To jest program napisany dla naszej straży, dlatego ma funkcje i opcje typowe dla naszych realiów - ale co by było, gdyby producent tego wspomnianego przez Ciebie wcześniej zachodniego programu opracował modyfikacje dostosowujacą ją do naszych potrzeb? Czy dalej byś chciał pracować z SWD?
A dlaczego znowu mamy wybierać i promować jakieś zagraniczne rozwiązanie skoro mamy swoje
SWD jest pisane od zera dla polskich realiów i się sprawdza. Mamy polską firmę która to pisze i serwisuje, mamy możliwość natychmiastowej pomocy, sprawdzałem działa i to bardzo dobrze.
Przytoczę też słowa pewnego profesora który mnie kiedyś uczył, jak program od razu działa dobrze to znaczy że gdzieś tkwi w nim błąd, który wylezie w najmniej oczekiwanym momencie. Nie da się od razu przewidzieć wszystkich implikacji, a poza tym ciągle dochodzi nam nowy sprzęt do obsługi, czyli potrzebujemy swojego serwisu z którym się dogadamy po polsku
Dlaczego dla przykładu Niemcy mając do wyboru swój sporo droższy projekt zawsze wybierają swój
Ano dlatego że po pierwsze primo to swoje, po drugie mają nad tym kontrolę, możliwość wprowadzenia zmian a po latach sprzedanie dopracowanego produktu komu innemu i jeszcze dodatkowy na tym zarobiek. Poza tym firma która robi taki projekt jest swoja i płaci u siebie podatki czyli dla państwa w dłuższym okresie to same korzyści.
SWD nie jest idealne ale jeśli wprowadzisz odpowiednie dane, przy czym jest strasznie dużo roboty to masz potem z górki. U mnie nie ma już problemu z szukaniem dokumentów, druków, telefonów do osób funkcyjnych, procedur, ulic, obiektów, osób z OSP, sprzętu z OSP ... mogę tak dalej wymieniać. Nie wspomne o tym jak szybko dzięki SWD można na nogi postawić praktycznie całe siły SP na terenie powiatu. Ale tego trzeba ciągle pilnować i aktualizować.
Do tego jeszcze kłania się to by nasza "góra" w końcu przestała patrzyć na SWD jako program statystyczny i przestała wymyślać takie tabelki że hgw wie co z nimi robić.
Po tym nakładzie pracy przy SWD i po tych korektach które nastąpiły w kolejnych wersjach SWD odpowiadam
nie nie przeszedłbym na inny program.
Poza tym każdy produkt adoptowany do potrzeb lokalnych jest TYLKO I WYŁĄCZNIE ADOPTOWANY i wg mnie nigdy nie spełni wszystkich wymagań bo zawsze coś będzie się "gryzło".
Dla przykładu mieliśmy spory problem z wyborem centrali bo ktoś nam udawadniał że taka a taka lepsza (a ta niby lepsza to zupełnie inne przeznaczenie jak służby rat.) a tu pech trafiło się pare upartych osób które wiedziały co chcą.
ale ile razy są problemy z transmisją, czy coś innego się sypie to wszyscy mamy młyn
U mnie z początku były drobne problemy z transmisją ale z reguły to padał jakiś kanał w KW i nie mogliśmy wysyłać danych.
W tej chwili poustawiane mamy wszystko tak że idzie z automatu a program transmisji jest na serwerze i praktycznie nawet człowiek nie wie że takie coś jest.
Wysunę hipotezę że wiekszość problemów z SWD i transmisją wynia z problemów sprzętowych. Trzeba zainwestować w dobrą sieć, okablowanie, serwerownie, same serwery, zasilanie awaryjne, porządne łącze internetowe, oprogramowanie antywirusowe itd. a te wydatki to w wielu Komendach pięta achillesowa bo wielu uważa że to niepotrzebne.
Za mojej kadencji i współpracy z SWD na poziomie KP nigdy nie było totalnego krachu SWD.
Wielokrotnie też SWD pokazało swoją funkcjonalność w przypadku dużej ilości akcji bądz przy bardzo dużych i długotrwałych akcjach.
Zaraz, zaraz - chce mieć jasność zanim zacznę dociekać jak to jest - chodzi o numer 112 że idzie na dwie centrale, a 998 i 999 na osobne?
Problem wygląda tak że PR ma swoją centralę na której działają ich linie miejskie, 999, linie wew. itd. a SP miało starszą centralę która się wykopyrtła. Więc trzebabyło zakupić nową i do niej wpiąć co trzeba.
Dla ciekawostki podam że jesteśmy już po wstępnej konfiguracji nowego sprzętu i po dopilnowaniu instalatorów jestem przyjemnie zaskoczony wynikiem prac. Mamy możliwość odbioru wszystkich lini na tel. systemowych (MSWiA, 998, 112, VOiP, linie miejskie, linie wew.) a co ciekawsze pełną dowolność w przełączaniu rozmów zarówno między liniami wew. jaki do PR czy Policji nawet po lini MSWiA. Dodatkowo są zainstalowane telefony na odpowiednich liniach alarmowych poza centralą w razie W gdyby jednak nastąpiła awaria centrali - a to już wynik zyskania pewnego praktycznego doświadczenia.
Do tego położony został ogromny nacisk na oprogramowanie i z tego też jestem zadowolony. Duże okno z wyświetlonym numerem dzwoniącym, możliwość zapisania w książce, porobienia grup, oddzwonienia i inne cuda wianki. Niby banał ale kurcze inne produkty tego nie mają lub rozmiar okien takich że lupy by trzeba używać.
Dlatego po raz kolejny skłaniam się do popierania własnych krajowych rozwiązań bo jednak Polak potrafi.
Pozostała nam jeszcze do rozwiązania kwestia pełnej współpracy z SWD i śmiem twierdzić że mając takie narzędzie w reku jestem w stanie obsłużyć zgłoszenie bez konieczności robienia jakiś dodatkowych notatek na kartkach czy coś takiego.