Przestań tworzyć swoją własną rzeczywistość i spójrz prawdzie w oczy - niemal równo dwa lata temu @kamaras Cię wyjaśnił w temacie, a Ty dalej swoje.
Na wkładce nie ma wpisanego celu wydania i ŻADEN PRZEPIS nie przewiduje rozróżnienia między wkładką OSP, a "prywatną", nie przewiduje też żadnych ograniczeń w tym zakresie. To jest proste jak 2+2 - masz wkładkę, możesz jeździć, nie masz to sorry. Twierdzisz inaczej to znajdź podstawę prawną na bazie której Policja czy prokuratura może zakwestionować ważność uprawnień z OSP np. w ZRM. Możesz kopać latami, ale nie znajdziesz.
Odnośnie numeru zezwolenia nadanego w starostwie - to jest sprawa starostwa powiatowego czy będzie rozdzielać zezwolenia różnych typów do celów ewidencyjnych. Czy będzie to sama liczba porządkowa, łamana przez rok, czy dodatkowo przez miesiąc, cyframi arabskimi, cyframi rzymskimi, z literkami, czy szlaczkiem - nie obchodzi mnie to, ani nikogo innego. Bo wszelkie ograniczenia uprawnień, nie wynikające z ustawy / rozporządzenia są bezprawne. Tak samo jak przy pierwszej wkładce urzędnik mi wykreślił z zezwolenia kategorie (+E), bo na badaniach lekarskich ze starej (gminnej) miałem samo C, a E dopiero dorabiałem. Ograniczenie takie nie ma mocy prawnej, bo w ustawie jest napisane wprost, że zezwolenie wydaje się na grupy kategorii A,B,C i D.
A na koniec do adnotacji: jeśli ktoś kiedyś posiadał wkładkę (tą nową) i chce ją przedłużyć, to nie potrzebuje żadnego zaświadczenia o odbytym kursie, nawet jest nie jest kierowcą w OSP, bo wiąże się do bezpośrednio z zasadą praw słusznie nabytych. Jej istotą jest zakaz stanowienia przepisów arbitralnie odbierających lub ograniczających prawa podmiotowe przysługujące jednostce lub innym podmiotom prywatnym występującym w obrocie prawnym.
Po chłopsku: pierwszy raz obywatel mógł zaobserwować działanie tej zasady gdy do podstawowych kategorii prawa jazdy dodano "+E", czyli przyczepy. Kierowcy ze starymi kategoriami nie musieli dorabiać E, tylko z automatu dostali nowe kategorie w gratisie. Drugi przykład, znacznie nowszy, dotyczy wprowadzenia kategorii AM i możliwości poruszania się motorowerem po ukończeniu 18 lat bez uprawnień. Kto przed dniem wejścia w życie nowych przepisów miał skończone 18 lat, może bez żadnych uprawnień jeździć na tym motorowerze do swojej śmierci. Natomiast kto osiągnął pełnoletniość później musi już posiadać kategorię (minimum) AM, żeby takowym pojazdem się poruszać.