Autor Wątek: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?  (Przeczytany 1887410 razy)

maly 2

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2525 dnia: Grudzień 14, 2011, 19:55:11 »
w swietokrzyskim w kielcach tez jest zakaz dawania na maxa chlopakom z podzialu.

Offline piowo2008

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 191
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2526 dnia: Grudzień 14, 2011, 20:46:39 »
Jak Komendanci Wojewódzcy wprowadzą zakaz dawania maxa, to żaden K. Miejski czy Powiatowy się nie podłoży. Podziałowcy mogą zapomnieć o tym przywileju przy przejściu na emkę.
Widzę, że Ci którzy chcieli jeszcze popracować (powyżej 15 lat stażu) mają teraz ciężki orzech do zgryzienia. Czekać czy uciekać...
Gdy obowiązek wezwie mnie
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił

gość - sympatyk

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2527 dnia: Grudzień 14, 2011, 21:01:57 »
Proszę Państwa. Mam w rodzinie strażaka. I często dyskutujemy na temat jego przyszłości w Straży Pożarnej. Ostatnio jest bardzo znerwicowanym człowiekiem. W poniedziałek nawet nie chciał mówić na ten temat. Mówił że przeczytał artykuł na jednej ze stron internetowych i ma już dość. To był chyba ten artykuł:

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-az-jedna-piata-strazakow-moze-odejsc-ze-sluzby,nId,421203

Panowie Strażacy, nie wszyscy są przeciw Wam. Są ludzie którzy Was podziwiają. Przytaczam dwa posty pod artykułem. Jeden jest Waszego kolegi a drugi "kogoś". Są niestety też inne wypowiedzi niekoniecznie pochlebne.

~siwa
To tylko u nas gnoi się jedną z najbardziej zasłużonych służb dla narodu i robi się wszystko by wykończyć ten jakże piękny zawód.No cóż za to podwyżki dostanie wojsko, cichutko siedzące w jednostkach na państwowym wikcie,mające służbowe mieszkanka oczym strżak naiwniak może tylko pomazyć.Może za jakiś czas to oni zastąpią strażaków.w końcu to też slużby mundurowe i w końcu faktycznie zaczna narazać swoje życie.Bez urazy,ale szlak mnie trafia na tę dziką politykę.

~strażak_25lat służby
LUDZIE !!!
Tu nie chodzi o te 15 lat służby ( chyba wszyscy zgadzają się ) że jest to zbyt krótki okres służby. Służby powtarzam, bo to nie jest praca. Kto nie chce nie zrozumie co mam na myśli. Ludzie jak często potrzebujecie pomocy, jak często nas chwalicie jak ratujemy... Przecież my w czasie kiedy nie wykonujemy działań dla WAS, to nie leżymy WENTYLEM DO GÓRY. Zapraszam na oddział. Zobaczycie co się dzieje, szkolenia, doskonalenia tego to już umiemy. My chcemy Pracować dłużej, nie ma problemu. Ale za nasz trud dla całego POLSKIEGO społeczeństwa oczekujemy godziwego wynagrodzenia. Ja też już mam dość, bardzo często w służbie ponad wyznaczony czas ( w 2010 roku, wypracowane dodatkowo 430 godz, bez prawa do zapłaty). Dziś dowiedziałem się że jak ich nie odbiorę do końca 2011 roku to przepadają. I jak tu być dyspozycyjnym dla naszego SPOŁECZEŃSTWA. Dziś dowiedziałem się że POLICJA ma podwyżkę, a ja to co ? Nic nie robię, jak jest pożar albo powódź to wszyscy się zachwycają naszą pracą i oddaniem dla POLAKÓW. A jak jest spokój to 30 tyś. strażaków leży "do góry wentylem". Dzięki Polacy za poparcie. Ci na górze tylko cieszą się z Waszych wpisów. Kończę służbę dla Was w 2012 roku i na pewno kilka tysięcy moich kolegów. Nie chodzi o EURO, mam to w czterech literach. Chodzi o coś ważniejszego, BEZPIECZEŃSTWO POLAKÓW !!!!

~też sympatyk
należy się wcześniejsza emerytura, ale naliczana tak jak u innych z 10 lat pracy lub 20, a nie za ostatni miesiąc - dodatkowe dyżury, zastępstwa za nieobecnych i wysoka suma wyjściowa


Pozdrawiam

Też Sympatyk


Offline nurek04

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2528 dnia: Grudzień 14, 2011, 22:00:29 »
Co do małopolskiego KW, to koledzy z Tarnowa gdy odszedł na wyższy stołek, dali na mszę ^_^

Offline Ogn.Fox

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 913
  • Emeryt
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2529 dnia: Grudzień 15, 2011, 07:40:44 »
Rzeczpospolita": wielka ucieczka ze służb
Mundurowi odchodzą do cywila, bo boją się o emerytury. Inni zaprotestują, bo nie obiecano im podwyżek.
Fali odejść spodziewają się strażacy. – Sygnały są niepokojące – mówi Krzysztof Hetman, przewodniczący NSZZ Pracowników Pożarnictwa. Przytacza przykład jednostki, z którą rok temu rozstało się pięciu strażaków, a teraz planuje to zrobić 12.
Powodów do paniki nie ma – twierdzi Paweł Frątczak, rzecznik Komendy Głównej PSP. Do listopada chęć odejścia ze służby zadeklarowało 1293 strażaków. W całym 2010 r. mundur porzuciło 1274.
Strażacy też myślą o proteście. – Ludzie są rozgoryczeni. Nie dość, że zarobki są niskie, a wymagania rosną, to nikt nie chce o nas pamiętać. Strażaków dostrzega się tylko podczas powodzi – przekonuje Krzysztof Oleksak, szef Związku Zawodowego Strażaków Florian.
źródło :    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzeczpospolita-wielka-ucieczka-ze-sluzb,1,4967449,wiadomosc.html

"Kto zadaje pytania nie może uniknąć odpowiedzi."

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2530 dnia: Grudzień 16, 2011, 19:51:22 »
Wzrosną dodatki do emerytur i rent

Cytuj
Zgodnie z rządowym projektem zmian od 1 marca 2012 r. ogólna pula środków przeznaczonych na waloryzację świadczeń emerytalno-rentowych zostanie podzielona po równo na wszystkich uprawnionych. W efekcie w 2012 r. świadczenia zostaną podwyższone o kwotę 68 zł - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

1 marca 2012 r. emerytów i rencistów czekają radykalne zmiany. Procentowa waloryzacja przysługujących im świadczeń zostanie zastąpiona kwotową.Zgodnie z projektem nowelizacji w 2012 roku zostaną podwyższone m.in.:

- emerytury wojskowe i policyjne, wojskowe i policyjne renty inwalidzkie oraz wojskowe i policyjne renty rodzinne (świadczenia policyjne należne funkcjonariuszom Policji, ABW, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, CBA, Straży Granicznej, BOR, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej);

Po wejściu w życie projektowanej ustawy zniesiony zostanie proces negocjacji w ramach komisji trójstronnej do spraw społeczno-gospodarczych, który obowiązywał dotychczas przy ustalaniu wskaźnika waloryzacji. Co prawda w ostatnich latach nie udawało się wypracować wskaźnika waloryzacji w toku negocjacji z partnerami społecznymi, niemniej głos partnerów w komisji trójstronnej – przynajmniej jako głos opiniujący – musiał być dotychczas brany pod uwagę przy ustalaniu wysokości waloryzacji. Zgodnie z projektem zmian o kwocie waloryzacji rent i emerytur będzie jednostronnie decydować rząd...

http://www.nszzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1443:wzrosn-dodatki-do-emerytur-i-rent&catid=1:aktualnoci-nszz-policjantow&Itemid=30

http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/576399,w_przyszlym_roku_wzrosna_dodatki_do_emerytur_i_rent.html

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2531 dnia: Grudzień 16, 2011, 20:09:45 »
resztki wiary w wymiar sprawiedliwości szepczą mi, że TK tego nie przyklepie (kwotowej waloryzacji emerytur); ale efekt PR będzie...
Cytuj
POSTANOWIENIE z dnia 27 czerwca 2001 r. SYGN. TS 24/01

Trybunał Konstytucyjny w składzie:

Biruta Lewaszkiewicz-Petrykowska

po wstępnym rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym skargi konstytucyjnej Hieronima O. w sprawie zgodności:

Art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1996 r. o waloryzacji emerytur i rent oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 136, poz. 636) z art. 32 oraz art. 67 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej

postanawia:

odmówić nadania dalszego biegu skardze konstytucyjnej.
UZASADNIENIE

W skardze konstytucyjnej z 30 stycznia 2001 r. zarzucono art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1996 r. o waloryzacji emerytur i rent oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 136, poz. 636) sprzeczność z art. 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Naruszenie zasady równości jest, zdaniem skarżącego, skutkiem wprowadzenia przez zaskarżony przepis zasady waloryzacji procentowej emerytur i rent, która powoduje zwiększenie dysproporcji między świadczeniobiorcami, gdy tymczasem wzrost kosztów utrzymania dotykający wszystkich w równym stopniu przemawia za jednakową waloryzacją kwotową. Zarządzeniem sędziego Trybunału Konstytucyjnego z 13 marca 2001 r. wezwano skarżącego m.in. do: wskazania tych konstytucyjnych praw lub wolności, których naruszenie skarżący czyni przedmiotem skargi konstytucyjnej, a także określenie w jaki sposób wskazane rozstrzygnięcia organów władzy publicznej naruszają przysługujące skarżącemu prawa lub wolności konstytucyjne.

We wniesionym w odpowiedzi na to zarządzenie piśmie pełnomocnik skarżącego wskazał na prawo do zabezpieczenia społecznego wyrażone w art. 67 ust. 1 Konstytucji RP, a także na zasadę równości, o której mowa w art. 32 Konstytucji, jako na prawa których naruszenie stanowi podstawę skargi konstytucyjnej. Do naruszenia tych praw doszło poprzez zastosowanie przez organy władzy publicznej waloryzacji procentowej, a nie kwotowej przyznanej skarżącemu emerytury.

Trybunał Konstytucyjny zważył co następuje:

Przedstawiony w niniejszej skardze zarzut jest oczywiście bezzasadny. Potrzeba waloryzacji świadczeń emerytalnych jest spowodowana występującą inflacją i służy zniwelowaniu jej skutków. Celem waloryzacji jest więc zachowanie realnej wartości przyznanych emerytur i rent w odniesieniu do wzrostu cen towarów i usług.

Zachowanie realnej wartości przyznanych świadczeń emerytalnych za pomocą waloryzacji kwotowej, którą postuluje skarżący, byłoby możliwe tylko w sytuacji w której wszystkie świadczenia emerytalne byłyby jednakowej wysokości. Tylko w takim stanie faktycznym można by zachować realną wartość świadczeń poprzez powiększenie ich o ściśle określoną kwotę, obliczoną w oparciu o wskaźnik inflacji. Jednakże przy istniejącym zróżnicowaniu wysokości przyznawanych świadczeń emerytalnych stosowanie waloryzacji kwotowej prowadziłoby do trudnych do zaakceptowania rezultatów. Wyliczenie przykładowo kwoty, o którą należałoby powiększyć świadczenia emerytalne, na podstawie wskaźnika inflacji oraz przeciętnej emerytury, a następnie zwaloryzowanie wszystkich emerytur w oparciu o tę kwotę, pociągałoby za sobą spadek realnej wartości tych emerytur, których wartość jest wyższa niż przeciętna, a co za tym idzie do pokrzywdzenia emerytów, którym one przysługują. Z drugiej strony realna wartość emerytur niższych niż przeciętne zwiększyłaby się. Efektem tego byłoby wprawdzie powolne zmniejszanie się różnic w wysokości przysługujących świadczeń emerytalnych, jednakże nie zostałyby zniwelowane skutki inflacji, a co za tym idzie nie zostałaby zachowana realna wartość przyznanej emerytury, a takie cele leżały u podstaw wprowadzenia mechanizmu waloryzacji.

Wskazane powyżej cele mogą natomiast zostać osiągnięte przez wprowadzenie waloryzacji procentowej, której istota, w uproszczeniu sprowadza się do tego, że każda emerytura jest zwiększana o taką kwotę, o jaką ze względu na przewidywaną inflację, straci ona na wartości. Kwota ta jest obliczana m.in. za pomocą procentowego wskaźnika waloryzacji, określonego w ustawie budżetowej. Służyć to ma proporcjonalnemu wzrostowi emerytur w zależności od ich wysokości, a co za tym idzie zachowaniu ich realnej wartości .

Niezależnie od powyższego Trybunał Konstytucyjny pragnie podkreślić, iż zachowuje aktualność pogląd wyrażony w orzeczeniu TK z 20 listopada 1995 r. (sygn. K. 23/95, OTK ZU Nr 3/1995, poz. 14), iż kompetencja wyboru najbardziej trafnych rozwiązań prawnych w przedmiocie waloryzacji procentowej należy do parlamentu, który za sposób w jaki je wykorzysta ponosić będzie odpowiedzialność polityczną.

Biorąc powyższe pod uwagę należało ze względu na oczywistą bezzasadność przedstawionych w skardze zrzutów, odmówić nadania dalszego biegu skardze konstytucyjnej.
Informacje
Sygnatura OTK z 2001 nr 5 poz. 154
Status Obowiązujący
Ocena obowiązywania 16.12.2011
Wejście 27.06.2001
Opublikowano w OTK z 2001 nr 5

« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2011, 20:22:06 wysłana przez lang »
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline sikawkowy2008

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 138
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2532 dnia: Grudzień 17, 2011, 13:15:48 »
Lang widzisz.
Ty to wiesz,
ja to wiem,
Trybunał to wie,
a rząd nie wie.
Nie wiem tylko czy to braki intelektualne, czy świadome działanie?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2533 dnia: Grudzień 17, 2011, 16:31:42 »
Trzysta zł to za mało.

Cytuj
Rząd wystraszył się lawiny odejść i obiecał żołnierzom średnio po 300 zł podwyżki. To jednak zbyt mało, aby zatrzymać najlepszych - twierdzi płk Stanisław Ruman w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej.

"...Żołnierze odchodzą, bo wciąż nie wiedzą jak będzie wyglądał nowy system emerytur mundurowych. Nieufnie patrzą na zapowiedzi strony rządowej w tej sprawie. Tym bardziej że tak naprawdę nikt z nami nie konsultuje tych zmian. Tyle co dowiemy się z mediów. Wprawdzie zmiany mają nie obejmować tych żołnierzy, którzy już służą, ale mogą zmienić się np. zasady przeliczania, które będą mniej korzystne..."

Może w kolejnym roku już nie będzie takich odejść, bo część żołnierzy otrzyma obiecane przez premiera podwyżki?

Nie sądzę. Te podwyżki to kolejny gest rządu. Moim zdaniem premier mógł się przestraszyć lawiny odejść i w ten sposób chce zatrzymać żołnierzy i funkcjonariuszy.

I uda mu się to?

O ile pamiętam, to ostatni wzrost uposażeń był na początku 2009 r. Od tego czasu nie rosły one nawet o wskaźnik inflacji. Trudno więc mówić, że 300 zł zadowala żołnierzy. Jeśli armia chce zatrzymać najlepszych to musi o nich dbać bez przerwy. Uposażenia powinny również co roku automatycznie wzrastać co najmniej o wskaźnik inflacji..."

http://www.nszzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1448:trzysta-z-to-za-mao&catid=1:aktualnoci-nszz-policjantow&Itemid=30

http://praca.gazetaprawna.pl/wywiady/576460,300_zl_podwyzki_dla_zolnierzy_to_za_malo_aby_zatrzymac_najlepszych.html

Offline youngfireman

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 264
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2534 dnia: Grudzień 19, 2011, 16:02:47 »
Panowie, czy ktoś może potwierdzić niepokojące informację jakie docierają m.in. z KM PSP Kraków gdzie padło oficjalnie wypowiedziane przez Komendanta zdanie o zmianie systemu naliczania z ostatniego uposażenia na 3 letni wybrany okres najbardziej korzystny dla funkcjonariuszy!!!! Miałoby to dotyczyć WSZYSTKICH włącznie, a wchodzić w życie od 1 stycznia 2013 roku  :huh:

gosć15963

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2535 dnia: Grudzień 19, 2011, 17:09:30 »
do youngfireman

oczywiście że takie są założenia Rządu wystarczy poczytać projekt ustawy emerytalnej zolnierzy ktory jest juz dostepny tam wyraźnie jest napisane że dla obecnych w slużbie zostaje 15 lat slużby i na tym koniec a rentowe, naliczanie itd dla wszystkch prawdopodobna data wejścia ustawy a życie to 1 lipiec 2012 ewntualnie 1 styczeń 2013

Offline kamaras

  • starszy ogniomistrz
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 938
  • kamaras
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2536 dnia: Grudzień 19, 2011, 17:26:11 »
Ja dzisiaj miałem spotkanie z ZZ i zmiany mają dotyczyć TYLKO nowoprzyjętych...

Offline deejayslonio

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 845
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2537 dnia: Grudzień 19, 2011, 17:36:51 »
Ja dzisiaj miałem spotkanie z ZZ i zmiany mają dotyczyć TYLKO nowoprzyjętych...

Jeżeli tak ma być to właściwie wszystko jest ok i nie ma się czym przejmować...
Tylko dlaczego to tak niepewnie brzmi?

Offline kamaras

  • starszy ogniomistrz
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 938
  • kamaras
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2538 dnia: Grudzień 19, 2011, 17:46:42 »
W dzisiejszych czasach nic nie jest pewne na 100%...

gosć15963

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2539 dnia: Grudzień 19, 2011, 18:11:34 »
lektora dla niedowiarków projekt  uat. emeryt żołnierzy

http://www.nfow.pl/pliki/ustawa_projekt_2011_listopad.pdf
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 18:32:52 wysłana przez lang »

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2540 dnia: Grudzień 19, 2011, 18:48:22 »
powyższy projekt w żaden sposób nie dotyczy reformy systemu emerytalnego! najpoważniejszą proponowana zmianą w stosunku do żołnierzy jest wprowadzenie obniżonego uposażenia za okres absencji chorobowej - można się spodziewać, że nas to też czeka;
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

gość15963

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2541 dnia: Grudzień 19, 2011, 19:47:19 »
lang czy zapoznaleś się z projektem ? 

warto go przeczytać a potem się wypowiadać.

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2542 dnia: Grudzień 19, 2011, 20:33:40 »
:) cały wraz z uzasadnieniem; może się nie znam, może nie potrafię czytać ze zrozumieniem:) ale jedno wiem - projekt dotyczy zasadniczo zmian w ustawie o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, a zmiany w ustawie o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy są implikowane tymi pierwszymi i akurat nie ma w nich nic, czym moglibyśmy sie niepokoić; przeczytaj całość jeszcze raz - nie ma tam ani jednego zdania o reformie systemu emerytalnego; czujnym trzeba być, ale w paranoję nie można popadać; prawda jest taka, że tych projektów jeszcze nie ma, a jeżeli są, to tylko w postaci szkiców, które napewno nie zostały skierowane do konsultacji;
i na przyszłość - jak masz zamiar częściej pisać, to się zarejestruj
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline firepl

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 317
  • w stanie spocz.
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2543 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:46:29 »
..a świstak siedzi i zawija sreberka... już po podwyżkach więc raczej nie czekac

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2544 dnia: Grudzień 22, 2011, 08:39:00 »
Spadła liczba rent w Policji

Cytuj
Spada liczba policjantów i strażaków, którym komisje lekarskie przyznają renty inwalidzkie. Zapowiadana reforma może odwrócić tę tendencję - informuje Dziennika Gazeta Prawna.

Tylko osoby, które do końca przyszłego roku wstąpią do policji, straży pożarnej czy granicznej, zachowają prawo do łączenia renty z emeryturą. W praktyce oznacza to, że będą mogły mieć ją podwyższoną o nawet 15 proc. Pod warunkiem że udowodnią, iż ich inwalidztwo ma związek ze służbą. Zachowają także prawo do ubiegania się o III grupę inwalidzką. Zgodnie z deklaracjami Jacka Cichockiego, wiceministra spraw wewnętrznych (MSW), dopiero funkcjonariusze, którzy wstąpią do służby po 2012 roku, stracą obecne uprawnienia.

Zmieni się także lista chorób uprawniających do ubiegania się o renty z tytułu niezdolności do służby. Okazuje się jednak, że już teraz funkcjonariusze mają coraz większe problemy z ich uzyskaniem. Chociaż prawo do świadczenia wciąż ma 76,5 tys., pobiera je jednak 17,2 tys.
Bez pieniędzy

Związki zawodowe służb mundurowych mają powody do zadowolenia. Po kilku miesiącach negocjacji udało się im przekonać rząd, że nie należy zmieniać zasad przyznawania rent obecnym funkcjonariuszom. Policjanci, strażacy, pogranicznicy i funkcjonariusze służb specjalnych nadal będą mogli otrzymywać wyższe emerytury tylko dlatego, że w czasie służby stracili zdrowie. Pomocne w przekonaniu strony rządowej były informacje dotyczące liczby osób ubiegających się o te świadczenia.

http://www.nszzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1466:spada-liczba-rent-w-policji-&catid=1:aktualnoci-nszz-policjantow&Itemid=30

http://www.nszzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1466:spada-liczba-rent-w-policji-&catid=1:aktualnoci-nszz-policjantow&Itemid=30

Offline pożarnik92

  • asp.sztab.w stanie spoczynku
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Bądz zawsze sobą.
"W służbach mundurowych zwyczaj salutowania wywodzi się z tego, że co jakiś czas trzeba sprawdzić, czy ma się jeszcze własną głowę."
"Mało salutowałem i teraz wiem że  w odpowiednim czasie nie miałem głowy"

JRG7

  • Gość
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2546 dnia: Grudzień 26, 2011, 19:43:37 »
Święta z przerwą na służbę zaliczone  ^_^ mile spędzone z rodzinką i jest decyzja (nie wiem, czy do końca słuszna) zostaję, w razie ściemy ze strony rządu (ukradną mi należne pieniądze) to i ja po ściemniam w służbie (ratowanie życia z tego wykluczam), do tego mam obiecaną robotę, może inaczej mam komuś pomagać budować domy na północy nie za darmo  :dance:

Za "stary" jestem, żeby dyskutować, a nic nie robić ... w dżungli każdy żyje na własny rachunek, tak zaczynam traktować ten kraj i chyba tak będę robić.

Offline mario

  • LORD OF THE RINGS
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.123
  • FIRE WALK WITH ME
    • najlepsza strona strażacka

Offline damcio22

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 81
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2548 dnia: Grudzień 27, 2011, 11:56:47 »
Zacznie sie na dobre !!!

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nasza wizja reformy emerytalnej-czekać czy uciekać?
« Odpowiedź #2549 dnia: Grudzień 27, 2011, 16:00:47 »
kolejny "czarny PR" - http://wiadomosci.wp.pl/title,Tak-kombinuja-policjanci-by-dostac-wiecej-pieniedzy,wid,14114573,wiadomosc.html?ticaid=1da18

Zacznie sie na dobre !!!

Tak kombinują media...

Cytuj
Rzeczpospolita w artykule zatytułowanym "Sposób na policyjną kasę - tak kombinują policjanci, by dostać więcej pieniędzy" komentuje w niewybredny sposób wyniki kontroli MSWiA w kilku komendach Policji z lat 2008/2009.

Gazeta chełpi się dotarciem do wniosków z kontroli przeprowadzonej w kilku komendach Policji pisząc: "..."Rz" dotarła do wniosków z ponadrocznej kontroli w pięciu komendach policji (w Łodzi, Kielcach i Lublinie, Wieliczce i Koszalinie), która właśnie trafiła do MSW. Wnioski? Podwyższanie zarobków przed końcem służby to proceder masowy - nawet ostatniego dnia pracy. A ponieważ emerytura policjanta wynosi 75 proc. ostatniego uposażenia, podniesienie np. dodatków służbowych, motywacyjnych czy funkcyjnych przed końcem pracy skutkuje wzrostem świadczeń, które otrzymują emerytowani funkcjonariusze..."

Nagłośnione dzisiaj w "Rzeczypospolitej" kontrole przeprowadzone były pod hasłem "Ocena prawidłowości przyznawania dodatków do uposażeń policjantom odchodzącym na zaopatrzenie emerytalne lub rentowe w latach 2008-2009"!!!

Protokoły kontroli i Wnioski pokontrolne były dostępne na stronie internetowej MSWiA od lipca 2011'. Na naszej stronie komentowaliśmy je w listopadzie... Dlaczego więc dopiero dzisiaj gazeta nagłaśnia dawno przebrzmiałą sprawę? Dlaczego dopiero teraz przypuszcza atak na wizerunek policjantów zarzucając im kombinowanie z dodatkami, co przez społeczeństwo musi zostać odebrane jednoznacznie negatywnie? Dlaczego wreszcie, w ogóle podejmuje się brzydką kampanię prasową przeciw policjantom - skoro przecież w żadnym z protokołów kontroli nie stwierdzono złamania prawa?

Sama gazeta informuje przecież w zakończeniu artykułu: "...Jest to powszechna praktyka, ale zgodna z prawem..."

Gazeta cytuje na koniec rzecznika prasowego MSW, z którego wypowiedzi wynika, że MSW cyt. "...Zna problem i zamierza go ukrócić. - Obecnie jest przygotowywany nowy system emerytur mundurowych dla nowych funkcjonariuszy i żołnierzy. Chcemy, aby dla nowych funkcjonariuszy podstawą wysokości emerytury była średnia wysokości pensji z trzech wybranych lat służby, a nie jak dotychczas - wysokość ostatniej pensji...". Ta wypowiedź chyba jasno odpowiada na pytanie, dlaczego dopiero teraz gazeta podejmuje ten temat.

Wydawało się nam, że zgodnie z zapowiedzią premiera wszelkie propozycje zmian w systemie emerytur mundurowych będą konsultowane w ramach prac zespołu związkowo-rządowego i dopiero wówczas podawane do wiadomości publicznej, jako skonsultowane ze stroną społeczną. Jak widać rzecznik MSW ma własny pogląd na sprawę.

Trudno oprzeć się myśli, że ten artykuł dotyczący zależałych na stronach internetowych zagadnień, do których "nagle" dotarła gazeta jest inspirowany przez źródła, którym zależy na osłabieniu społecznego poparcia dla słusznych żądań służb mundurowych domagających się podwyżek. Podwyżek, które obiecał premier w swoim expose.

I jeszcze jedno. Przykre jest, że ten artykuł sprawiający nieodparte wrażenie stworzonego na zamówienie, zamieszczają bezkrytycznie inne strony powiązane z policją, także te mieniące się jedynymi obrońcami interesów funkcjonariuszy...

Cały artykuł w Rzeczypospolitej

http://www.rp.pl/artykul/10,779209-Sposob-na-policyjna-kase.html

Komentarz do wniosków pokontrolnych zamieszczony na naszej stronie 25 listopada 2011'

W związku z zamieszczoną na naszej stronie odpowiedzią Departamentu Kontroli, Skarg i Wniosków MSWiA wyszukaliśmy na stronie bip MSWiA protokoły po kontrolach problemowych na temat "Ocena prawidłowości przyznawania dodatków do uposażeń policjantom odchodzącym na zaopatrzenie emerytalne lub rentowe w latach 2008-2009".

Kontrole zostały przeprowadzone w Komendach Wojewódzkich Policji w Kielcach, Lublinie, Łodzi, KMP Koszalin i KPP Wieliczka. Ponieważ wszystkie zalecenia DKSiW są niemal identyczne, problem przedstawiamy na przykładzie KWP w Kielcach.
Kontroli podlegała: legalność, celowość, efektywność i oszczędność wykorzystywania środków na dodatki do uposażenia funkcjonariuszy przechodzących na zaopatrzenie emerytalne lub rentowe oraz: rzetelność sporządzania dokumentacji źródłowej.

W żadnej z kontrolowanych jednostek nie dopatrzono się działań, które byłyby niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa jednak, jak stwierdzono w piśmie pokontrolnym: "pozytywnie z nieprawidłowościami oceniono realizację zadań w zakresie przyznawania dodatków do uposażeń policjantom odchodzącym na zaopatrzenie emerytalne lub rentowe w latach 2008-2009 - z punktu widzenia zgodności z obowiązującymi przepisami oraz oszczędności i rzetelności"

Jakież to były te „nieprawidłowości?”. Główna, wymieniona w piśmie DKSiW nieprawidłowość, którą stwierdzono w działalności wszystkich kontrolowanych jednostek jest następująca:

"...w ocenie Departamentu Kontroli, Skarg i Wniosków MSWiA przyjęta praktyka podwyższania dodatków do uposażeń policjantom odchodzącym na zaopatrzenie emerytalne lub rentowe w okresie bezpośrednio poprzedzającym moment ich zwolnienia ze służby w Policji, choć zgodna z literą prawa, jest niecelowa i nieefektywna, bowiem dewaluuje motywacyjny charakter tych składników uposażenia oraz wywołuje określone skutki dla budżetu państwa..."

DKSiW stwierdza, iż "...obowiązujący system podwyższania policjantom dodatków do uposażeń nie jest wykorzystywany jako narzędzie motywujące policjantów do lepszego wykonywania zadań i czynności służbowych...konsekwencją podwyższania wysokości dodatków bezpośrednio przed przejściem funkcjonariuszy Policji na zaopatrzenie emerytalne lub rentowe jest przerzucanie ciężaru odpowiedzialności za wypłacanie przyznanych świadczeń pieniężnych z budżetu jednostki organizacyjnej Policji na część budżetu państwa..."

W odpowiedzi na zalecenia pokontrolne Świętokrzyski Komendant Wojewódzki Policji napisał między innymi: "...istniejąca możliwość podwyższania dodatków dla zamierzających odejść na emeryturę nie jest pozbawiona charakteru motywacyjnego, bowiem świadomość wyróżnienia w takiej formie jest dla policjanta bodźcem do właściwej realizacji zadań służbowych w perspektywie wielu lat służby...policjantów ocenia się także przez pryzmat stażu służby w Policji oraz zdobytego doświadczenia zawodowego..."

Jak widać stanowisko komendanta, który odpowiada między innymi za właściwe kształtowanie stosunków międzyludzkich w podległych jednostkach diametralnie różni się od stanowiska urzędników MSWiA, których pogląd na sprawę zdeterminowany jest w dużym stopniu próbami fałszywie pojętej "obrony budżetu" przed zwiększeniem świadczeń emerytalnych i rentowych.

Niepokojące jest również stanowisko DKSiW uznające za nieprawidłowość - podwyższanie dodatków związkowcom. Oto, co w tej sprawie znajduje się w zaleceniu pokontrolnym:
"...dodatki służbowe były podwyższane policjantom zwolnionym z obowiązku świadczenia służby w związku z pełnieniem funkcji w związku zawodowym, co było niezgodne z art. 104 ust. 3 ustawy o Policji oraz mogło stanowić naruszenie art. 1 ust.2 ustawy o związkach zawodowych, zgodnie z którym związek zawodowy jest niezależny w swojej działalności od pracodawców, administracji państwowej i samorządu terytorialnego oraz od innych organizacji - uzasadnieniem podwyższenia dodatków była wzorowa ocena pracy członka organizacji związkowej a nie ocena wykonywania ustawowych zadań nałożonych na policjanta..."

Odpowiadając na powyższe, Świętokrzyski Komendant Wojewódzki napisał:

"...odnosząc się do wniosków dotyczących podwyższania dodatków służbowych policjantom zwolnionym z obowiązku świadczenia służby w związku z pełnieniem funkcji w organizacji związkowej, stwierdzić należy, że dotychczasowa pragmatyka służbowa nie wskazywała na błędną interpretację obowiązujących przepisów. Podstawą wyróżnienia ww. policjantów w drodze czasowej  podwyżki dodatku służbowego była ocena ich zaangażowania m.in. w organizację uroczystości organizowanych przez świętokrzyską Policję, aktywność na rzecz reprezentowania i obrony praw policjantów, ich interesów zawodowych i socjalnych...przedstawiona w protokole z przeprowadzonej kontroli oraz wystąpieniu pokontrolnym opinia prawna wydana dla potrzeb Zespołu kontrolnego, wyrażająca pogląd, że podwyższanie dodatku służbowego członkom związku może stanowić naruszenie ustawy o związkach zawodowych daje odmienne spojrzenie na dotychczasową pragmatykę służbową w tym zakresie - w związku z powyższym taka praktyka postępowania wobec policjantów delegowanych do pracy w organizacjach związkowych zostanie przyjęta do stosowania w garnizonie świętokrzyskim, jako obowiązująca..."

Komentarz ZG NSZZ Policjantów do tekstu „Wystąpienia pokontrolne DKSiW” :

Kuriozalna interpretacja

Interpretacja przepisów, zawarta w zaleceniu pokontrolnym Departamentu Kontroli, Skarg i Wniosków MSWiA oraz w opinii prawnej wydanej dla potrzeb zespołu kontrolnego, stanowi prawdziwe kuriozum. Trzeba było bardzo tęgich głów, by wymyślić, że podwyższenie dodatków służbowych policjantom zwolnionym z obowiązku świadczenia służby w związku z pełnieniem funkcji w organizacji związkowej jest niezgodne z... ustawą o związkach zawodowych. A gdzież to byli specjaliści z DKSiW, gdy ewidentnie naruszając ustawę o związkach zawodowych obniżono działaczom związkowym mundurówkę, gdy przez ponad dwa lata obowiązywał zakaz wypłacania im nagród motywacyjnych? Czyli mamy rozumieć, że gdy chce się coś związkowcowi dać, jest to niezgodne z przepisami, za to gdy się coś zabiera – wszystko jest OK.
Tak gwoli przypomnienia, w ustawie o związkach zawodowych znajduje się zapis, że nikt nie może ponosić ujemnych następstw z powodu przynależności do związku zawodowego albo wykonywania funkcji związkowej. Statut NSZZ Policjantów, który – zgodnie z art. 67 ustawy o Policji – określa szczegółowe zasady współdziałania między kierownictwem służbowym a Związkiem, stanowi, iż członkowi Związku, pełniącemu funkcję z wyboru, w czasie trwania mandatu nie można zmienić na niekorzyść warunków służby lub uposażenia. Z kolei obowiązujące rozporządzenie Rady Ministrów, określające zakres uprawnień przysługujących pracownikom w czasie zwolnień od pracy, mówi, że pracownik korzystający ze zwolnienia od pracy zachowuje prawo do świadczeń wynikających z tytułu zatrudnienia, nie wprowadzając w tym zakresie jakichkolwiek ograniczeń.
Interpretacja, w myśl której niezależność związku zawodowego ma polegać na niemożliwości podwyższania uposażenia działaczowi tego związku, jest nie tylko niezgodna z prawem i niedorzeczna, ale również szkodliwa, gdyż – jak w przypadku KWP w Kielcach – sugeruje przełożonym właściwym w sprawach osobowych odstąpienie od dotychczasowego trybu postępowania, w pełni uzasadnionego obowiązującymi przepisami. Mamy nadzieję, że ktoś w MSW pójdzie po rozum do głowy i – w kontekście zbliżającego się EURO 2012 – nie trzeba będzie kolejnych batalii prawnych i kierowania przez związek zawodowy następnych wniosków do prokuratury i Trybunału Konstytucyjnego.


http://www.nszzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1477:tak-kombinuj-media&catid=1:aktualnoci-nszz-policjantow&Itemid=30

http://www.nszzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1384:komentarz-do-qwystpie-pokontrolnych-dksiwq&catid=8:wydarzenia&Itemid=34