Autor Wątek: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!  (Przeczytany 16806 razy)

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« dnia: Marzec 02, 2013, 16:18:13 »
http://www.ogniochron.eu/!data/attachments/katalog_pojazdu.pdf

Panie i panowie ja jestem pozytywnie zaskoczony.........żeby to jeszcze wyszło od znanych nam producentów .....a tu niespodzianka Ogniochron..... i może o to chodzi .

http://www.ogniochron.eu/index.php

PS.Jakby to był 1 kwietnia to bym pomyślał , że to kawał :-)


[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2013, 16:28:09 wysłana przez superfire »

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2013, 16:29:55 »
To nie jest zaskoczenie – jak to mówią papier wszystko przyjmie , pozytywnym zaskoczeniem będzie jak zobaczę nie projekt komputerowy , a wykonany pojazd w oczekiwanym standardzie za przyzwoite pieniążki.

Pomijam że niektórzy Polscy producenci robią takie autka na zagraniczny rynek .

PS. Pomijam że jak  ktoś się trochę na tym zna , widzi już szereg niedoskonałości które na pewno nie będą mogły być odwzorowane w gotowym wyrobie . Np. nie można tak zamontować drabiny bo na każdej dziurze będzie walić o kabinę ( kabina jest samonośna i pracuje dość mocno )  to mankament np. Stolarczyka w TGM by utrzymać zakładaną przepisami wysokość . Itd.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2013, 16:35:26 wysłana przez MIKO »

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2013, 16:48:17 »
Miko pewnie ,że to co napisałeś to prawda ale mi się podoba głównie to , że robi się konkurencja a co za tym idzie może będą lepsze zabudowy . Zobaczymy czy to w ogóle wejdzie do produkcji ......ale jakiś "ruch" w interesie jest :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2013, 18:53:53 wysłana przez superfire »

Offline fire45

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 417
  • Nie ma miękkiej gry!
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2013, 17:01:09 »
Może "rzeczywisty model" zostanie zaprezentowany podczas tegorocznych targów Edura?  :straz:

Offline adrian.pilchowice@vp.pl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 136
  • KSRG
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2013, 17:31:52 »
Ciekaw jestem czy jeśli to cudo pojawi się na rynku nie będzie tak drogie że i tak nikt tego nie kupi.
Założenia projektowe wydają się być ok, praktyka wszystko zweryfikuje, natomiast fakt pojawienia się nowego gracza na rynku powinien nam wyjść na dobre.
Pożyjemy zobaczymy.
Ludziom na pomoc , Bogu na chwałę

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2013, 18:27:43 »
Samochód z zabudowa podobny do tego co robi firma Rosenbauer
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline adrian.pilchowice@vp.pl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 136
  • KSRG
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2013, 21:03:11 »
Tyle że Rosenbauer ma już "kilka" lat doświadczenia ...
Ludziom na pomoc , Bogu na chwałę

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 02, 2013, 21:17:37 »
Na razie widzimy bardzo ciekawy ale jednak tylko rysunek.
Co do drabiny to jeszcze wypadałoby zrobić do niej windę, by ułatwić do niej dostęp, najlepiej z uchwytem na węże ssawne (jak ktoś miał samochód z Holandii to zawsze będzie tak pisał :)).

Moim zdaniem błędnie zaprojektowano sygnalizację świetlną uprzywilejowanie - minibelki są za bardzo cofnięte do tyłu.
Na rysunku widać sygnał dźwiękowy podobny do Martina - ale w koncepcie po co się ograniczać - powinny być 4 trąbki, całkiem inaczej to brzmi :).

Szkoda, że użyto starego typu oświetlenia halogenowego w maszcie - Teklite robi już dużo nowocześniejsze oświetlenie.

Bardzo szkoda, że użyto typowej kabiny brygadowej, skoro wiadomo, że jest ona dla strażaków za mała.

PS: nie ma szans, żeby autko w takiej wersji dostało CNBOP - ma nieodpowiednie, niezgodne z rozporządzeniem malowanie :)

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2013, 23:33:30 »
Tyle że Rosenbauer ma już "kilka" lat doświadczenia ...

..i super cenę.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline sheldon

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.658
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 02, 2013, 23:39:03 »
Skrytki dość wysoko, poza tym chinami mi to trochę podjeżdża. Zobaczę w rzeczywistości - mogę dyskutować.
Nie wiem dokładnie jakie możliwości aktualnie ma ta firma, ale zabudowa wygląda dość "kompozytowo". Musieliby faktycznie mieć dobre zaplecze, żeby porządnie to zrobić.
PYTAJ! ĆWICZ! KORZYSTAJ Z DOŚWIADCZEŃ KOLEGÓW!

Offline GP_Rbk_Chka

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 271
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2013, 01:24:15 »
Czepiacie się detali ;)

Moim zdaniem błędnie zaprojektowano sygnalizację świetlną uprzywilejowanie - minibelki są za bardzo cofnięte do tyłu.
Kwestia dogadania z nabywcą. Ktoś z głową na karku zauważy problem i na etapie projektowania zwróci na to uwagę i będzie można zapobiec tragedii ;) i jeszcze jedno- nie da się cofnąć do przodu :P

Bardzo szkoda, że użyto typowej kabiny brygadowej, skoro wiadomo, że jest ona dla strażaków za mała.
Ponieważ projekt jest obecnie na kartce, można spróbować naśladować AT Rosenbauera i stworzyć własny przedział dla załogi. Byleby nie był bublem. Ewentualnie można zamówić "nietypową" kabinę brygadową ;)

PS: nie ma szans, żeby autko w takiej wersji dostało CNBOP - ma nieodpowiednie, niezgodne z rozporządzeniem malowanie :)
Nie wszystkie samochody jeżdżące w naszej Straży Pożarnej mają CNBOP. To też może być autko dla jakiejś jednostki spoza KSRG, która świadectwa do szczęścia nie potrzebuje :P Poza tym jest to naprawdę mało istotny szczegół. Można i pociapać go na żółto z czerwonymi kropkami. Póki co mamy do czynienia z pojazdem całkowicie wirtualnym, podejrzewam że Ogniochron przy poważniejszym rozeznaniu zauważy problem (i to tam gdzie w zasadzie go nie ma...). Osobiście? Podoba mi się ten design, przemawia przez niego powiew zachodu ;)

(...) szereg niedoskonałości które na pewno nie będą mogły być odwzorowane w gotowym wyrobie . Np. nie można tak zamontować drabiny bo na każdej dziurze będzie walić o kabinę ( kabina jest samonośna i pracuje dość mocno ) (...)
No to zawsze można zamówić wyłącznie stelaż pod nasadkową i problem z głowy  :straz:
A poważnie mówiąc, jest to kwestia rozpoznania problemu na etapie wprowadzania projektu w życie. W jednostce mamy DAF-a, który ma drabinę zamontowaną w podobny sposób, nie sprawia to problemów, ale fakt- autko pełnoletnie. Współczesne bryczki są już nieco inne. Pytanie na ile uniesienie tego elementu zabudowy podwyższy pojazd. Mercedes Atego jest sporo niższy od TGM-a.

A żeby odnieść się do całości projektu tego Mercedesa- Firma Ogniochron zaprezentowała nam szkic. To nawet nie jest rysunek, bo w takich kategoriach można by było określać debiutancki samochód demonstracyjny. Nie wiem, być może czekają na jakiś przetarg, żeby go wygrać i zbudować to cudo. Ale mogą się przeliczyć, kupujący wolą coś oglądnąć, dotknąć, podpytać. Projekt zaprezentowany przez Ogniochron jest wielką niewiadomą, niezależnie od tego jaki dobry byłby w rzeczywistości. Brakuje unaocznienia tej wizji w trzech wymiarach. Wiecie jak jest, albo przetarg pisze się ogólnie, wtedy stawkę zgarnia najtańszy producent (w tej kategorii pojazdu gaśniczego zapewne wygrałby Bocar lub Moto Truck), albo przetarg pisany jest dyskretnie (lub mniej dyskretnie ;)) pod konkretnego producenta. No, wątpliwe żeby ktoś pisał specyfikację pod samochód, którego nie ma. To szaleństwo. Z drugiej strony, czekanie na wygrany przetarg pewnie zakończy się fiaskiem- można śmiało zaryzykować twierdzenie, że zabudowa Ogniochrona będzie droższa od Bocarowskiej. No, chyba że mają taniego dostawcę komponentów, ale to rodziłoby pytanie o ich jakość ;)
IMHO firma postąpi źle, jeśli nie zabuduje prototypu. Jak sądzicie, będą chcieli pokazać Atego w Kielcach? :)
Plus ratio quam vis

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 03, 2013, 08:39:25 »
Mam nadzieję że prototyp powstanie a co za tym idzie firma się rozwinie. Nikt od ręki super ultra ekstra produktu nigdy nie wykonał nawet Rosenauer czy inna czołówka na świecie. To są lata doświadczeń i słuchania tego co chce klient. Trzeba jednak zacząć i się rozwijać, dla przykładu najmłodsze firmy na rynku czyli Bocar i Mototruck robią coraz lepsze autka, stosując dużo ciekawych nowinek o których u innych naszych producentów ciężko bo z jakiegoś powodu mają klienta w ..., bezlitośnie wykorzystując to jak robione są przetargi i jakie są terminy rozliczeń dotacji.

Szkic czy nie najważniejsze że na polskim rynku może zaistnieć kolejna polska firma która podniesie poprzeczkę w tym temacie. Udowadnia to że Polacy potrafią robić również samochody dla straży które śmiało mogą konkurować z produktami z zagranicy. Największy problem niestety stwarza Państwo Polskie i durnowate oraz skomplikowane prawo, patrz choćby CNBOP. Powinniśmy na wzór chociażby Niemców przede wszystkim kupować własne produkty i wspierać swoje firmy a Państwo powinno to ułatwiać i tak dostosowywać prawo aby takie młode firmy mogły spokojnie rozwinąć skrzydła a klient wymagać jak najwyższej jakości.
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline kamaras

  • starszy ogniomistrz
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 938
  • kamaras
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 03, 2013, 11:22:45 »
Odnoszę wrażenie, że na pdf'ie się skończy :D

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2013, 12:21:40 »
samochód uterenowiony, podobno również do działań w lesie (tak napisano w katalogu), jednak chyba trochę za nisko zabudowany jeśli ma być wykorzystywany w terenie.
Z tą drabiną zastanawiam się, czy na kabinie nie można by dać jakiegoś gumowego (lub z innego materiału) wygłuszenia, które przejmowało by uderzenia drabiny o dach.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline mkl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 201
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2013, 12:39:36 »
Drabinę można zamocować standardowo albo na wysuwanych sankach - kwestia ceny :) jestem również ciekaw jaką mają koncepcję na zabudowanie skrytek. Co z tego że z zewnątrz auto wygląda ciekawie ale reszta może go rozłożyć na łopatki.

Offline katopo

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 332
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2013, 19:15:46 »
Podzielam przedmówców że jeśli ta firma myśli na serio o produkcji to musi zaryzykować i wykonać taki pokazowy egzemplarz. Bez tego nikt ich nie potraktuje poważnie. Co to samego projektu to wygląda ciekawie tylko ciekawe jak będzie wyglądał gotowy produkt bo wiadomo że papier przyjmie wszystko a podczas produkcji mogą wyniknąć różne problemy. Najważniejszym czynnikiem gotowego produktu będzie Cena.

Offline GP_Rbk_Chka

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 271
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2013, 01:26:11 »
I słowo stało się ciałem... Ogniochron zabudował Mercedesa Atego. Samochód naszpikowany ciekawymi rozwiązaniami i bajerami, całość jest do podziwiania w Kielcach.  Wczoraj auto zostało zaprezentowane szerszej publiczności, nie było więc jeszcze żadnych konkretnych ofert zakupu. Nie będę się o tej porze rozpisywał, powiem tyle że auto zrobiło na mnie pozytywne wrażenie. Boję się tylko o dwie rzeczy- jak będzie się spisywała "w boju" wszechobecna elektronika pojazdu, a także czy Mercedes znajdzie swojego amatora. Bo nie da się nie zauważyć, że stworzenie tego wozu musiało trochę kosztować.

Plus ratio quam vis

Offline Ice-Man

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 358
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2013, 11:32:49 »
Wiecie co mnie zawsze zastanawia w pojazdach pożarniczych oraz pojazdach specjalnych używanych np. na budowie ? Czemu "od razu" nie wyposaża się takiego pojazdu w instalacje 230 V. Czy to jest kwestia jakiś przepisów czy co ? Auto, jak jest na akcji ratowniczo-gaśniczej i tak pracuje najczęściej (mówię tu o pożarach czy wypadkach) kiedy prowadzone są działania, to czemu by nie zbudować "połączonego" z silnikiem samochodowym agregatu 230 V ? Elektrotechnika jest moim hobby i zbudowanie takiej instalacji na prawdę nie jest trudne ani specjalnie kosztowne, można od rozrządu silnika na zasadzie jak jest podłączany kompresor klimatyzacji zrobić załączalne sprzęgło którym napęd z silnika byłby na prądnice włączony przez kierowcę z kabiny kierowcy lub ze skrytki ze sterowaniem autopompa, i rozprowadzić instalację 230V np na maszt oświetleniowy, szperacz i w postaci np dwóch przedłużaczy po 100m kabla jak szybkie natarcie. Moim zdaniem rozwiązanie praktyczniejsze, odpada skrytka w której trzeba przewozić agregat, odpada paliwo do agregatu i odpada konieczność serwisowania agregatu, przepalania go itp, a i samemu kierowcy chyba lepiej wcisnąć przycisk przy włączonym silniku niż wysuwać agregat uziemiać i odpalać (nie wspominając o nakładającym się hałasie agregatu wraz z silnikiem samochodowym)
Tutaj w konspekcie można przeczytać o wewnętrznym agregacie, ale napędzanym z silnika osobnego... Czyli żadna nowość :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2013, 11:36:40 wysłana przez Ice-Man »
==> http://chomikuj.pl/ice-man <==
Testy do Szkół Aspirantów, testy na naborach do PSP, do KPP, materiały szkoleniowe OSP :)

Offline Aquarius

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 148
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2013, 12:45:06 »
Idea fajna, tylko:

- znajdź odpowiednio wytrzymałe sprzęgło elektromagnetyczne o rozmiarach dających się wcisnąć w komorę silnika
- czym chciałbyś przenosić napęd na prądnicę? paskami? no bez jaj..
- zaproponuj jeszcze rozwiązanie przekładni, która utrzymywałaby stałe obroty prądnicy bez względu na obroty silnika samochodu (praca autopompy)
- znajdź miejsce w komorze silnika na ww. elementy i generator

Generatory napędzane są w pojazdach albo przez PTO, albo hydraulicznie. Z uwagi na konieczność pracy silnika na określonych obrotach (stałych) rozwiązanie takie można znaleźć w samochodach ratownictwa technicznego. Z tym że nie jest to rozwiązanie tanie. Dlatego takie agregaty mają zwykle dużą moc. Nie opłaca się po prostu inwestować w PTO lub wydajną instalację hydrauliczną, by napędzać małego "pierdziocha" do zasilania najaśnic. A agregat o mocy kilku(nastu) kW nie jest potrzebny na każdym wozie :)

Nie wywarzajmy otwartych drzwi ;)

Offline Ice-Man

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 358
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 13, 2013, 14:59:27 »
Z tego co wiem, sprzęgła od klimatyzacji samochodowych nie są ani specjalnie drogi ani specjalnie duże, a małe prądnice uciągną, skoro ciągną sprężarkę od klimy :) co do przekładni myślę, że samo ustalenie parametrów instalacji trzeba byłoby sterować elektronicznie. Np obroty jałowe silnika diesla to 600 rpm a maksymalne to 2500 rpm i do tego ustalić że prądnica by miała np przekładnie o stałym przełożeniu lub dwóch przełożeniach na zasadzie jak prosty automat w chińskim skuterku, tylko żeby nie jak w chińskim skuterku z plastiku i aluminium ale z wytrzymalszych materiałów i resztę wysterować na module elektrycznym jak do tych celów normalnie się używa triaków, tyrystorów etc które natomiast codziennie spotykamy. W komorze silnika jest już wszystko ciasno upchane... Ale jest wałek zdawczy na autopompę i jest miejsce w każdym GBA i GCBA. Nie jestem jeszcze inżynierem ale zaprojektowanie i wykonanie takiego dodatkowego układu lub wzmocnienie układu na 24V nie powinno być o wiele droższe ani o wiele bardziej komplikować budowy pojazdu
Ew. zastosować wydajniejszy układ 24V i stabilną przetwornicę 24V -> 230 V.
http://www.enika.pl/cms/zalaczone_pliki/ENI_24_230_2ACL.pdf
Ta w tym linku daje ciągle do 1kW mocy

Rozumiem, że gdyby miał ten pomysł działać gdy samochód jedzie, to by z miejsca nie ruszył (opór na alternatorze), z drugiej strony nikt nie potrzebuje napięcia 230V w czasie jazdy, ale gdy stoi, nie wiele więcej zużyje paliwa, a potężny silnik diesla napędzi większy alternator lub dodatkową prądnice

Uważam, że powinien rozwój pójść w tą stronę, ułatwienie pracy + "odzyskanie" skrytki, oraz w przypadku np OSP odpadnie pokusa że ukradną agregat, że będzie wykorzystywany na boku, że trzeba tankować do niego, że się popsuł...
==> http://chomikuj.pl/ice-man <==
Testy do Szkół Aspirantów, testy na naborach do PSP, do KPP, materiały szkoleniowe OSP :)

Offline GP_Rbk_Chka

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 271
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 13, 2013, 16:43:21 »
Zbaczając od głównego nurtu tematu, w naszym niemal 20-letnim GBA od Rosenbauera (w zasadzie Doeschot-R.) był agregat sprzężony z silnikiem samochodu. Niestety jak auto przyszło do nas, urządzenie już nie działało. A że dysponujemy klasycznymi generatorami, nie był naprawiany. Niestety, nie pamiętam teraz producenta agregatu.
Plus ratio quam vis

Offline Aquarius

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 148
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 13, 2013, 18:39:15 »
A ja nie jestem ani inżynierem elektrykiem/elektronikiem, ani mechanikiem. Niemniej wiem że sprzęgła klimatyzacji samochodowych nie dają rady przy napędzie pompy hydraulicznej do napędu wyciągarki w samochodzie terenowym. Śmiem twierdzić że przy generatorze długofalowo też będą mieć problemy. Pewnym rozwiązaniem jest sprzęgło kłowe - może w tym kierunku należałoby myśleć.

resztę wysterować na module elektrycznym jak do tych celów normalnie się używa triaków, tyrystorów etc które natomiast codziennie spotykamy.


Nie wiem, nie znam się. Niemniej chyba ingerowanie w sieć CAN w nowych autach to nie jest takie proste kung-fu.


Ale jest wałek zdawczy na autopompę i jest miejsce w każdym GBA i GCBA.


No spoko. Dokładnie o tym samym pisałem. Przetwornica 1 kW. Ale co tym napędzać? Jedną najaśnicę? To już wolałbym iść w kierunku najaśnic LED-owych na 12/24V.

I nadal nie wiemy jak pogodzić zmienne obroty wałka z wymaganiami generatora.
Tzn. pewnie się da. Wszystko się da zrobić. Jak się uprzemy to i generator 2kW podepniemy pod PTO. Pytanie tylko ile to będzie kosztować.

I to jest główny problem moim zdaniem. Niestety.

@GP_Rbk_Chka : Mieliście możliwość jednoczesnej pracy autopompy i agregatu? Jak rozwiązany był napęd?

Offline katopo

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 332
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 13, 2013, 18:50:05 »
Gdzieś na allegro widziałem SRT z zachodu gdzie napęd agregatu prądotwórczego (na stałe zabudowanego) idzie wprost z silnika

Offline Aquarius

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 148
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 13, 2013, 19:33:13 »
Tak - tylko SRT może se stać i dobę ze stałymi obrotami i napędzać generator. W aucie gaśniczym gdy działa pompa to już takie proste i oczywiste nie jest. I ten generator ma raczej kilkanaście kW, a nie o takich tutaj rozmawiamy.  :straz:

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Nowy GBAM 2.00 firmy Ogniochron !!!
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 13, 2013, 20:35:38 »
Ja tam nie widzę potrzeby dla takiej kombinacji alpejskiej jeśli mówimy tylko o najaśnicach - a to z tego prostego powodu, że żaden przetwornik, żaden element po drodze nie ma 100% sprawności, ZAWSZE coś "się gubi".

Dlatego najważniejsze pytanie: co byś chciał z tego generatora zasilać?

Ja tam osobiście nie widzę powodu żeby nie podmienić alternatora na większy, chociaż zależy to też od auta.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE