Pożarnictwo > Sprzęt

Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..

<< < (2/7) > >>

Krucyfiks998:
Witam po krótkiej przerwie otóż chcielibyśmy troszkę Stara odświeżyć ale uwierzcie mi to jest tak wyeksploatowany samochód że cud iż jeździ ale cóż gmina na razie nic nie kupi to chcemy coś go odświeżyć.

Pierwsza sprawa zegary od autopompy nie działają od obrotów kiedyś działał teraz już nie natomiast drugi od ciśnienia ma wyprowadzenie jakiegoś wężyka i ten wężyk kończy się pod kabiną moje pytanie dokąd dochodził ten wężyk od ciśnienia zegara dokładnie w którym miejscu autopompy ?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/75bd38f335775c98

Druga sprawa zegary od kierowcy od szybkościomierza działa tylko licznik kilometrów a wskazówka się nie rusza gdzie zatem jest ślimak od tego i jaka może być przyczyna ?  wskaźnik paliwa, wskaźnik temp, nie działa, a co działa ? manometr i ciśnienie oleju nic więcej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e15767cd6441245d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d6eff29d90ac4977
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d33dd50f4aa43c17

Ostatnie pytanie może mi ktoś wytłumaczyć od czego są przełączniki na desce rozdzielczej i co to za wajcha mała pod kierownicą   :straz: :straz:

lukaszenko:
O które przełączniki Ci chodzi, i o jaką wajchę?

Radhezz:

--- Cytat: Krucyfiks998 w Kwiecień 24, 2019, 14:26:10 ---Druga sprawa zegary od kierowcy od szybkościomierza działa tylko licznik kilometrów a wskazówka się nie rusza gdzie zatem jest ślimak od tego i jaka może być przyczyna ?
--- Koniec cytatu ---
Patrząc na ten licznik to widzę że on sam w sobie jest uszkodzony - patrz gdzie leży wskazówka na postoju...


Co do reszty to trudno mi powiedzieć, mam nowszy model, w dodatku w innej wersji. Nawet nie wiadomo ile z tego to przełączniki fabryczne, a co jest dokładane - u mnie np. część rzeczy jest dołożona, np oświetlenie tylne, a przełącznik wielodźwigniowy przy kierowniczy jest wymieniony na jednodźwigniowy wielofunkcyjny z autobusu Jelcz.

naczelnikosp:
Ja mam taką tablice rozdzielczą. Przełączniki od lewej: są dwa nieopisane, u mnie włącza się na nich światła przeciwmgielne przednie pod zderzakiem i szperacz, do góry szperacz z przodu, do dołu prawdopodobnie gniazdko szperacza z tyłu przy zaczepie (nigdy tego nie sprawdzałem).
Grupa przełączników z prawej strony, te opisane piktogramami od lewego: włącznik z taką płaską dźwigienką to światła awaryjne; okrągły wyciągany pierwsza pozycja światła postojowe, druga pozycja światła mijania; trzeci załączanie przedniego napędu; czwarty światło oświetlenia kabiny kierowcy; piąty to wentylator nadmuchu, przełączenie w górę mocny nadmuch, w dół słaby nadmuch; ostatni to prawdopodobnie sterowanie odcięciem akumulatorów (u mnie jest przeniesiony włącznik masy w okolice stacyjki).
Ciemnoczerwony przycisk obok manometru ciśnienia oleju to załączenie blokady tylnego mostu.
Kontrolki, górny rząd od lewej: czerwona, przystawka odbioru mocy(napęd autopompy, u mnie nieużywana bo mam jelcza 008 z motopompą i brak jest przystawki); pomarańczowa, rezerwa paliwa(u mnie nie działa); czerwona, światła awaryjne; następna czerwona, niski poziom powietrza w zbiornikach: następna czerwona, brak ładowanie akumulatorów: ostatnia zielona wg piktogramu to załączenie blokady tylnego mostu( u mnie ta kontrolka nie działa).
Kontrolki, drugi rząd od lewej: zielona, luz skrzyni reduktora; druga zielona, przedni napęd; niebieska, światło drogowe; zielona, migacze; ostatnia zielona to kontrolka podgrzewania płomieniowego przed startem zimnego silnika na mrozie(nigdy nie miałem okazji palić silnik w ten sposób).
Włącznik na lewej stronie tablicy to prawdopodobnie załączenie przystawki(autopompy, u mnie nie występuje).
Jeśli pomogłem to proszę bardzo.

RaZoX:
Jeżeli chodzi o tą "czarną okrągłą wajchę" z tego zdjęcia https://www.fotosik.pl/zdjecie/d33dd50f4aa43c17 to regulujesz nią obroty silnika. Wyciągając ją do siebie, będziesz widział jak pedał gazu wciska się w podłogę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej