Dzień Dobry
Zwracam się do Państwa z zapytaniem dotyczącym użytkowania pojazdu pożarniczego. Samochód był skarosowany przez firmę ISS Wawrzaszek (x lat temu i nie posiada dopuszczenia CNBOP)
jako samochód ratownictwa technicznego. Moduł
przystosowany do przewozu sprzętu został zdemontowany, a samochód przystosowany jako operacyjny (SOpt). Wizje ludzkie
jednak sprawiły, że na samochodzie tym zamontowano wykonany przez strażaków moduł gaśniczy składający się z 200 litrowej
beczki i pompy. Samochód dalej występuje we wszelkich kwalifikacjach jako SOpt jednak moje obawy związane są z jego
użytkowaniem a mianowicie:
- podwyższono znacznie środek ciężkości pojazdu co nie jest bez znaczenia dla bezpieczeństwa jazdy tym pojazdem
- całkowicie uniemożliwiono kierowcy widoczność przez wsteczne środkowe lusterko pozostają boczne
- montaż tego "modułu" został wykonany bez badań wytrzymałościowych i wg mnie podczas hamowania może dojść do nieprzewidywalnych rzeczy dotyczących przemieszczenia się tego
modułu wewnątrz pojazdu.
Mając na uwadze powyższe mam zapytanie:
1. Czy i na podstawie konkretnie jakich przepisów można lub nie
można dopuścić ten pojazd do ruchu drogowego? Jeżeli można go
dopuścić do ruchu:
2. Jak należałoby uregulować formalności prawno techniczne
związane ze zmianą formy użytkowania samochodu specjalnego.
Za odpowiedź na zadanie przeze mnie pytania dziękuję z góry.
Myślę, że pomogą mi one wybrnąć z niejasnej dla mnie sytuacji.
Ze strażackim pozdrowieniem
Tomasz
P.S. Wymogi dla samochodów ratowniczo gaśniczych czy tylko gaśniczych tyczą nowo zakupowanych pojazdów więc nie skorzystam, rozporządzenie ws warunków technicznych jakim..... itd. niby z sposób rażący nie łamie zapisów rozporządzenia, a jednak załamuje mnie jak jeździ po drodze bo to na pierwszy rzut oka jest niebezpieczne
firemann@wp.pl