Jeśli macie 100 tys to moim zdaniem możecie zapomnieć o roczniku 1992 i młodszych. Samochody rocznik 1990 w ubiegłym roku od 150 tys zł do ponad 200 tys zł.
Jeśli będzie młodszy niż 1985 to już będzie sukces. Co do zbiorników wody to jak koledzy napisali - standard to 1500, podobnie jest z napędem 4 x 4 - w Holandii to już samochody specjalistyczne. Jest jeden taki, specjalistyczny "leśny":
http://www.fte.nl/3411.htm tylko, że obstawiam cenę znacznie ponad 200 tys zł.
Co do marki - kiedyś ktoś mi napisał, że DAF ma 60% części tych samych co mercedes, chyba nawet to było FTE kilka lat temu.
Ja bym jednak zwrócił uwagę na autopompę - Metz już nie zajmuje się pompami - z tego co się orientuję współpracuje z Rosenbauerem i zajmuje się drabinami, Bachert nie istnieje, Kronenberg przejęty przez Rosenbauera. Podobno z częściami nie ma problemu, z resztą samochodów z tymi pompami jest u nas trochę więc i serwis jest ale osobiście kupiłbym Rosenbauera albo Zieglera. Jest jeszcze Godiva, szczególnie w samochodach angielskich, ja, poza tym, że widziałem nową na samochodzie od Szczęsniaka nie wiem jak sie sprawuje (koledzy nie narzekają), myślę, że są dobre, oni współpracują z amerykańskim Hale.
Do wyboru macie jeszcze samochody z UK, zbiorniki rzędu 1800 litrów, trafiają się z napędem 4 x 4, są sprzedawane już jako przerobione z kierownicą po lewej stronie. Mają bardzo ergonomiczną zabudowę - łatwy dostęp tylko że jest to związane z tym, że są niskie. Skrzynie biegów w większości to automaty. Roczniki są stosunkowo młode ale przebiegi większe niż w Holandii.
Tu masz przykład takich samochodów:
http://www.pojazdyspecjalne.pl/PL/index.php?id=oferta