przede wszystkim wniosek musi być wypełniony bez błędów ortograficznych i stylistycznych
konkretne zasługi z opisem - czyli nie powinno być napisane że brał udział w kilkudziesięciu akcjach, tylko że brał udział w akcjach czym przysłużył się tym i tym, szczególnie akcje z narażeniem, długotrwałe, nietypowe
wszystko umieszczone w czasie - czyli jak pełnił jakieś funkcje to od kiedy na jakim stanowisku i czym sobie zasłużył (np. wprowadził nowy regulamin, szkolił młodzież, itp.) - samo pełnienie funkcji prezesa naczelnika czy kronikarza mało przemawia. Lepiej jak np. jest dopisane że pełnił funkcje gospodarza i w tym okresie zinwentaryzowano majątek straży, wprowadzono księgi inwentarzowe itp.
Dodatkowo powinno się tylko pisać o zasługach od nadania poprzedniego odznaczenia (niższego stopniem) - chyba że piszemy pierwszy raz o jakiś rodzaj odznaczenia. A więc nie wałkujemy jednego i tego samego
Unikać opisu cech charakteru - za to się medali nie daje (np. odpowiedzialny, przykładny)
Nie wypisywać rubryk zastrzeżonych dla innych - opinie zarządów, sygnatur, nr wniosków itp.
Zapoznać się z konkretną nazwą odznaczenia o które wnioskujesz i tak wpisać nazwę we wniosku - niektórzy np. wnioskują o order honorowy im Chomicza, a mamy Medal honorowy im B Chomicza. Trochę to wkurza jak ktoś coś chce dostać a nawet nie zna prawidłowej nazwy
nie zmyślać zasług - towarzystwo które dzieli medalami często zna osoby dla których wnioskujecie o odznaczenie więc lanie wody nie zawsze na dobre wyjdzie.
nie kopiować zasług dla kilku osób i tak wysyłać wnioski - tego naprawdę nienawidzą
nie pisać uzasadnienia skrótami - można oczywiście pisać np. zamiast na przykład, ale żeby nie wymyślać własnych skrótów. Stosować te powszechne
fajnie jak wniosek zawiera również rok od kiedy dany delikwent działa w szeregach.
Przestrzegać określonych w regulaminach czasookresów od nadania poprzednich odznaczeń. Niektórzy by chcieli co roku na klatę a tak się nie da
chyba tyle tak na szybko