Autor Wątek: Proszę o radę.  (Przeczytany 6087 razy)

Offline lesek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 54
Proszę o radę.
« dnia: Maj 20, 2014, 15:14:15 »
Witam serdecznie,
postaram się przedstawić sprawę w sposób możliwie najkrótszy.

Mam 20 lat, należę od roku do OSP, mam kurs podstawowy. Bardzo (ale to bardzo) chciałbym powiązać swoją przyszłość ze strażą pożarną, najlepiej dla mnie byłoby trafić do podziału bojowego. Jestem absolwentem technikum(4 lata) informatycznego ZSTI w Gliwicach. Stoję przed trudną decyzją co dalej, gdyż mam wadę wzroku (-1,5 dioptrii) wiem, że można taką wadę zoperować, zamierzam odwiedzić okulistę/optyka i uzyskać badania wstępne do przeprowadzenia korekcji (na dwoje oczu 6 tysięcy złotych). Planuję zrobić rok przerwy po technikum na zarobienie pieniędzy, prawa jazdy kategorii C, uprawnień płetwonurka itd. Od następnego semestru 2015/16 chcę:
1. albo trafić na Inżynierię Bezpieczeństwa (4 letnie studia na politechnice Gliwickiej ze specjalnościami związanymi z BHP i służbami takimi jak straż pożarna) Czy to się w ogóle opłaca? Czy za to dostanę punkty?
2. zrobić ratownika medycznego na ŚUM (3 lata)
Tylko takie opcje mam, gdyż aspirantka w Częstochowie to 1. ogromne wymogi 2. nie zdążę zoperować wzroku(podobno można to robić od 21 roku życia)

Najbardziej podoba mi się opcja by 2015/16 studiować rat.-med. w międzyczasie robić kursy w OSP i ogólnie, a w wieku 24 lat zacząć składać papiery do PSP.

Bardzo proszę o rady, porady, doświadczenia, najlepiej strażaków PSP którzy mogliby mi powiedzieć "chłopcze! zdecydowanie nie rób tego/tamtego a koniecznie zrób to i tamto, ponieważ...." lub "sugeruję przeczytaj to i to"

Jestem bardzo świadomy wymagań, czytałem je wielokrotnie, trenuję m.in aspekt fizyczny więc będę miał go opanowany.

Cokolwiek byście nie powiedzieli to bardzo sobie to skrupulatnie rozpatrzę i będę ogromnie wdzięczny za każde słowo.

Pozdrawiam,
Dawid

Offline szampan

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479