Droga pożarowa służy przede wszystkim do tego by zapewnić możliwość gaszenia ewentualnego pożaru, bądź ewakuacji poszkodowanych z budynku objętego pożarem za pomocą drabiny/ podnośnika. Pomijam tu kwestie budynków powyżej ~25 m ze względu na dostęp i rzeczywistą funkcję drogi pożarowej w tego typu przypadkach...
Przechodząc do sedna sprawy - określając procentowy dostęp do budynku, należy przyjąć logiczne podejście do sprawy, tj. określanie zasięgu, np. za pomocą "promienia" od domniemanej lokalizacji pojazdu lub zarysu drogi pożarowej (tak najczęściej robią projektanci, celem spełnienia wymagań).
Jednakże przy tym należy uwzględnić aspekt, jakim jest fakt, że drabina/podnośnik nie ma możliwości "złamania" części przęsła w bok (np. na styku ścian prostopadłych do siebie).
Dlatego też, określając procentowy jej udział należy podejść do sprawy w sposób inżynierski. Tak by zapewnić rzeczywiste "pole manewru" dla jednostek ratowniczo - gaśniczych, a nie wyimaginowane na papierze.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem. Jeżeli nie to, wrzuć plan zagospodarowania terenu. Napewno ja lub ktoś inny postaramy się pomóc.