Wątpię aby istniał taki projekt.
Obecnie obowiązujące przepisy jasno i wyraźnie określają kto i w jaki sposób może uczestniczyć w działaniach organizowanych przez Państwową Straż Pożarną.
Jednostki włączone do ksrg działają na podstawie tych przepisów i tylko one mogą być dysponowane do działań przez PSP.
Samo utworzenie stowarzyszenia OSP nie powoduje automatycznie iż organizacja taka może brać udział w działaniach ratowniczych. Istnieje w kraju wiele organizacji społecznych, które w swoich statutach mają wpisane działania ratownicze, jednakże nie oznacza to iż można je dysponować do działań.
Gminy mają obowiązek utrzymywania OSP zgodnie z Ustawą o ochronie przeciwpożarowej ale jedynie te włączone do ksrg. Pozostałe należy traktować jedynie jako stowarzyszenia a nie instytucje ratownicze. Obowiązek utrzymywania przez gminę ochrony przeciwpożarowej
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Art. 7. 1.
14)porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;)
odnosi się jedynie do jednostek ksrg
Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.
5. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) koordynuje funkcjonowanie krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez wojewodę. Zadanie to może być wykonywane przy pomocy komendanta gminnego ochrony przeciwpożarowej, jeżeli komendant taki został zatrudniony przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), albo przy pomocy komendanta gminnego związku ochotniczych straży pożarnych.
Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.
Art. 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
4) krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym – rozumie się przez to integralną część organizacji bezpieczeństwa wewnętrznego państwa, obejmującą, w celu ratowania życia, zdrowia, mienia lub środowiska, prognozowanie, rozpoznawanie i zwalczanie pożarów, klęsk żywiołowych lub innych miejscowych zagrożeń; system ten skupia jednostki ochrony przeciwpożarowej, inne służby, inspekcje, straże, instytucje oraz podmioty, które dobrowolnie w drodze umowy cywilnoprawnej zgodziły się współdziałać w akcjach ratowniczych.
Art. 12. 1. Minister właściwy do spraw wewnętrznych pełni nadzór nad funkcjonowaniem krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
2. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółową organizację krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, w szczególności w zakresie:
1) funkcjonowania na obszarze powiatu, województwa i kraju,
4) dysponowania do działań ratowniczych,
Art. 20. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, zakres, szczegółowe warunki i tryb włączania jednostek ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt 1a–6 i 8, do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
Art. 21b. Do zadań własnych powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej należy:
2) prowadzenie analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu;
3) budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego oraz służb, inspekcji, straży oraz innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na obszarze powiatu;
Art. 22. 1. Działanie ratownicze prowadzą jednostki ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt 1–6 i 8.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 736 i 1169) zarządza się, co następuje:
7) podmiotach ksrg – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, inne jednostki ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, włączone do ksrg, inne służby, inspekcje, straże, instytucje oraz podmioty, które dobrowolnie w drodze umowy cywilnoprawnej zgodziły się współdziałać w akcjach ratowniczych;
§ 4. 1. Organizacja funkcjonowania ksrg przez komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, na obszarze powiatu, obejmuje w szczególności:
3) ustalenie sieci podmiotów ksrg i ich obszarów chronionych;
8 ) wdrożenie systemu dysponowania sił i środków do działań ratowniczych
Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej.
Art. 9. 1. Centralnym organem administracji rządowej w sprawach organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego oraz ochrony przeciwpożarowej jest Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, podległy ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych.
Art. 13.6. Do zadań komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej należy:
3) organizowanie na obszarze powiatu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
4) dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu poprzez swoje stanowisko kierowania;
7) organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczej;
8 ) współdziałanie z komendantem gminnym ochrony przeciwpożarowej, jeżeli komendant taki został zatrudniony w gminie;
8 a) współdziałanie z komendantem gminnym związku ochotniczych straży pożarnych;
Art. 13.7. Do zadań komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej
ponadto należy:
1) współdziałanie z zarządem oddziału powiatowego związku ochotniczych straży pożarnych;
2) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej ochotniczych straży pożarnych na obszarze powiatu, pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
Art. 20. 1. Akcję ratowniczą organizuje i kieruje nią Państwowa Straż Pożarna.
Reasumując
Każda OSP, która chce brać udział w działaniach ratowniczych musi być włączona umową do ksrg i tylko taka jednostka może być dysponowana do działań.
Oczywiście włączenie wszystkich jednostek OSP do systemu jest nierealne jednakże tak stanowi prawo i nie szukajmy tutaj jakiś teorii spiskowych. Te przepisy są od prawie 30 lat.