poniżej zapis z projektu zasad organizacji COO:
Sekcja typ „F” (sekcja przeciwpowodziowa z łodziami) – składająca się z kontenera przeciwpowodziowego z łodziami do ewakuacji oraz prowadzenia działań na obszarach wodnych. W skład sekcji wchodzi ciągnik do transportu kontenera oraz SLRR o napędzie terenowym. Obsada sekcji min. 6 osób, z czego min. 4 powinno posiadać uprawnienia sternika motorowodnego lub stermotorzysty.
Jednostki pływające powinny być wyposażone w koło ratunkowe lub pas ratowniczy typu „węgorz” lub boję SP, radiotelefon zalecany w wykonaniu wodoodpornym, szperacz przenośny, gaśnicę ABC, lornetkę, dwa wiosła, dwie liny cumownicze, bosak lub wiosło pychowe, kotwicę z liną oraz oświetlenie nawigacyjne (jeżeli jednostka porusza się po śródlądowych drogach wodnych).
Zapis sam sobie chyba już lekko przeczy. Jeśli chodzi o uprawnienia to jest autorom bez różnicy natomiast jeśli chodzi o łódź to poruszając się po wodach żeglownych już musi spełniać wymagania. Chyba że autorzy założyli, że łodziami przystosowanymi do pływania po szlakach będą pływali tylko i wyłącznie stermotorzyści.
Innym tematem są wymagania konieczne do przystąpienia do egzaminu na stermotorzystę. Znam sporo ludzi w z PSP z tym kwitem ale żaden nie może pochwalić się wymaganą praktyką.