Pożarnictwo > Taktyka działań ratowniczych

elektormobilność- czy mamy problem?

<< < (2/3) > >>

Fistach:

--- Cytat: sismondi w Wrzesień 24, 2019, 14:03:15 ---Nasz kraj nie jest jeszcze gotowy na takie pojazdy więc dopóki nie stworzy się warunków do eksploatacji pojazdy te nie powinne być sprzedawane u nas ponieważ stwarzają zagrożenie .....

--- Koniec cytatu ---
hahahahaha dobre ;)

Materiałów, zwłaszcza w języku angielskim czy niemieckim jest mnóstwo (a pierwsze jakie się pojawiały - albo inaczej - pierwsze na które natrafiłem i posiadam sa z 2004 roku (15 lat temu - nie zdążyliśmy się przygotować w 15 lat to chyba w kolejne 15 nie zdążymy). Wystarczy poświęcić chwilę czasu żeby się z nimi zapoznać i przygotować polskojęzyczne materiały, a następnie rozesłać po jednostkach. Przedstawiciele producentów samochodów hybrydowych czy elektrycznych też chętnie podjadą np. przy okazji warsztatów z ratownictwa technicznego.

Fireman81r:
Tak, materiałów jest mnóstwo ale mi chodziło o takie które rekomenduje KG PSP, które to mogą obowiązywać bo na identycznym wzorze obowiązuje już postepowanie z acetylenem. W zasadach jest postepowanie z w/w pojazdami podczas wypadku, pożaru i zatopienia jak i to, jakie informacje powinny być zawarte w protokole przekazania miejsca zdarzenia podczas tych przypadków.

[załącznik usunięty przez administratora]

sismondi:

--- Cytat: Fistach w Wrzesień 25, 2019, 08:21:39 ---
--- Cytat: sismondi w Wrzesień 24, 2019, 14:03:15 ---Nasz kraj nie jest jeszcze gotowy na takie pojazdy więc dopóki nie stworzy się warunków do eksploatacji pojazdy te nie powinne być sprzedawane u nas ponieważ stwarzają zagrożenie .....

--- Koniec cytatu ---
hahahahaha dobre ;)

Materiałów, zwłaszcza w języku angielskim czy niemieckim jest mnóstwo (a pierwsze jakie się pojawiały - albo inaczej - pierwsze na które natrafiłem i posiadam sa z 2004 roku (15 lat temu - nie zdążyliśmy się przygotować w 15 lat to chyba w kolejne 15 nie zdążymy). Wystarczy poświęcić chwilę czasu żeby się z nimi zapoznać i przygotować polskojęzyczne materiały, a następnie rozesłać po jednostkach. Przedstawiciele producentów samochodów hybrydowych czy elektrycznych też chętnie podjadą np. przy okazji warsztatów z ratownictwa technicznego.

--- Koniec cytatu ---
hahaha to dlaczego do tej pory nic nie ruszyło w tym kierunku tak przyjadą i spalimy samochód elektryczny albo hybrydowy ......;)

vade:
Producenci poj. elektrycznych na pewno nie będą chętnie opowiadać jakie to zagrożenie niesie  kolizja w takim samochodzie. To są nowe i bardzo kosztowne zabawki, od których nie należy odstraszać, a przyciągać bogatych nabywców. Druga sprawa to ekologia, bo przy pożarze takiego samochodu wylanie 11 czy 17 ton wody do tego stworzenie dodatkowego zagrożenia  ekologicznego, bo ta woda po zajściu w reakcję z tymi bateriami gdzieś musi spłynąć, to chyba nie wiele ma wspólnego z ekologią , o której tyle się mówi i reklamuje. Tu nasuwa sie pytanie czy na miejsce takiego pożaru wzywać pluton chemiczny w celu rozpoznania tego zagrożenia i ewentualnego usunięcia?

To,że są jakieś materiały na ten temat, no dobra, ale my ponoć jesteśmy służbą profesjonalną działająca w oparciu o procedury, wytyczne itd. A w tym  przypadku jak i w wielu innych okazuje sie ,że jesteśmy dyletantami. Tutaj kłania się brak nowoczesnego szkolenia w PSP.

W krajach takich jak Niemcy,Belgia, Holandia czy Francja strażacy mogą sobie pozwolić na zatopienie takiego pojazdu w kontenerze z wodą lub innego rodzaju improwizacje, bo nie są obciążeni pisaniem z byle gówna analizy, do tego dochodzi ubezpieczyciel no i producent.
Ogólnie rzecz ujmując nadchodzi nowe dla nas znane tylko ze słyszenia, a trzeba powiedzieć ,że Polska to kraj do którego chętnie sprowadzane są samochody używane niejednokrotnie po kolizjach do tego naprawiane po kosztach i to takie auta będą stanowić zagrożenie.

PS. szkoda, że ten temat został przeniesiony bo sprawa aktualna i rozwojowa

Fistach:

--- Cytat: sismondi w Wrzesień 25, 2019, 13:54:35 ---hahaha to dlaczego do tej pory nic nie ruszyło w tym kierunku tak przyjadą i spalimy samochód elektryczny albo hybrydowy ......;)

--- Koniec cytatu ---

no to już nie do mnie pytanie ;)


--- Cytat: vade w Wrzesień 27, 2019, 10:29:41 ---Producenci poj. elektrycznych na pewno nie będą chętnie opowiadać jakie to zagrożenie niesie  kolizja w takim samochodzie. To są nowe i bardzo kosztowne zabawki, od których nie należy odstraszać, a przyciągać bogatych nabywców. Druga sprawa to ekologia, bo przy pożarze takiego samochodu wylanie 11 czy 17 ton wody do tego stworzenie dodatkowego zagrożenia  ekologicznego, bo ta woda po zajściu w reakcję z tymi bateriami gdzieś musi spłynąć, to chyba nie wiele ma wspólnego z ekologią , o której tyle się mówi i reklamuje. Tu nasuwa sie pytanie czy na miejsce takiego pożaru wzywać pluton chemiczny w celu rozpoznania tego zagrożenia i ewentualnego usunięcia?
--- Koniec cytatu ---
Ale przecież przyjeżdżają np. na ostatnie warsztaty w jednej z JRG czy na Rescue Days.


--- Cytat: vade w Wrzesień 27, 2019, 10:29:41 ---To,że są jakieś materiały na ten temat, no dobra, ale my ponoć jesteśmy służbą profesjonalną działająca w oparciu o procedury, wytyczne itd. A w tym  przypadku jak i w wielu innych okazuje sie ,że jesteśmy dyletantami. Tutaj kłania się brak nowoczesnego szkolenia w PSP.
--- Koniec cytatu ---
No to skoro są materiały, są dostępni producenci to należy wypracować zalecenia (nie lubię słowa procedury) odnośnie takich działań.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej