Proponowałbym zajrzeć do rozporządzenia MSWiA z dnia 18 listopada 2005 r. w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez strażaków Państwowej Straży Pożarnej:
§ 2.1.Strażak mianowany na stałe składa wniosek o przyznanie pomocy finansowej, dołączając do niego dokumenty potwierdzające fakt ubiegania się przez strażaka lub jego małżonka, pozostającego z nim we wspólności majątkowej, o lokal mieszkalny lub dom w miejscowości pełnienia służby albo w miejscowości pobliskiej, a w szczególności:
1)zaświadczenie o członkostwie w spółdzielni mieszkaniowej albo
2)odpis księgi wieczystej oraz umowę kupna lokalu albo domu jednorodzinnego sporządzoną w formie aktu notarialnego lub umowę przedwstępną kupna lokalu albo domu jednorodzinnego, albo
3)umowę kupna spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, albo
4)w przypadku budowy domu jednorodzinnego - aktualny odpis księgi wieczystej potwierdzający własność gruntu (prawo wieczystego użytkowania) oraz pozwolenie właściwego organu na budowę domu.
Ktoś w innym temacie już napisał, że przyjdzie, nie zapozna się z przepisami i wymaga.. Nie trzeba mieć odbioru, żeby ubiegać się o pomoc finansową, dobry przykładem jest ust. 4 - księga wieczysta na grunt i pozwolenie na użytkowanie. Dom dopiero będzie się budował a kasę można dostać..