Pożarnictwo > Sprzęt

Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..

<< < (3/7) > >>

fireman90:

--- Cytat: naczelnikosp w Kwiecień 25, 2019, 22:50:51 ---
Włącznik na lewej stronie tablicy to prawdopodobnie załączenie przystawki(autopompy, u mnie nie występuje).


--- Koniec cytatu ---
Ten przełącznik (przynajmniej w naszym STAR-u) służył do zmiany wskazań zegara temperatury z tego na desce na ten na bocznym panelu sterowania autopompą.
Co do szybkościomierza to faktycznie uszkodzony. Taka pociecha, że skoro km liczy to znak,że napęd ze skrzyni biegów jest sprawny.
Odpalanie ze świecą płomieniową to trochę więcej pisania, jak będzie potrzeba to opiszę.
Obrotomierze autopompy mogą nie działać z powodu uszkodzenia prądniczki, ew spadły przewody z w/w (prądniczka jest wkręcona w okolicy przystawki)
Manometr od ciśnienia autopompy też uszkodzony (pominę fakt, że oryginalnie był tam manowakuometr). Jak oglądniesz dokładnie autopompę to znajdziesz wyprowadzenie (o ile kojarzę, to był jakiś trójnik na przedni i na boczny zegar).

Krucyfiks998:
My nie wiedzieliśmy że w ogóle jest możliwość odpalenia ze świecą płomieniową ale byłbym wdzięczny :)

Krucyfiks998:

--- Cytat: RaZoX w Kwiecień 26, 2019, 12:28:50 ---Jeżeli chodzi o tą "czarną okrągłą wajchę" z tego zdjęcia https://www.fotosik.pl/zdjecie/d33dd50f4aa43c17 to regulujesz nią obroty silnika. Wyciągając ją do siebie, będziesz widział jak pedał gazu wciska się w podłogę.

--- Koniec cytatu ---

Jak ją wyciągnąłem to tylko kawałek linki został  ^_^ :rofl: :rofl:

fireman90:

--- Cytat: Krucyfiks998 w Maj 01, 2019, 10:02:47 ---My nie wiedzieliśmy że w ogóle jest możliwość odpalenia ze świecą płomieniową ale byłbym wdzięczny :)

--- Koniec cytatu ---
Świeca płomieniowa jest przydatna szczególnie podczas uruchamiania zimnego silnika w zimie. Ogólnie to STAR raczej lekko odpala, ale czasem świeca jest przydatna. Po kolei- wyłącznik zapłonu ma cztery położenia 0, I- zasilanie wskaźników,  II-świeca płomieniowa i III rozrusznik. Włączenie świecy następuje w pozycji II, powinno być słyszalne kliknięcie elektrozaworu otwierającego dopływ paliwa do świecy i powinna się zapalić lampka kontrolna na tablicy wskaźników. Należy trzymać kluczyk stacyjki w tej pozycji do czasu zgaśnięcia kontrolki (kilkadziesiąt sekund) po czym przekręcamy kluczyk w pozycję III start i to tyle. Jest to rzadko stosowane, bo auta są garażowane i raczej palą lekko. Potrzebne było bardziej gdy Star-y, jako cieżarówki były garażowane "pod chmurką". To samo rozwiązanie było stosowane w silnikach SW 400 w autobusach Autosan.

Krucyfiks998:
Panowie a jeszcze mam pytanie apropo latającej kierownicy ( podczas jazdy ona lata do przodu i tyłu cały czas)  i jak zrobić to zabezpieczenie aby można ją usztywnić żeby się nie ruszała ?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/7095c19723474963



Ten star to stan umysłu :D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej