Również mam kilka wątpliwości i podkreślę, że czytałem już inne wątki tu na forum.
Chodzi o przyznanie równoważnika za brak lokalu z powodu jego braku w miejscowości pobliskiej.
Niech mi ktoś wyjaśni kilka wątpliwości. Mieszkam 40km od jednostki, do dworca pkp mam około 15km, a pociąg jedzie 30min. Wiem, że nie liczy się czas drogi do pierwszego przystanku i od tego w miejscowości pracy do jednostki. Jak więc to interpretować?
1. Czy jeżeli mieszkam na wsi i jest połączenie autobus -> dworzec to moim pierwszym przystankiem do którego czasu nie liczę jest ten autobusowy?
2. Czy jeżeli wybieram że chcę dojechać w sposób wyżej opisany to czas oczekiwania pomiędzy dojazdem do dworca, a odjazdem pociągu jest liczony np. przesiadka trwająca 20min. (rozbieżność autobus/pociąg)
3. Czy tak samo ma się sprawa powrotu? Wsiadam do autobusu na przystanku przy jednostce i już mi się liczy czas podróży, który chce wykazać?
4. Co jeżeli ze swojej miejscowości nie mam połączenia autobusowego do dworca, który jest oddalony o 15km od domu? Jestem zmuszony sam dojechać na dworzec prywatnym samochodem i wtedy ten czas mi się nie liczy...? Czy dla swojej korzyści mogę szukać pobliskiej wsi, z której taki autobus dojeżdża i wykazać, że jeżdżę w ten sposób?
5. Jak się ma pobieranie takiego równoważnika, a dojazd samochodem prywatnym?
6. Czy trzeba wykazać najszybsze z możliwych połączeń?
Interesuje mnie jak to wygląda u Was. Fajnie gdyby ktoś potrafił na prawdę jasno odpowiedzieć na te wątpliwości.
Kumpel ma podobną odległość do pracy i ze swojej miejscowości do dworca, a pociąg jedzie o połowę krócej niż u mnie. Mimo to wykazał takie połączenie, że mu się należy.
Pozdrawiam.
Cześć, postaram się, choć muszę zaznaczyć,że odpowiedzi zmieniają się zależnie od komendy,województwa itd.w wyrokach WSA czy NSA możesz szukać i na nich się dodatkowo opierać.
1. Tak, pod warunkiem, że z Twojej miejscowości autobus nie jedzie bezpośrednio do miejsca pełnienia służby, lub jedzie dłużej niż to poprzez połączenie z dworcem.
2. Podajesz czas całego połączenia, wraz z czekaniem, warunkiem jest to,że nie ma innego połączenia, które jest krótsze.
3. Powrót liczysz tak samo, czas odjazdu autobusu z przystanku.
4. Czas dojazdu środkami komunikacji publicznej, czyli, autobus z Twojej miejscowości,do miejscowości, która ma dalsze połączenie. I tak,aż do miejsca pełnienia służby.
5. Nie ma się, czas zdojazdu podajesz z pkt.4.a możesz jeździć autem pół godziny.
6. Należy wskazać najszybsze możliwe połączenie, które gwarantuje dojazd do miejsca pełnienia służby w godzinach, które nie wymagają długiego czekania na rozpoczęcie służby, lub po jej zakończeniu nie wymagają,byś spędzał dużo czasu na przystanku. Czyli: zaczynasz o 8, najkrótszy dojazd w ciągu dnia trwa 45min i jesteś w miejscowości pełnienia służby o 5rano, a masz połączenie,które gwarantuje dojazd na godzinę 7.30, ale czas dojazdu wynosi 70minut - Twoim czasem dojazdu jest ten drugi, pomimo,że dłuższy.
Z powrotem podobnie, czyli podajesz dla krótszego czasu oczekiwania. Tutaj jest taki haczyk,że jeśli w krótkim odstępie pomiędzy godzinami są dojazdy poniżej i powyżej 60minut, mogą być rozpatrywane te, które bardziej pasują osobie decyzyjnej.
Jak wspomniałem, wiele.zależy od interpretacji, czyli w zasadzie dobrej woli osoby decyzyjnej.
Pozdrawiam.