z kąpielą i przypuszczam, że oprócz prawdziwych oprawców skrzywdzi się wielu niewinnych ludzi np. ktoś był sprzątaczką w SB, ktoś tylko administrował ich budynkiem lub wpisywał dane do dokumentów, a przecież pracy, zawodów kiedyś nie było tyle ile teraz, więc ludzie zatrudniali się gdziekolwiek, aby wykarmić rodzinę, a niektórzy po pierwszym tygodniu, miesiącu rzucali taką robotę i oni też są winni?  Po to była lustracja, są dokumenty IPN i w ten sposób rozliczono PRL i generalnie nie była zła poza kilkudziesięcioma wyjątkami osób, którym udało się ukryć. Jednak sprawiedliwiej byłoby ponownie przeprowadzić jakąś weryfikację, ale tego nie zrobią.  PiS wie o tym, że z tych 32 tys. połowa to zwykli szarzy pracownicy, a to za mało, aby to zaszkodziło partii, ale medialne informacja poszła w Polskę. Trochą wstyd, że akurat w ten sposób  się to robi, a młodzi na to patrzą.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2016, 03:39:08 wysłana przez Florek-112 »

Offline siema

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 65
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3883 dnia: Listopad 25, 2016, 08:25:56 »
Powinni też zawiesić wszystkie tytuły naukowe zdobyte przed 1989 r.

sorbent

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3884 dnia: Listopad 25, 2016, 09:09:13 »
Choć nie popierałem PiS i nie aprobuje właśnie takich metod, to jednak podobna ustawa już dawno powinna zostać uchwalona, tak jak wiele rzeczy które PiS chce teraz nadrobić. Mnie osobiście to nie dotyczy, ale obawiam się wylania wszystkich z kąpielą i przypuszczam, że oprócz prawdziwych oprawców skrzywdzi się wielu niewinnych ludzi np. ktoś był sprzątaczką w SB, ktoś tylko administrował ich budynkiem lub wpisywał dane do dokumentów, a przecież pracy, zawodów kiedyś nie było tyle ile teraz, więc ludzie zatrudniali się gdziekolwiek, aby wykarmić rodzinę, a niektórzy po pierwszym tygodniu, miesiącu rzucali taką robotę i oni też są winni?  Po to była lustracja, są dokumenty IPN i w ten sposób rozliczono PRL i generalnie nie była zła poza kilkudziesięcioma wyjątkami osób, którym udało się ukryć. Jednak sprawiedliwiej byłoby ponownie przeprowadzić jakąś weryfikację, ale tego nie zrobią.  PiS wie o tym, że z tych 32 tys. połowa to zwykli szarzy pracownicy, a to za mało, aby to zaszkodziło partii, ale medialne informacja poszła w Polskę. Trochą wstyd, że akurat w ten sposób  się to robi, a młodzi na to patrzą.

Podobna ustawa nie może być - można było w momencie zmiany ustroju zrobić dokładną lustrację i pożegnać się z osobami umoczonymi w sprawy nie fajne (czytaj nocna zmiana nie powinna mieć miejsca).
Jednak jak już poszło to teraz nie mamy prawa zabierać ludziom praw nabytych - a jeśli to przejdzie to będzie otwarta droga dla następnych zmian. Np. za trzy lata zabieramy emerytowanym funkcjonariuszom mundurowym - no bo ich emerytury są wyższe niż emerytury ludzi pracujących w innych zawodach - to jest społecznie złe i niesprawiedliwe.
Jeśli rządzącym uda się raz a publiczność będzie klaskać to za jakiś czas zrobią to znowu bo kasy brakuje i będzie brakować coraz więcej. Znajdą odpowiednią motywację, uderzą w odpowiednie tony i ludzie znowu uznają, że tak powinno być bo "oni" mają więcej jak "my". 

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3885 dnia: Listopad 25, 2016, 09:21:55 »
porządkowo i uspokajająco: obecnie przygotowywana nowelizacja dotyczy TYLKO byłych funkcjonariuszy i członków ich rodzin pobierających rentę rodzinną, którzy już na wskutek poprzedniej nowelizacji z 2000 roku mieli zmniejszone świadczenia o połowę; i to tylko części z nich, a dokładnie tej części, która pomimo zmniejszenia świadczenia nadal otrzymywała je w wysokości wyższej niż przeciętne świadczenie w systemie powszechnym; sianie defetyzmu w tym temacie można uznać za skrajną głupotę i podatność na manipulacje medialną, albo za przejaw złej woli i świadome rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji; zastanawiam się co gorsze :o

http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/dok?OpenAgent&8-020-406-2016

Skrzynka łychy dla każdego, kto mi wykaże, że powyższy projekt uderza w strażaków, o ile nie byli funkcjonariuszami aparatu bezpieczeństwa (szkoły pożarnicze, służba w ZSP tego nie obejmuje)
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2016, 09:59:55 wysłana przez lang »
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3886 dnia: Listopad 25, 2016, 18:26:15 »
lang, to dlaczego w nagłówku jak i treści są wymienieni strażacy? Pytam bo zdaje sobie sprawę że w kwestii przepisów i ich zrozumienia jesteś lepszy ode mnie więc mam nadzieje że mi to wyjaśnisz.
A teraz wracam do przepisów nad którymi podobno rząd nie pracyje, co mówił nasz minister, a co doszło do mnie drogą ZZ, czyli Zielona Księga i Biała Księga.
Oto cytat z Białej księgi jaki nas dotyczy:
Cytuj
3. Warunki nabycia prawa do emerytury mundurowej
W trakcie debat publicznych funkcjonowanie odrębnego systemu emerytalnego dla funkcjonariuszy służb
mundurowych i żołnierzy zawodowych stanowiło przedmiot dyskusji. Odnotowano to również w Zielonej
księdze.
Zwolnienie ze służby w rzeczywistości wiąże się często z kontynuowaniem pracy zawodowej przy
jednoczesnym pobieraniu świadczenia. W debatach publicznych wyrażano stanowisko, że funkcjonariusz po
20 czy 25 latach służby jest często zbyt cennym fachowcem, aby z jego wiedzy i doświadczenia rezygnować.
Nabycie prawa do emerytury mundurowej w wieku wcześniejszym niż emerytalny nie zawsze jest zasadne.
W debatach prezentowano również poglądy dotyczące zachowania dotychczasowych regulacji szczególnych
wobec tych grup zawodowych. Natomiast w przypadku funkcjonariuszy, których specyfika pracy nie jest
wprost związana ze szczególnymi warunkami służby (np. pracownicy biurowi itp.), należy rozważyć
wyłączenie z systemu zaopatrzeniowego i włączenie do systemu powszechnego.
A tutaj Zielona Księga: 
Cytuj
Jeszcze większe kontrowersje budzi kwestia racjonalnego uzasadnienia funkcjonowania odrębnego,
korzystniejszego mundurowego systemu emerytalnego. Jego istnienie zwykle uzasadnia się charakterystyką stosunku służbowego: „pełną dyspozycyjnością i zależnością od władzy służbowej,
wykonywaniem zadań w nielimitowanym czasie pracy i trudnych warunkach, związanych nierzadko
z bezpośrednim narażeniem życia i zdrowia w czasie udziału w obronie kraju lub gwarantowania
bezpieczeństwa obywateli, wysoką sprawnością fizyczną i psychiczną wymaganą w całym
okresie jej pełnienia, niewielkimi możliwościami wykonywania dodatkowej pracy i posiadania innych
źródeł utrzymania, ograniczonym prawem udziału w życiu politycznym i zrzeszania się”144.
Dlatego żołnierze zawodowi i funkcjonariusze służb mundurowych tworzą „grupę zawodową porównywalną
z pracownikami, ale wyróżnioną ze względu na swoistość socjalnego ryzyka: zaprzestania
służby przed osiągnięciem wieku emerytalnego, niezdolności do służby ze względu na szczególne
wymagania zawodowe, zwiększone ryzyko śmierci żywiciela, specyficzne ryzyko wypadku
lub choroby” Z drugiej strony, można powiedzieć, że: „szczególne warunki pracy w danym zawodzie (branży)
powinny […] być uwzględniane przede wszystkim w korzystniejszym uregulowaniu warunków
pracy i płac, natomiast ich »przeniesienie« na świadczenia z ubezpieczenia społecznego (ich wymiar
i formułę) powinno następować głównie za pośrednictwem podstawy wymiaru (zarobków)
świadczenia”146. Natomiast zabezpieczenie okresu od momentu zwolnienia ze służby do osiągnięcia
powszechnego wieku emerytalnego przez funkcjonariusza lub żołnierza mogłoby wtedy być
realizowane za pomocą świadczeń o charakterze pomostowym.
Ponadto, istnienie branżowych systemów emerytalnych „stanowi barierę dla mobilności zawodowej
funkcjonariuszy oraz ryzyko dla przedwcześnie zwolnionych ze służby”, że nie uzyskają żadnych
specjalnych uprawnień emerytalnych147. Zdaniem Marka Góry, „najlepsza jest sytuacja, w której typ wykonywanej pracy czy służby nie wpływa na zasady uczestnictwa w powszechnym systemie
[emerytalnym – przyp. aut.]. Wtedy możemy swobodnie kształtować swoje życie zawodowe”,
natomiast przywileje emerytalne to „rodzaj gruszek na wierzbie”, ponieważ zamiast natychmiastowego
wynagrodzenia za szczególny rodzaj pracy, funkcjonariuszom i żołnierzom składane
są jedynie polityczne obietnice preferencyjnej emerytury w przyszłości148. Jak widać po reformach
mundurowego zaopatrzenia emerytalnego z 1999 i 2012 r., obietnice te są później redukowane.
Najbliższe zmiany mundurowego zaopatrzenia emerytalnego mogą dotyczyć zakresu uprawnionych
do niego osób. W dyskusji publicznej padają propozycje włączenia do systemu pracowników
i funkcjonariuszy kolejnych formacji, takich jak np. Straż Marszałkowska, straż lotniska, straż miejska,
Państwowa Straż Leśna, Państwowa Straż Rybacka149. Warto zatem zastanowić się nad uzależnieniem
uprawnienia do uczestnictwa w systemie zaopatrzeniowym od obiektywnych przesłanek,
takich jak warunki służby lub charakterystyka stosunku służbowego, zamiast utrzymywania
arbitralnego katalogu służb. Najłatwiej chyba byłoby tego dokonać poprzez stworzenie prawnej
definicji służby mundurowej, choćby tylko na potrzeby zaopatrzenia emerytalnego.

Offline Oxandrolon

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 196
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3887 dnia: Listopad 25, 2016, 20:48:21 »
Gdzie w treści są wymienieni strażacy? Szukam szukam, i znaleźć nie mogę. Jedyne odniesienie do państwowej straży pożarnej znajduje się w nazwie ustawy, ale to akurat nie wina strażaków, że nazwa ustawy w pełnym brzmieniu jest taka, a nie inna. Mało tego, w uzasadnieniu stoi jak wół:
Cytuj
Jako podstawa wymiaru emerytury lub renty inwalidzkiej w systemie zaopatrzeniowym przyjmowane jest bowiem uposażenie należne na ostatnio zajmowanym stanowisku (a więc co do zasady najwyższe w całej karierze zawodowej), zaś kwota emerytury lub renty inwalidzkiej może stanowić nawet 80% (emerytura) lub 90% (renta inwalidzka) tego uposażenia. O ile taki sposób ustalania świadczeń emerytalnych i rentowych dla funkcjonariuszy strzegących bezpieczeństwa państwa, obywateli i porządku publicznego (jak np. funkcjonariusze Policji czy Państwowej Straży Pożarnej) jest jak najbardziej zasadny, o tyle jest nie do przyjęcia w stosunku do byłych funkcjonariuszy pełniących służbę na rzecz totalitarnego państwa, a więc w organach i instytucjach, które systemowo naruszały przyrodzone prawa człowieka i rządy prawa.

W związku z tym, żeby otworzyć niektóre oczy, fragment projektu ustawy:

Cytuj
Art. 1. W ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy
Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu
Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży
Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich
rodzin (Dz. U. z 2016 r. poz. 708) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 13 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 1b,
b) po pkt 1b dodaje się pkt 1c w brzmieniu:
„1c) okresy służby na rzecz totalitarnego państwa, o której mowa w art. 13b, na
zasadach określonych w art. 15c, z wyjątkiem służby określonej w ust. 2;”;
2) w art. 13a:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Na wniosek organu emerytalnego Instytut Pamięci Narodowej – Komisja
Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu sporządza na podstawie
posiadanych akt osobowych i, w terminie 4 miesięcy od dnia otrzymania wniosku,
przekazuje organowi emerytalnemu informację o przebiegu służby wskazanych
funkcjonariuszy na rzecz totalitarnego państwa, o której mowa w art. 13b.”,
b) w ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) wskazanie okresów służby na rzecz totalitarnego państwa, o których mowa
w art. 13b;”;
– 2 –
3) po art. 13a dodaje się art. 13b w brzmieniu:
„Art. 13b. 1. Za służbę na rzecz totalitarnego państwa uznaje się służbę od dnia
22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. w niżej wymienionych cywilnych i wojskowych
instytucjach i formacjach:
1) Resort Bezpieczeństwa Publicznego Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego;
2) Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego;
3) Komitet do Spraw Bezpieczeństwa Publicznego;
4) jednostki organizacyjne podległe organom, o których mowa w pkt 1–3,
a w szczególności jednostki Milicji Obywatelskiej w okresie do dnia 14 grudnia
1954 r.;
5) służby i jednostki organizacyjne Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, i ich
poprzedniczki, oraz ich odpowiedniki terenowe:
a) nadzorujące prace jednostek wypełniających zadania: wywiadowcze,
kontrwywiadowcze, Służby Bezpieczeństwa, czynności operacyjno-
-techniczne niezbędne w działalności Służby Bezpieczeństwa, odpowiedzialne
za szkolnictwo, dyscyplinę, kadry i ideowo-wychowawcze aspekty pracy w
służbie bezpieczeństwa:
– Gabinet Ministra Spraw Wewnętrznych,
– Główny Inspektorat Ministra Spraw Wewnętrznych, z wyłączeniem
Zespołu do spraw Milicji Obywatelskiej w wojewódzkich komendach
Milicji Obywatelskiej oraz w wojewódzkich urzędach spraw
wewnętrznych,
– Wojskowa Służba Wewnętrzna Jednostek Wojskowych MSW,
– Zarząd Ochrony Funkcjonariuszy,
b) wypełniające zadania wywiadowcze i kontrwywiadowcze:
– Departament I,
– Departament II,
– Biuro Paszportów, od dnia 1 kwietnia 1964 r.,
– Biuro „A”,
– Biuro Szyfrów,
– Biuro Radiokontrwywiadu,
– wydziały paszportów, od dnia 15 lipca 1964 r.,
– Zwiad Wojsk Ochrony Pogranicza,
– 3 –
– Inspektorat I,
– samodzielne grupy specjalne,
c) wypełniające zadania Służby Bezpieczeństwa:
– Departament Ochrony Konstytucyjnego Porządku Państwa,
– Departament Ochrony Gospodarki,
– Departament Studiów i Analiz,
– Departament III,
– Departament IV,
– Departament V,
– Departament VI,
– Główny Inspektorat Ochrony Przemysłu, od dnia 27 listopada 1981 r.,
– Biuro Śledcze,
– Departament Społeczno-Administracyjny,
– Biuro Studiów Służby Bezpieczeństwa,
– Biuro Rejestracji Cudzoziemców,
– Zarząd Kontroli Ruchu Granicznego,
– Biuro Ochrony Rządu,
– Samodzielna Sekcja Operacyjno-Ochronna,
– Inspektorat Operacyjnej Ochrony Elektrowni Jądrowej w Żarnowcu,
d) wykonujące czynności operacyjno-techniczne niezbędne w działalności Służby
Bezpieczeństwa:
– Biuro „B”,
– Biuro Informatyki,
– Biuro „C”,
– Biuro „T”, w tym Zakład Techniki Operacyjnej,
– Departament Techniki, w tym Zakład Konstrukcji Sprzętu Operacyjnego,
– Biuro „W”,
– Departament PESEL,
– Zarząd Łączności, od dnia 1 stycznia 1984 r.,
– Wydział Zabezpieczenia Operacyjnego,
– Samodzielna Stacja „P”,
– Inspektorat Analityczno-Informacyjny,
– 4 –
e) odpowiedzialne za szkolnictwo, dyscyplinę, kadry i ideowo-wychowawcze
aspekty pracy w Służbie Bezpieczeństwa:
– Departament Kadr, z wyłączeniem terenowych odpowiedników jako
całości w wojewódzkich, powiatowych i równorzędnych komendach
Milicji Obywatelskiej oraz w wojewódzkich, rejonowych i równorzędnych
urzędach spraw wewnętrznych,
– Departament Szkolenia i Wychowania, z wyłączeniem terenowych
odpowiedników jako całości w wojewódzkich, powiatowych
i równorzędnych komendach Milicji Obywatelskiej oraz w wojewódzkich,
rejonowych i równorzędnych urzędach spraw wewnętrznych,
– Zarząd Polityczno-Wychowawczy,
– Biuro Historyczne,
– Akademia Spraw Wewnętrznych, a w jej ramach kadra naukowo-
-dydaktyczna, naukowa, naukowo-techniczna oraz słuchacze i studenci,
z wyłączeniem Wydziału Porządku Publicznego w Szczytnie,
– Centrum Wyszkolenia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Legionowie,
a w jej ramach kadra naukowo-dydaktyczna, naukowa, naukowo-
-techniczna oraz słuchacze i studenci,
– Wyższa Szkoła Oficerska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
w Legionowie, a w jej ramach kadra naukowo-dydaktyczna, naukowa,
naukowo-techniczna oraz słuchacze i studenci,
– Szkoła Chorążych Biura „B”, a w jej ramach kadra naukowo-
-dydaktyczna, naukowa, naukowo-techniczna oraz słuchacze i studenci,
– Szkoła Chorążych Milicji Obywatelskiej z siedzibą w Warszawie, a w jej
ramach kadra naukowo-dydaktyczna, naukowa, naukowo-techniczna oraz
słuchacze i studenci,
– Wydział Pracy Operacyjnej w Ośrodku Doskonalenia Kadry Kierowniczej
MSW w Łodzi, a w jej ramach kadra naukowo-
-dydaktyczna, naukowa oraz naukowo-techniczna,
– Samodzielna Sekcja Kadr,
– Samodzielna Sekcja Kadr i Szkolenia,
– Samodzielna Sekcja Informacji i Sprawozdawczości,
– Samodzielna Sekcja Ogólno-Organizacyjna;
– 5 –
6) jednostki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej i ich poprzedniczki:
a) Informacja Wojskowa oraz podległe jej jednostki terenowe, w tym Organa
informacji Powszechnej Organizacji „Służba Polsce” oraz Organa informacji
Wojskowego Korpusu Górniczego,
b) Wojskowa Służba Wewnętrzna, w tym Zarząd Wojskowej Służby
Wewnętrznej Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Wojsk Ochrony
Pogranicza i jego poprzedniczki,
c) Zarząd II Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
d) inne służby Sił Zbrojnych prowadzące działania operacyjno-rozpoznawcze lub
dochodzeniowo-śledcze, w tym w rodzajach broni oraz w okręgach
wojskowych.
2. Za służbę na rzecz totalitarnego państwa uznaje się również:
1) służbę na etacie:
a) Ministra Spraw Wewnętrznych,
b) funkcjonariusza nadzorującego służby i jednostki organizacyjne wymienione w
ust. 1 pkt 5,
c) komendanta wojewódzkiego, zastępcy komendanta wojewódzkiego,
powiatowego, miejskiego lub dzielnicowego do spraw bezpieczeństwa,
zastępcy komendanta wojewódzkiego, powiatowego, miejskiego lub
dzielnicowego do spraw Służby Bezpieczeństwa, zastępcy szefa
wojewódzkiego, rejonowego, miejskiego lub dzielnicowego urzędu spraw
wewnętrznych do spraw Służby Bezpieczeństwa,
d) zastępcy komendanta wojewódzkiego, powiatowego lub miejskiego do spraw
polityczno-wychowawczych, zastępcy szefa wojewódzkiego, rejonowego lub
miejskiego urzędu spraw wewnętrznych do spraw polityczno-
-wychowawczych,
e) oficera szkolenia operacyjnego Służby Bezpieczeństwa w wydziałach kadr
i szkolenia komend wojewódzkich Milicji Obywatelskiej oraz
w wojewódzkich urzędach spraw wewnętrznych,
f) funkcjonariusza w referacie do spraw bezpieczeństwa w wydziale kadr
komendy wojewódzkiej Milicji Obywatelskiej,
g) starszego inspektora przy zastępcy komendanta wojewódzkiego do spraw
Służby Bezpieczeństwa,
– 6 –
h) słuchacza na kursach Służby Bezpieczeństwa, organizowanych przez jednostki
i szkoły wchodzące w skład Ministerstwa Spraw Wewnętrznych;
2) okres odbywania szkolenia zawodowego w szkołach i kursach Służby
Bezpieczeństwa przez funkcjonariuszy pełniących służbę, o której mowa w ust. 1
i ust. 2 pkt 1;
3) okres oddelegowania funkcjonariuszy pełniących służbę, o której mowa w ust. 1
i ust. 2 pkt 1, do innych instytucji państwowych, w tym przeniesienia na etaty
niejawne w kraju lub poza granicami Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.”;

Tak jak Lang,  prośba o wskazanie powyżej, gdzie tam są szkoły pożarnicze / ZSP?
Proszę o wskazanie mi choć jednego punktu z w/w dotyczącego funkcjonariuszy PSP (o ile oczywiście nie był w międzyczasie ubekiem).

Ten post ma już prawie 10 lat, i ciągle to samo....

Online Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.361
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3888 dnia: Listopad 25, 2016, 21:27:53 »
Sory nie było w temacie.....
Zastanówcie się który był w w/wym. instytucjach min. SBeckich (albo z nimi współpracował) wymiennych w ustawie,
Ja znam tylko 2 dyrektorów z KG na emce.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2016, 11:39:22 wysłana przez Eqinox »
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline qba90

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3889 dnia: Listopad 26, 2016, 16:55:39 »
Są stanowiska w PSP, które mogą być zajęte przez cywili, ale gdyby zabrano przywileje emerytalne 8-godzinnym typu d-cy jrg, wydział operacyjno-szkoleniowy to skończyłoby to się wielki patosem:) Jeżeli raz zostaną naruszone prawa nabyte to później będzie to huśtawka w zależności od rządzących! Będzie można wszystko! Wszystko zapierd**ą żeby głosy kupić.

Online Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.361
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3890 dnia: Listopad 26, 2016, 18:23:43 »
Są stanowiska w PSP, które mogą być zajęte przez cywili, ale gdyby zabrano przywileje emerytalne 8-godzinnym typu d-cy jrg, wydział operacyjno-szkoleniowy to skończyłoby to się wielki patosem:)
Pytanie mam małe wiesz co to patos? Bo Ja za cholerę nie rozumiem co miałeś na myśli.
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline Alf

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3891 dnia: Listopad 26, 2016, 18:43:39 »
Sory nie było w temacie.....
Zastanówcie się który był w w/wym. instytucjach min. SBeckich (albo z nimi współpracował) wymiennych w ustawie,
Ja znam tylko 2 dyrektorów z KG na emce.
No to nie najlepiej świadczy o naszej "najjaśniejszej" KG  ^_^ ^_^ ^_^ :gwiazdki: :szalony:

Offline qba90

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3892 dnia: Listopad 26, 2016, 21:58:00 »
Eqinox - miałem na myśli patologię, źle napisałem.
Co o tym uważasz? Ludzie raczej woleli pracować na PB. A co z kimś kto pracował 15 lat na PB, a 15 w biurze?
Wiem, że na razie to tylko domysły, ale co się w ogóle zaczyna dziać, nic dobrego to nie wróży.

Online Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.361
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3893 dnia: Listopad 26, 2016, 23:43:33 »
Eqinox - miałem na myśli patologię, źle napisałem.
Co o tym uważasz? Ludzie raczej woleli pracować na PB. A co z kimś kto pracował 15 lat na PB, a 15 w biurze?
Wiem, że na razie to tylko domysły, ale co się w ogóle zaczyna dziać, nic dobrego to nie wróży.
Nic takiego się nie zdarzy bo u nas to nie jest jednoznaczne a u "niebieskich" jest to jeszcze bardziej sprawa jest skomplikowana.
PS. sam mam 50 na 50 PB do biura.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2016, 00:01:58 wysłana przez Eqinox »
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline Oxandrolon

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 196
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3894 dnia: Listopad 27, 2016, 16:07:40 »
A to i ja sobie pogdybam. Gdyby na Ziemię spadł meteoryt...  ^_^

Na razie koledzy spokojnie, niektórzy z was nakręcacie się wzajemnie, bazując na onetowych rewelacjach, i jeszcze sami dorabiając kolejne legendarne historie.

Zaczniemy się martwić, gdy kiedyś ster władzy przejmą pseudoliberałowie, którzy strasznie nie chcą pamiętać, że swoich niemałych majątków dorobili się na przekształceniach własnościowych z początkiem lat 90-tych, a nie "ciężkiej pracy przez 16 godzin dziennie", i usilnie lansowane przez nich panienki z niemieckojęzycznymi nazwiskami.

Offline SIUSIEK

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.928
  • Kocham swoją pracę! Ale koniec tuż tuż....
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3895 dnia: Listopad 27, 2016, 17:24:52 »
Myślę że będzie gorzej jak do władzy dojdą Ci, którzy przegrali wybory. Narazie pomimo kryzysu finansowego jak to mówią nasi przełożeni nie mamy na co narzekać. Nam napewno nie zabiorą..

Offline Spartan998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 282
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3896 dnia: Listopad 27, 2016, 21:36:55 »
Chyba żarty sobie robisz, nie mamy na co narzekać? Mi osobiście nie podobają się pomysły 01 KG,  wogóle. W mojej KP nikomu się nie podobają,  ani w PB,  ani w biurze,  ani z Floriana,  ani z Solidarności......  NIKOMU.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2016, 08:46:19 wysłana przez Spartan998 »

Offline piotr998

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.787
  • Najciekawsze historie pisze samo życie.
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3897 dnia: Listopad 28, 2016, 10:54:48 »
... Zaczniemy się martwić, gdy kiedyś ster władzy przejmą pseudoliberałowie, którzy strasznie nie chcą pamiętać, że swoich niemałych majątków dorobili się na przekształceniach własnościowych z początkiem lat 90-tych, a nie "ciężkiej pracy przez 16 godzin dziennie", i usilnie lansowane przez nich panienki z niemieckojęzycznymi nazwiskami.
A może zamiast uogólnień podasz konkrety...
... jak to mówią nasi przełożeni nie mamy na co narzekać. Nam napewno nie zabiorą..
Oby te słowa były prorocze, pewności nie ma żadnej ...
"Tam, gdzie wszyscy myślą to samo, w ogóle niewiele się myśli" - H.Geissler
"Kłócić się nie należy, ale jest obowiązkiem jasno określić przeciwstawny punt widzenia." - J.W.Goethe

Offline Oxandrolon

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 196
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3898 dnia: Listopad 28, 2016, 13:53:52 »
A może zamiast uogólnień podasz konkrety...
A co konkretnie chcesz wiedzieć?

W ciągu 28 lat od Magdalenki dwa razy tak grubiej połaszono się na przywileje służb mundurowych.
Raz - unia wolności w 1999, dwa - platforma przy poparciu niezwykle "pro-strażackiej" psl w 2012. Jak zapewne wiesz, obydwie te opcje były/są pseudoliberalne. Pierwszą reformę odkręcał Miller (a więc socjaliści), drugiej na razie nikt (małymi kroczkami i częściowo zamierzają się za to zabierać obecnie rządzący, programowo również socjaliści, tyle że konserwatywno-narodowi). Kolejne nowopowstałe opcje "liberalne", (mające, jak wiadomo, spore braki w wiedzy matematycznej i historycznej, ale są jeszcze bardziej liberalni niż poprzednicy) grzmią, jak to nam jest dobrze, a wtórują im bogaci wyzyskiwacze z konfederacji lewiatan.

Opcje prezentujące program gospodarczy socjalny i "lewicowy" nie zabierają przywilejów służbom, bo byłoby to całkowicie sprzeczne z ich pragmatyką.
Opcje liberalna, konserwatywno-liberalna, chadecka, i inne tzw. "czarne" robią to z powodzeniem, co podałem na wcześniejszych przykładach. (a były już namaszczony przez nich komendant główny krzyczy w tym samym czasie: "o co wam panowie strażacy chodzi, przecież i tak macie dobrze")

Zrozumcie zatem, w żadnym wypadku nie powiedziałem, że obecne rządy są dla kraju zbawieniem (bo nie są!), natomiast dla służb mundurowych to jest wygrana na loterii. Każda opcja polityczna celuje w jakiś elektorat. Tak się jakoś dziwnie składa, że w naszym pięknym państwie biednych ludzi jest więcej niż bogatych. Program polityczny pis (co wynika również z matematyki) kierowany jest do tego właśnie "odrzuconego" przez "bogate elity" elektoratu, stanowiącego większą część tortu. A prawa demokracji (i jednocześnie jej największa słabość) są takie, że rządzi opcja wybrana przez największą część wyborców. (cytując klasyka, demokracja polega na tym, że dwóch meneli przegłosuje jednego profesora uniwersytetu).

Offline deejayslonio

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 845
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #3899 dnia: Listopad 28, 2016, 14:56:11 »
Wszystko fajnie gdyby politycy faktycznie mieli poglądy, których by się trzymali... Aktualnie jedyne, których się trzymają to chęć władzy. A zabranie przywilejów grupie np. 200 tysięcy ludzi, da w skali kraju duuuuużo więcej głosów poparcia w wyborach.