No tak, ale w przytoczonym przez Ciebie artykule jest mowa o statkach PSP. Wobec czego osoby kierujące nimi (które statkami nie są), powinny posiadać kwalifikacje odpowiednie dla zajmowanego stanowiska.
Powyższe stwierdzam na podstawie:
Art. 35
Statek musi mieć załogę w składzie i o kwalifikacjach zapewniających bezpie-
czeństwo żeglugi.
2. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji jest:
1) patent żeglarski uprawniający do kierowania statkiem;
2) patent mechanika statkowego uprawniający do obsługi maszyn napędowych;
3) świadectwo uprawniające do zajmowania innych stanowisk na statku.
Jutro postaram się skontaktować ze znajomym, który pracuje w UŻŚ. A na chwilę obecną nadal jestem zdania, że osoby, których praca wiąże się z prowadzeniem jednostek pływających (także ratowników SP) powinny posiadać uprawnienia zawodowe.
Jest nawet punkt 7, w artykule 35, który uchyla wymagania z punktu (m.in.) 1 i 2,jednak jest wyraźnie napisane, że dzieje się tak tylko w przypadku, kiedy statek jest przeznaczony do uprawiania sportu lub rekreacji (czym statek straży pożarnej nie jest...). Jednostek straży pożarnej nie wymieniono, wobec czego artykuł 35 także obejmuje nas, jako ratowników.