Autor Wątek: GCBA Rt 5/32 Scania P410 Szczęsniak vs WISS  (Przeczytany 3215 razy)

Offline szybki

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 169
    • O.S.P Główczyce
GCBA Rt 5/32 Scania P410 Szczęsniak vs WISS
« dnia: Wrzesień 22, 2015, 21:19:37 »
Witajcie,
puki co w fazie planów ale jednak planujemy w przyszłym roku wymienić samochód. Dostałem już oferty od obu producentów, ale wybór nie jest łatwy.
Jeśli chodzi o WISS to w grę wchodzi taka zabudowa http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=60073
Opiszcie mi proszę wasze wrażenia z użytkowania tych wozów.
Puki co z moich źródeł dowiedziałem się że ze Szczęśniakiem nie jest zbyt łatwo o dochodzenie się praw gwarancyjnych.
Czekam na wasze spostrzeżenia  :straz:

Fireman88

  • Gość
Odp: GCBA Rt 5/32 Scania P410 Szczęsniak vs WISS
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2015, 22:43:18 »
Więc tak:
Plusem tego typu samochodu jest/było to, iż jako samochód ciężki pozwala na zabranie sprzętu i załogi typowego dla samochodów typu GBA. Napisałem było ponieważ obecnie producenci montują już zbiorniki o jedyne 500l mniejsze na tańszych, zwrotniejszych i poręczniejszych samochodach typu GBA.
Samochód polecałbym do jednostki o niskim stanie osobowym w mało zurbanizowanej miejscowości jaki pierwszy wyjazd gdyż pozwoli zabrać cały niezbędny sprzęt i nieco większy zapas wody.
Niestety nie pracowałem na wyrobach Szcześniaka ale kilka wad wytworu Scania/WISS znam:
- znam przynajmniej 4 Scanie P380 (model z przed liftingu) które po kilku przejazdach alarmowych miały przednie bębny do wymiany-producent na gwarancji je wymienił na takie same- gwarancja sie skonczyła a bębny znowu nadają się na złom.
- szerokie opony z przodu to nieporozumienie - może dobrze  wyglądają ale znacząco zmniejszają komfort jazdy i są droższe.
- automatyczny dozownik środka pianotwórczego zakleja się po 2-3 miesiącach nieużywania i wymaga czyszczenia przez serwis
- dozownik środka pianotwórczego przy linii SN nieużywany tworzy czopy, które po próbie podania piany przez SN zatykają prądownicę
- gabaryty pojazdu utrudniają jazdę po mieście
- wiecznie lejące po garażu pompy z automatycznym urządzeniem ssącym.
- kontakt z tą korporacją jest miły do momentu podpisania umowy
- duża niechęć do personalizacji pojazdu.

Producentów jest więcej niż dwóch;)

Offline niwdew

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 147
Odp: GCBA Rt 5/32 Scania P410 Szczęsniak vs WISS
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2015, 12:41:31 »
Kto jeszcze z rodzimych producentów robi auta na podwoziu Scanii? Jak z cenami? Ja wiem że Scania jest droga sama w sobie , ale po tym co oferuje ( chodzi o cene do jakości) dwóch czołowych producentów z Bielska, to wychodzi na towar luksusowy...

Fireman88

  • Gość
Odp: GCBA Rt 5/32 Scania P410 Szczęsniak vs WISS
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2015, 20:33:21 »
A czy musi to być Scania? Jeździłem już różnymi markami pojazdów i zgodzę się z opinią, iż ciągniki siodłowe Scania robi dobre, ale jeśli chodzi o wytwory typu 4x4 czy 6x6 to znam lepsze:)
Najgorsze w tym jest, że prawdziwe ciężarówki (Mercedes SK, MAN F90/F2000, Scania 4 itp.) na których obecne marki zbudowały swoje reputacje zniknęły z ich oferty już dawno temu, więc to co kupisz i tak popsuje się szybciej niż myślisz, a autoryzowany serwis wymieni cały silnik nim znajdzie usterkę.