Autor Wątek: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG  (Przeczytany 46936 razy)

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 04, 2023, 12:05:46 »
Wszystko zależy od ekipy inspekcjonującej. Ciągle czepiasz się tego wyjazdu do zdarzenia. Może ten czas należy zwiększyć? Bo jednak czas wyjazdu ma spore znaczenie w naszych działaniach, im szybciej dojedziemy tym mamy większe szanse na złapanie pożaru we wczesnej fazie/większą szansę na uratowanie ludzi i mienia.
Co do elementu
Cytuj
ćwiczenie praktyczne którego siły są całkowicie niezgodne z procedurami dysponowania
jak dojeżdżasz na miejsce to zwykle nie wszystko dojeżdża na raz i pierwszą fazę działań ogarniasz sam. Jak masz zdarzenie chemiczne to SGRChem potrafi i po godzinie przyjechać a do tego czasu musisz sobie jakoś radzić. I ogarnięta ekipa inspekcjonująca powinna to rozumieć i ocenić działanie które jesteś w stanie zrobić własnymi siłami do czasu przybycia wsparcia.
Jak zwiększyć czas? Przecież mogę z ostatnich lat pokazać kilkanaście pism które mówią o bezpiecznym a nie szybkim dojeździe do zdarzenia w zasadzie to po każdym wypadku coś takiego było...
Co do zdarzenia to ok pierwsza faza działań to ile 10-20 minut? Potem to do inspekcjonowanych powinny zacząć dojeżdżać SiS zgodne z procedurą dysponowania... Na przykładzie który podałem oznacza to ni mniej ni więcej, że pierwszy rzut nie musi kombinować zasilania bo wie, że w krótkim czasie dolecą jednostki z drugiej JRG oraz OSP do tego dodatkowe SIS zajmą się poszkodowanymi... Bo 20 minutach w budynku mieszkalnym (gdzie zagrożone jest życie ludzi) na miejscu powinno być 7 ludzi czy od 12 do 16 (oczywiście nie licząc uranu/plutonu lub jakichś innych CBRNE w piwnicy bloku)? Może pora skończyć z fikcją i tresowaniem strażaków. 
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2023, 12:14:54 wysłana przez Eqinox »
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline bombaj998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 374
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 04, 2023, 12:25:23 »
Tu nie chodzi o to że ktoś się boi inspekcji tylko najbardziej wkurw.... to że np wyjazd w 2 minuty ale później jechać nie więcej niż niż 70 km bo jak przekroczysz to notatki kierowca i dowódca. Druga rzecz to trzeba się uczysz dwóch wersji wykonywanie czynności :pod kontrolę i pod faktycznie akcje. Ktoś kto robi na podziale parę lat to wie że jaka to różnica. Te założenia to jakaś abstrakcja acetylen poszkodowany strażak poszkodowany dowódca później kierowca i przepalone odcinki a w tym czasie rozpoznanie 360 i 5 poszkodowanych w oknie , 7 osób robi robotę 20. Robię troche i nigdy w życiu takiej wojny nie widziałem jak na kontrolach.

Offline simek92

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.134
  • KM PSP
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 04, 2023, 12:55:50 »
Jak dużo mnie dzieli z kolegą @Equinox, tak teraz przyznaję mu 100% racji.
@Jon. Snow zwiększyć trzeba czas, bo tak naprawdę to:
1. Powinieneś ubrać się w bieliznę podbarierowa, lub w ogóle rozebrać się z ubrania koszarowego.
2. Ubrać aparat przed ruszeniem, zapiąć pasy bezpieczeństwa.
3. Bezpiecznie dostać się na garaż. U mnie nie ma ześlizgu (jest wyłączony ze względu na przepisy BHP) i czas mamy tak samo liczony jak ci, którzy mają do dyspozycji dwa ześlizgi.
4. Dokładne zapoznanie się z treścią zgłoszenia przez KDR. To też zajmuje czas, ale chyba lepiej wiedzieć więcej od razu, niż zastanawiać się podczas dojazdu do czego tak naprawdę jedziemy.
5. Kody zdarzeń: po raz kolejny tu napiszę: czy do gałęzi na chodniku też mamy wyjeżdżać w minutę i potem trzymać się czasu 2min/km? Przecież to jest większe zagrożenie niż ta śmieszna gałąź czy otwarcie drzwi u babci, której nie widziano 2 tygodnie.
Te rzeczy muszą się zmienić, żeby zmieniło się podejście kontrolujących i tym samym wytyczne do tych kontroli.

Offline Tomala7777

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 496
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 04, 2023, 13:00:02 »
Dwa ostatnie wpisy dokładnie opisują jak to wygląda na kontrolach i jeszcze pytanie czy strażak się bardziej stresuje jadąc na akcję czy jak przyjeżdża kontrola? Czy tak to powinno wyglądać  :gwiazdki: :gwiazdki:

Offline JON SNOW

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 371
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 04, 2023, 13:19:52 »
Cytuj
Może pora skończyć z fikcją i tresowaniem strażaków. 
Oczywiście że skończyć. Nie komentowałem założenia o którym pisałeś bo było poniżej krytyki.
Cytuj
Co do zdarzenia to ok pierwsza faza działań to ile 10-20 minut?
Dobrze wiesz że to zależy od miejsca działań. Różne sytuacje się zdarzają, tak na dobrą sprawę 30 minut powinno wystarczyć żeby w ćwiczeniu sprawdzić co trzeba. Jak będzie czepialska (słaba) ekipa to będzie wymyślać cuda na kiju.
Żyję w kraju w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ... :)

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 04, 2023, 15:43:16 »
Cytuj
Może pora skończyć z fikcją i tresowaniem strażaków. 
Oczywiście że skończyć. Nie komentowałem założenia o którym pisałeś bo było poniżej krytyki.
Cytuj
Co do zdarzenia to ok pierwsza faza działań to ile 10-20 minut?
Dobrze wiesz że to zależy od miejsca działań. Różne sytuacje się zdarzają, tak na dobrą sprawę 30 minut powinno wystarczyć żeby w ćwiczeniu sprawdzić co trzeba. Jak będzie czepialska (słaba) ekipa to będzie wymyślać cuda na kiju.

Ćwiczenia na inspekcjach trwają czasami 2 godziny. Jedna rota potrafi wejść 3 razy do budynku. Sprawdzane jest wszystko od A do Z. Od znalezienia poszkodowanego do przekazania go PRM, który fikcyjnie dojeżdża czasami po godzinie. Jaki by nie był powiat, to nie powiesz mi że w przeciągu 20-30 minut nic do nich nie dojedzie.
Do tego dochodzą procedury, chociażby przy pożarach wewnętrznych, których nijak nie da się zastosować w praktyce. Efektem jest że uczymy się pewnych rzeczy pod inspekcję, a w życiu i tak robimy po swojemu. Przez kilkanaście lat służby na podziale większość czasu byłem ratownikiem. Smutne jest to że na inspekcji okazuje się że jednak nie umiem gasić  :'(

Offline simek92

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.134
  • KM PSP
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 04, 2023, 16:19:53 »
Najgorzej gasić pozorowany pożar 😉 to tak jakby lekarz miał na kontroli na niby kogoś kroić, przecież to nie ma żadnego sensu i tak naprawdę większe błędy popełnia się właśnie na kontrolach niż na faktycznych działaniach. Hmm, w sumie chyba sam sobie odpowiedziałem po co one są 😅 kontrola dokumentów zmiany oraz jednostki oraz sprawdzian wiedzy, plus dodatkowo sprawdzenie sprzętu, pojazdów itp.

Offline rafal.bula

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.954
    • JRG SGSP
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 04, 2023, 17:36:47 »
Czy problem jest więc w samym pomyśle inspekcji czy raczej w jej nieprzystosowaniu do realiów i w doborze kadry?

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 04, 2023, 18:44:06 »
Czy problem jest więc w samym pomyśle inspekcji czy raczej w jej nieprzystosowaniu do realiów i w doborze kadry?

Uważam że inspekcje są jak najbardziej wskazane.
Według mnie powinno wyglądać to troszeczkę inaczej. Zespoły powinny składać się z dowódców JRG innych jednostek. Powinno być kryterium stażu na PB, założenia powinny być zbliżone do realiów. Tak samo czas wyjazdu. To czy zmiana wyjedzie w minute czy 2 nie zrobi żadnej różnicy przy dojeździe 20km do zdarzenia czy przejeździe przez zakorkowaną Warszawę. Kierowca powinien dojeżdżać do zdarzenia w koszarowce. Jazda w grubym US, które krępuje ruchy? No proszę...

Offline simek92

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.134
  • KM PSP
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 04, 2023, 19:07:03 »
Z doborem kadry się zgodzę , co do kierowców: pamiętaj że kierowca to też członek zastępu, co w przypadku dojechania do miejsca zdarzenia i konieczności pomocy np. w operowaniu narzędziami hydraulicznymi przy wypadku? Ma to robić w koszarowce? Ten kierowca równie dobrze może być wyznaczony do roty asekuracyjnej i co wtedy, ma się przebierać na miejscu? Może lepszym rozwiązaniem jest jazda w samych spodniach i może to trzeba wprowadzić do przepisów.
Natomiast inspekcje przez dowódców JRG: myślisz że w dużych miastach zdało by to egzamin? Że koledzy nawzajem by siebie uwalali? Lepiej go grup operacyjnych/inspekcyjnych dobierać ludzi z odpowiednim bagażem doświadczeń i kwalifikacjami, niż brać z łapanki jak to się teraz często dzieje, albo ludzi przed emka, bo nagle by chcieli mieć więcej na odejście.

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 04, 2023, 19:26:48 »
Panowie jaka koszarowka? W 2025 wszyscy będą mieć żółte ubrania "koszarowe" które nie będą używane do jakichkolwiek działań...
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 04, 2023, 19:50:39 »
Z doborem kadry się zgodzę , co do kierowców: pamiętaj że kierowca to też członek zastępu, co w przypadku dojechania do miejsca zdarzenia i konieczności pomocy np. w operowaniu narzędziami hydraulicznymi przy wypadku? Ma to robić w koszarowce? Ten kierowca równie dobrze może być wyznaczony do roty asekuracyjnej i co wtedy, ma się przebierać na miejscu? Może lepszym rozwiązaniem jest jazda w samych spodniach i może to trzeba wprowadzić do przepisów.
Natomiast inspekcje przez dowódców JRG: myślisz że w dużych miastach zdało by to egzamin? Że koledzy nawzajem by siebie uwalali? Lepiej go grup operacyjnych/inspekcyjnych dobierać ludzi z odpowiednim bagażem doświadczeń i kwalifikacjami, niż brać z łapanki jak to się teraz często dzieje, albo ludzi przed emka, bo nagle by chcieli mieć więcej na odejście.

Skoro kierowca może ubrać się do czasówki w minute, to może ubrać się na miejscu zdarzenia. Zadaniem kierowcy jest bezpiecznie dowieźć zastęp. Weź też pod uwagę że znacznej większości brakuje doświadczenia za kółkiem. Co do grup inspekcyjnych, to uważam że nie chodzi o uwalanie kogokolwiek. Inspekcja powinna polegać na przedstawieniu problemu i rozwiazaniu go, jak zmiana sobie nie poradzi, to należy wtedy wprowadzić środki zaradcze. Bez ocen, bez doprowadzania ratowników do skraju wytrzymałości.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2023, 19:57:19 wysłana przez hasici99 »

Offline simek92

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.134
  • KM PSP
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 04, 2023, 20:38:20 »
Tak jak wspomniał @Equinox, 2025 rok i koniec używania koszarowek do działań. Ogólnie to w czym przeszkadzają spodnie od US przy prowadzeniu pojazdu, skoro pod nimi masz takie same buty jak pewnie byś miał w ubraniu koszarowym? Pomysł jak dla mnie bez żadnego racjonalnego wytłumaczenia, tym bardziej że sam czasami mam okazję jeździć jako kierowca.

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 04, 2023, 20:43:04 »
Tak jak wspomniał @Equinox, 2025 rok i koniec używania koszarowek do działań. Ogólnie to w czym przeszkadzają spodnie od US przy prowadzeniu pojazdu, skoro pod nimi masz takie same buty jak pewnie byś miał w ubraniu koszarowym? Pomysł jak dla mnie bez żadnego racjonalnego wytłumaczenia, tym bardziej że sam czasami mam okazję jeździć jako kierowca.

O ile spodnie nie są większym problemem, to buty czy kurtka już tak. Dlatego w niektórych krajach kierowcy dostają trochę niższe buty, które u nas oczywiście nie dostaną świadectwa z wielkiej instytucji CNBOP, która również jest dla mnie zagadką.

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 04, 2023, 22:01:02 »
Tak jak wspomniał @Equinox, 2025 rok i koniec używania koszarowek do działań. Ogólnie to w czym przeszkadzają spodnie od US przy prowadzeniu pojazdu, skoro pod nimi masz takie same buty jak pewnie byś miał w ubraniu koszarowym? Pomysł jak dla mnie bez żadnego racjonalnego wytłumaczenia, tym bardziej że sam czasami mam okazję jeździć jako kierowca.
Nie to napisałem  :wacko: W 2025 r. powinno zakończyć się wydawanie żółtych kompletów... Zakres używania czarnej koszarówki zgodnie z rozporządzeniem do 31 grudnia 2027 r. (lub do 2033 r. w zależności od interpretowania zapisu).
Panowie ogólnie problemem jest zwariowanie inspekcji na punkcie czasu... Czas jest relatywny a na inspekcji tego nie widać bo wykonujący ćwiczenie i oceniający inaczej to widzą... Działania pozorowane zwane inspekcją w jej praktycznej części są czymś absolutnie zbędnym niech to będą ćwiczenia na jakimś ciekawym obiekcie pod nadzorem z doświadczonym instruktorem ale bez oceny bo ocenia nas społeczeństwo a inspekcji w czasie pandemii nie było i czy coś nam spadło? 
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 04, 2023, 22:20:17 »
Tak jak wspomniał @Equinox, 2025 rok i koniec używania koszarowek do działań. Ogólnie to w czym przeszkadzają spodnie od US przy prowadzeniu pojazdu, skoro pod nimi masz takie same buty jak pewnie byś miał w ubraniu koszarowym? Pomysł jak dla mnie bez żadnego racjonalnego wytłumaczenia, tym bardziej że sam czasami mam okazję jeździć jako kierowca.
Nie to napisałem  :wacko: W 2025 r. powinno zakończyć się wydawanie żółtych kompletów... Zakres używania czarnej koszarówki zgodnie z rozporządzeniem do 31 grudnia 2027 r. (lub do 2033 r. w zależności od interpretowania zapisu).
Panowie ogólnie problemem jest zwariowanie inspekcji na punkcie czasu... Czas jest relatywny a na inspekcji tego nie widać bo wykonujący ćwiczenie i oceniający inaczej to widzą... Działania pozorowane zwane inspekcją w jej praktycznej części są czymś absolutnie zbędnym niech to będą ćwiczenia na jakimś ciekawym obiekcie pod nadzorem z doświadczonym instruktorem ale bez oceny bo ocenia nas społeczeństwo a inspekcji w czasie pandemii nie było i czy coś nam spadło?

O ile nie zgadzam się z Tobą w wielu tematach, tak w tym wątku jako szeregowy związkowiec Ski liczę na to że zrobicie to co wymaga od was pewnie większość strażaków. Macie pole do popisu.

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 04, 2023, 22:52:23 »
@hasici99 na początku grudnia spotka się rada krajowa S I fajnie jak jakieś województwo poza moim poruszy ten temat... Pamiętaj gdzie ludzi kupa tam Herkules d.....
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline JON SNOW

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 371
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 05, 2023, 09:26:03 »
Cytuj
@hasici99 na początku grudnia spotka się rada krajowa S I fajnie jak jakieś województwo poza moim poruszy ten temat... Pamiętaj gdzie ludzi kupa tam Herkules d.....
Tylko dlaczego tak późno? Za chwilę może już nie być tak sprzyjającego wam komendanta. A Następca może powiedzieć że obecne zarządzenie to spuścizna poprzedniej władzy (L.Suskiego)
Żyję w kraju w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ... :)

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 05, 2023, 09:45:34 »
Tylko dlaczego tak późno? Za chwilę może już nie być tak sprzyjającego wam komendanta. A Następca może powiedzieć że obecne zarządzenie to spuścizna poprzedniej władzy (L.Suskiego)
Nie doceniasz nas i naszej determinacji...  :wacko: I pamiętaj jak łatwo jest uchylić/zmienić zarządzenie nawet ostatniego dnia urzędowania  :straz:
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline mpolskie

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 355
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 05, 2023, 10:02:17 »
Myślę, że nie tylko jeden związek poprze zmiany i prace nad IGO 👌🏻

Offline fireman_f

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 271
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 05, 2023, 17:49:16 »
Tak jak wspomniał @Equinox, 2025 rok i koniec używania koszarowek do działań. Ogólnie to w czym przeszkadzają spodnie od US przy prowadzeniu pojazdu, skoro pod nimi masz takie same buty jak pewnie byś miał w ubraniu koszarowym? Pomysł jak dla mnie bez żadnego racjonalnego wytłumaczenia, tym bardziej że sam czasami mam okazję jeździć jako kierowca.

O ile spodnie nie są większym problemem, to buty czy kurtka już tak. Dlatego w niektórych krajach kierowcy dostają trochę niższe buty, które u nas oczywiście nie dostaną świadectwa z wielkiej instytucji CNBOP, która również jest dla mnie zagadką.

ściąganie kurtki przez kierowcę w czasie dojazdu do zdarzenia jest zabronione? Ktoś się u was o to czepia?

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 06, 2023, 08:42:15 »
Na inspekcji kierowca ma wyjechać w pełnym US.

Offline SIUSIEK

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.929
  • Kocham swoją pracę! Ale koniec tuż tuż....
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 06, 2023, 16:14:47 »
Myślę, że nie tylko jeden związek poprze zmiany i prace nad IGO 👌🏻
I nie tylko zmiany ale i zmieni składy grup inspekcjonujących.

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 07, 2023, 16:12:06 »
http://kspnszz.org/index.php/2023/11/07/wniosek-ksp-ws-zmian-sposobu-prowadzenia-inspekcji/
I dodatkowo ciekawostka... W KG pracuje zespół w sprawie inspekcji...
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline youngfireman

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 264
Odp: Zmiany w inspekcjach operacyjnych JRG
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 07, 2023, 18:30:24 »
Ciekawostką to jest dla mnie, że potrzebne było tyle lat żeby S zainteresowała się tematem IGO. Do tej pory nie zauważano problemu? Poza tym o ile mi wiadomo wymagania na członka Grupy Operacyjnej KW PSP są dość wysokie jeżeli chodzi o staż służby, a 5 lat na stanowisku dowodzczym ma być panaceum  :gwiazdki: