wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej
Ten "wyrób" czytaj dalej model samochodu został wprowadzony już do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej (JRG Lubartów w 93r.) więc nie podlega certyfikacji.
świadectwo jest ważne w określonym czasie dla producenta i tylko wyroby wyprodukowane w tym okresie oraz zgodnie /identycznie/ z pojazdem wzorcowy, /badanym/ mogą się legitymować świadectwem i nie ma znaczenia że podobne/identyczne pojazdy są już eksploatowane w Polsce.
Na to logicznie interpretując słowa rozporządzenia wynika, że pojazdy wprowadzone do PB na terenie polski przed rokiem 2006 są zwolnione z posiadania świadectwa dopuszczenia CNBOP.
Jak wyżej piszesz, dopuszczenie jest wydawane na modele identyczne jak pojazd wzorcowy. Wychodzi na to, że pojazd wzorcowy został wprowadzony do PB powiedzmy w 93 roku więc cały dany model jest zwolniony z certyfikowania.
Do PB prowadza KPPSP a nie gmina, gmina albo osp może wnioskować tylko o włączenie to podziału bojowego. Wg mnie większość komendantów nie wertuje porządnie rozporządzenia, tylko obligatoryjnie nie chce wprowadzić pojazdu bez CNBOP, rozumiem, używany samochód, którego nie było nigdy w pl, bo może być inaczej wyważony niż polskie normy lub posiadać inne rozwiązania. Jeżeli zabudowa była wykonana na innym używanym podwoziu także rozumiem.
Paranoją jest certyfikowanie za polowe wartości pojazdu drabiny, której modele służą od nowości w polskich JRG. Zapytanie do CNBOP odpada bo wiadomo jaka będzie odpowiedź (jak u każdego dobrego fachowca).
Możesz się podeprzeć jakimś pismem, który opisuje wydanie dopuszczenia na model a nie indywidualny przedmiot? (o tym pojeździe wzorcowym).
Czym się podeprzeć, że pojazdy wprowadzone do PB przed 2007rokiem nie potrzebują dopuszczania? Prawo nie działa wstecz?