Witam
Jestem nowy na forum, ale przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem stąd moje pytanie do was:
projektuję drogę publiczną w mieście i pojawiła się kwestia zaprojektowania dodatkowo sieci wodociągowej pożarowej z hydrantami - tutaj branżysta powołuje się na Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych paragraf 10 punkt 6 - wg niego bez tego nie uzyskamy pozytywnej opinii ppoż i nie uzyskamy pozwolenia na budowę.
Przejrzałem to rozporządzenie i wg mnie nie jest obligatoryjne umieszczanie hydrantów przy drogach ponieważ przepis mówi, że hydranty zewnętrzne umieszcza się wzdłuż dróg i ulic i ich skrzyżowaniach przy zachowaniu odległości itd - nie ma tu nigdzie słów typu "powinno", "należy" więc ja interptetuję to tak, zę jeśli są to muszą być zachowane te odległości z rozporządzenia.
Jest jeszcze paragraf 3 punkt 1.3 o tym gdzie wymagane jest zaopatrzenie w wodę:
"obiektów budowlanych niebędących budynkami, przeznaczonych na potrzeby użyteczności publicznej lub do zamieszkania zbiorowego, w których znajduje się strefa pożarowa o powierzchni przekraczającej 1.000 m2 lub przeznaczona do jednoczesnego przebywania ponad 50 osób;"
strafa pożarowa to jest porażka bo z tego drugiego rozporządzenia (Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U.02.75.690) wynika, że jest to :
§ 226. 1. Strefę pożarową stanowi budynek albo jego część oddzielona od innych budynków lub innych części budynku elementami oddzielenia przeciwpożarowego, o których mowa w § 232 ust. 4, bądź też pasami wolnego terenu o szerokości nie mniejszej niż dopuszczalne odległości od innych budynków, określone w § 271 ust. 1-7.
2. Częścią budynku, o której mowa w ust. 1, jest także jego kondygnacja, jeżeli klatki schodowe i szyby dźwigowe w tym budynku spełniają co najmniej wymagania określone w § 256 ust. 2 dla klatek schodowych.
3. Powierzchnia strefy pożarowej jest obliczana jako powierzchnia wewnętrzna budynku lub jego części, przy czym wlicza się do niej także powierzchnię antresoli.
JEST TO bezsensowna definicja gdyż na zewnątrz budynku nie ma strefy pożarowej i tym samym obiekt budowlany taki jak droga nie ma w świetle tego strefy pożarowej.
Pozostaje zapis "lub przeznaczona do jednoczesnego przebywania ponad 50 osób" - jak niby określić ilość osób przebywających jednocześnie na drodze publicznej? droga nie służy do przebywania tylko do przemieszczania się...
Próbował już ktoś z was zmierzyć się z takim tematem?