Wedle tej samej ustawy
Art.2.1. Ustawa określa zasady organizacji, funkcjonowania i finansowania systemu oraz zasady zapewnienia edukacji w zakresie udzielania pierwszej pomocy.2.W ramach systemu działają: 1)organy administracji rządowej właściwe w zakresie wykonywania zadań systemu; 2)jednostki systemu, o których mowa w art. 32 ust. 1; 3) dyspopozytornie medyczne. 3.Z systemem współpracują jednostki, o których mowa wart.15
Art.15.1. Jednostkami współpracującymi z systemem są:
1)jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, 2)jednostki ochrony przeciwpożarowej włączone do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego[/quote]
i tam dochodzimy do punktu który zawiera to co napisał kolega i czego zaczęto widocznie przestrzegać
9)podmioty niewymienione w pkt 1–8 oraz społeczne organizacje, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego –które uzyskały wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem.
[/b]
Wynika że OSP spoza KSRG są brane jako społeczne organizacje a że nie są w systemie muszą uzyskać wpis do rejestru.
Reasumując zmieniając art 13 usuwając z niego punkt 2 spowodowano że każdy może być ratownikiem KPP nie ma podziału na lepszych i gorszych bo to osoba uzyskuje uprawnienia jednak aby działać musi wyjechać z OSP KSRG lub
OSP posiadającej wpis do rejestru Jednostka w KSRG lub systemie poprzez wpis do rejestru ratownik KPP może podać tlen bo jest na stanie jednostka poza KSRG i nie figuruje w rejestrze ratownik nie poda tlenu bo jednostka wedle przepisów i prawa nie może go mieć w posiadaniu.
Podobna sytuacja jest z jednostkami OSP które mają pretensje że nie są dysponowane w pierwszej kolejności do zdarzenia tylko OSP KSRG pomimo że mieli bliżej.Tam jest ta sama sytuacja OSP KSRG wchodząc do systemu podpisało umowę i zostało wpisane do rejestru do którego też może być wpisana zwykła OSP jeśli chce być dysponowana tyle że nikt tego niewiedzieć czemu nie robi.