Szanowni koledzy (i być może koleżanki)
Porównywanie dodatków służbowych w poszczególnych komendach jest jak porównywanie jabłek do gruszek. Poszczególni Komendanci dysponując środkami na paragrafie płacowym (przyznana średnia x etaty x 12) mają 3 sposoby kształtowania polityki płacowej (właściwie tylko w teorii bo w u większości sporą rolę odgrywa stan zastany którego nie sposób zmienić):
I - komendant większość załogi "trzyma" na niskich grupach przyznając stosunkowo wysokie dodatki;
II - 01 daje stanowiska etatowe lub zbliżone gdy tylko pozwala wykształcenie i wychodzi wysługa kosztem niższych dodatków służbowych;
III -w tym wariancie utrzymuje i niskie etaty i niskie dodatki a środki z paragrafu płacowego wykorzystując na "motywacyjny system wynagradzania";
W większości komend funkcjonuje mix powyższych - różne są tylko wagi poszczególnych rozwiązań. Spore znaczenie ma kontekst "historyczny" - ktoś kiedyś dostał wyższy dodatek i obniżenie go (decyzja administracyjna) wymaga mocnego uzasadnienia, są komendy gdzie było sporo awansów z pamiętnego załącznika nr 6 (np. 7 grupa dla podoficera z 5-cio letnią wysługą z adekwatnymi do grupy dodatkami), zachowanie uposażeń itp.. Sporo zależy również od zatwierdzonych regulaminów organizacyjnych czy uwarunkowań lokalnych (np. komenda z 3 jednostkami to 3 dowódców JRG, 3 zastępców, 9 szefów zmian i 9 zastępców a z 1 JRG wszystkich 3 razy mniej więc przy podobnych średnich więcej zostaje dla pozostałych).
Podsumowując: dyskusja o tyle ciekawa co bezproduktywna - chociaż poczytać zawsze warto