Co ma wspólnego jazda alarmowa do tego jakie było zgłoszenie.
Tak jak moi niektórzy przedmówcy piszą skoro jestem zadysponowany do zdarzenia to jadę jak najszybciej potrafię na sygnałach i wykorzystując przywileje na drodze dane mi przepisami - nie mylić proszę ze "stanem wyższej konieczności" bo nie wytrzymam.
Jadę do śmietnika to jako wieloletni KDR mogę się spodziewać np:
1. substancji niebezpiecznych wrzuconych (przypadek opisywany w prasie jak rozerwało buteleczkę prosto w twarz ratownikowi),
2. śmietnika pomiędzy dwoma samochodami zaparkowanymi obok (duże straty, nasz dyż. SK miał groźbę sprawy sądowej bo jeden z właścicieli BMW cennego doszedł do tego że nie była dysponowana jednostka OSP najbliższa miejsca akcji), autentyk z mojego podwórka,
3. śmietnik był w mało fajnym miejscu czyli w wieżowcu i zajęty był prawie cały zasyfiony zsyp, a ludzie wisieli w oknach na najwyższych kondygnacjach i krzyczeli dlaczego tylko jednym wozem, to również u mnie,
4. duży fajny śmietnik z metalowymi małymi kubłami tylko obok tych kubłów leżał bezdomny/pijaczek już zatruty oprócz wiadomej substancji pitnej także dymem,
5. śmietnik obok sklepu znanej sieci, straty kilkaset tysięcy, bo elewacja się zajęła, a dym poszedł przez okna na sklep i nie dało rady handlować.
itp. itd.
Do traw też mamy jeździć jak byśmy byli zwykłymi użytkownikami dróg bo przecież ze zgłoszenia nie wynika zagrożenie ? A po przyjeździe okazuje się że np. nadpalona starsza kobieta leży lub że to nie rów z suchą trawą ale już młodnik.
Przykładów można dawać dziesiątki. Nie pochwalam wjeżdżania na pełnej prędkości na sygnałach przez skrzyżowanie na czerwonym świetle, a wręcz powiem że jest to wysoce naganne. Ale pamiętajcie, że inni użytkownicy mają nam umożliwić przejazd. Wielokrotnie wjeżdżam na czerwonym, zwalniam, wymuszam, ale robię to z głową.
pozdrawiam
ps.
nie porównujcie wypadku borowików ostatniego do naszych przejazdów z jednego podstawowego powodu - oni jechali w kolumnie, a to trochę zmienia postać rzeczy pod względem zachowania się innych kierowców względem takiego przejazdu w porównaniu do przejazdu np. GBA, GCBA i SD jednocześnie do akcji.