Wszystko zależy skąd jest wkład własny.
Jeśli dostaliście dotację z UG to wy a jeśli UG kupuje dla Was to oni. Wszystko zależy od tego jak poszedł wniosek o dofinansowanie.
Masz rację "Wszystko zależy od tego jak poszedł wniosek o dofinansowanie." z tym że nie każda jednostka OSP ma stronę internetową a przy zakupach samochodów (wysokość kwoty i dotacja) obowiązuje Ustawa - Prawo zamówień publicznych.
Jeśli OSP dostała dotację z UG i jednostka OSP sama kupuje auto (faktura Vat jest wystawiona na OSP i auto będzie zarejestrowane na OSP), to przetarg i tak ogłasza UG na swojej stronie internetowej w BIP-ie (Biuletyn Informacji Publicznej), z tym że ogłoszony przetarg dotyczy zakupu auta dla tej jednostki OSP.
W takim przypadku i tak za wszystko odpowiada OSP bo to oni piszą specyfikację auta pod którą się podpisują, zbierają oferty, otwierają je, wybierają tą najlepszą, podpisują umowę z dostawcą i w końcu dokonują odbioru auta a po wszystkim rozliczają dotację. W razie wtopy w trakcie realizacji zakupu lub w czasie kontroli po zakupie za wszystko odpowiada OSP tzn. osoby upoważnione które podpisują dokumenty w imieniu OSP.
W przypadku gdy UG kupuje auto (FV na UG i rejestracja na UG) to o wszystko martwi się Wójt/Burmistrz bo to on podpisuje wszystkie dokumenty i on się tłumaczy w razie wtopy.
Z tego co się orientuje to w ostatnim czasie przy dotacji z MSWiA zakup zawsze musi być realizowany przez OSP - FV na OSP.
Co do dotacji z NFOŚiGW to dokładnie tak jak napisałeś "Wszystko zależy od tego jak poszedł wniosek o dofinansowanie".