No i jest po kontroli.
Wyglądało to tak:
Przyjechały 2 osoby z Urzędu Wojewódzkiego oddelegowane do przeprowadzania tego typu kontroli, byliśmy pierwszą kontrolowaną jednostką. Na początku sprawdzenie dokumentów, zaświadczeń KPP i świadectw ratowników medycznych, następnie sprawdzenie sprzętu zgodnie z tym co zadeklarowaliśmy, zrobili sobie dokumentację fotograficzną każdego elementu zgodnie z listą, nie sprawdzali żadnych dat przydatności sprzętu w torbach. Po prostu, otwieraliśmy torby i robili zdjęcie ogólne.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czasu wyjazdu to musieliśmy podpisać oświadczenie, że jesteśmy zdolni do wyjazdu w czasie max 30 min od zaalarmowania, jako potwierdzenie daliśmy im kopię protokołu z ostatniej inspekcji gotowości operacyjnej gdzie był czas wyjazdu zastępu 2,5 min. Generalnie tyle, poprosili o to aby na bieżąco aktualizować wszystkie zmiany za pośrednictwem strony internetowej, bo wprowadzają system gdzie dyspozytorzy medyczni będą w końcu widzieli w swoim systemie rozmieszczenie i wyposażenie jednostek OSP i będą prosić o pomoc. Ale jeszcze dużo wody w rzekach upłynie zanim to ruszy. Generalnie kontrole są planowane we wszystkich jednostkach wpisanych do rejestru ale to potrwa bo do wszystkich kontroli w naszym urzędzie oddelegowane zostały tylko 2 osoby.