Autor Wątek: Współpraca zarządcy ze specjalistą  (Przeczytany 1198 razy)

Offline Basia598

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Współpraca zarządcy ze specjalistą
« dnia: Wrzesień 15, 2012, 12:01:16 »
Witam , interesuje mnie temat współpracy zarządcy ze specjalistą ppoż w przygotowywaniu instrukcji ppoż. i ewakuacyjnych. , czyli jak to wyglada z praktycznego punktu widzenia....
ewentualnie prosilabym o materialy na ten temat jezeli ktos z Was posiada....
Roznego rodzaju aspekty prawne rowniez mile widziane.....

:)

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2012, 12:07:21 wysłana przez Basia598 »

Offline firek998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: Współpraca zarządcy ze specjalistą
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2012, 13:40:03 »
Z praktycznego punktu widzenia - zarządca zleca to firmie zewnętrznej, która to opracowuje oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem.
A jeśli w zakładzie pracy jest zatrudniony ktoś na stanowisku inspektora czy specjalisty ds. ppoż. to najczęściej oni mają to w zakresie obowiązków. I tyle.
Szukasz kogoś kto ci opracuje pisz na priv.

Offline Basia598

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Współpraca zarządcy ze specjalistą
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2012, 15:37:59 »
nie, nie szukam nikogo do opracowania instrukcji :) Ale chętnie podyskutuje na temat współpracy zarządcy ze specjalistą. Rozporządzenie nam mówi , że taką instrukcje mogą opracować zarządcy lub administratorzy obiektu i to oni najlepiej wiedzą jakie niezpieczeństwa mogą wystąpić , dysponują również książkami obiektu budowlanego, mimo tego zlecają to zadanie firmom zewnętrznym ponieważ mają pewność iż specjalista zrobi to lepiej. Najczęściej taka instrukcja musi chyba być opracowana bardzo ogólnie , jezeli nie pozna się obiektu praktycznie, takie moje zdanie. Zarządca zna praktycznie i teoretycznie swój obiekt a zewnętrzny specjalista teoretyczną, więc aby powstała dobrze skonstruowana IBP muszą się uzupełniać. A Wasze zdanie jakie jest?Bo napewno są tu takie osoby co opracowują instrukcje.... jak wygląda a jak powinna wyglądać wpółpraca? i jakie dokumenty wlaściciel/zarządca  musi przedstawić osobie opracowującej IBP aby takową opracować....

Offline firek998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: Współpraca zarządcy ze specjalistą
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2012, 19:42:26 »
W rozporządzeniu z 2003 i 2006 roku była mowa o tym, że opracowują instrukcje bezpieczeństwa pożarowego.
Obecnie rozporządzenie mówi, że: Właściciele, zarządcy lub użytkownicy obiektów ................. zapewniają i wdrażają instrukcję bezpieczeństwa pożarowego.
Opracowanie IBP jest czynnością z zakresu ochrony ppoż, a te zgodnie z przepisami mogą wykonywać osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Na podstawie wizyty w obiekcie, a niektórzy to nazywają "wizją lokalną" i po zapoznaniu się charakterystyką budynki oraz z dokumentacją techniczną (o ile jest) firma zewnętrzna to robi.
Nie zawsze właściciel czy zarządca posiada jakąkolwiek dokumentację techniczną - projekty budowlane, instalacyjne, itp. Po to właśnie robi się te wizje lokalne żeby wszystko posprawdzać i pospisywać oczywiście przy udziale zarządcy lub jego przedstawiciela, którzy mogą w jakimś stopniu coś wnieść.